hoelang heeft jou kindje maat 80 aangehad?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door wonderbaby1, 24 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wonderbaby1

wonderbaby1 VIP lid

9 jan 2010
    7.063
    90
    48
    Noord-Brabant
    ff een stomme vraag maar hoelang heeft jou kindje maat 80 aangehad (welke leeftijd)

ik heb namelijk een heel leuk setje gezien maar is wel soort van te warm in de zomer.. hij wordt 5 augustus 1 jaar (jee ik kijk wel ver vooruit he:p)
    en er was alleen nog maat 80.. mijn zoontje zit nu precies op de middellijn bij het cb qua groei en gewicht maar dat kan natuurlijk nog veranderen..

alvast bedankt!!

---------------------------------------------------------------------
    zouden jullie op Gelani willen stemmen bij baby van de maand? alvast heel erg bedankt!!

2. Bri

Bri Niet meer actief

Mijn dochter is nu 8,5 maanden en zij draagt van sommige kleding al maat 80. Is nog ietsje te groot, maar dat is wat minder wurmen dan met maat 74.
    Mijn zoontje droeg ook maat 80 vanaf een maand of 8 a 9. Ze zijn beide iets groter dan gemiddeld, maar niet veel (onder de +1 lijn).

Hoe lang hij maat 80 heeft aangehad... moeilijke vraag, ik weet het eigenlijk niet meer. Wel vrij lang, al scheelde dat wel per kledingstuk; het ene ding valt veel groter dan het andere.
    ik denk toch zeker tot 1 jaar en broeken nog wel (veel) langer; hij had nogal korte beentjes.

3. wonderbaby1

wonderbaby1 VIP lid

9 jan 2010
    7.063
    90
    48
    Noord-Brabant
    oke bedankt voor je reactie!

4. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    rond 10 maanden en zo´n 3 weken heeft hij ermee gedaan. Is een van de maten die hij min of meer heeft overgeslagen (was ook zo met maatje 68. Maar ja, ieder kind is verschillend en ook de maten verschillen per merk. Ik zou zelf de gok niet nemen, heb door verkeerde maten een hoop kleren die we gekregen hebben niet in het goede seizoen kunnen gebruiken.

5. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

19 jan 2008
    6.317
    216
    63
    Mijn dochter is bijna 15 maanden en zit een maand in maat 80. Ik denk dat ze er een half jaar mee kan doen (-1 lijn)

6. Col82

Col82 Actief lid

22 aug 2008
    198
    0
    0
    Amersfoort
    Shirtjes toen hij 8 maanden was en broekjes vanaf een maand of 9. Mijn zoontje zit qua lengte en gewicht op de +1 lijn. Hij heeft zo'n maand of 3 in maat 80 gezeten.

7. sunnycloud

sunnycloud Fanatiek lid

28 dec 2006
    1.541
    142
    63
    Vrouw
    Mijn dochter zit vanaf ongeveer 8,5 maand in maat 80, toen kon ze ook nog wel dingen aan van maat 74 maar dit was de overgang. Nu met 11 maanden zit ze nog in maat 80 en heeft nu sinds deze week ook een paar shirtjes in maat 86. Verschilt ook erg per maat. Ze zit altijd al boven het gemiddelde qua groei. Ze is lang.

8. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.189
    113
    ik zou nooit zover vooruit kopen, dat voorop gesteld.
    Mijn dochter heeft vanaf dat ze 1,5 was 80 aangehad en droeg dat een maand of 4/5 denk ik qua shirt. Qua rokken/broeken draagt ze nog steeds 80 (ze is nu 2 jaar en 3 maanden)

9. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Julia zit nu pas net in maat 80 van shirtjes en is ruim 15 maanden. Broekjes heeft ze nog maat 74. Bij jongens zal het wel iets eerder zijn, rond een jaar denk ik. Ik verwacht dat ze met maatje 80 zo ongeveer wel de winter doorkomt (zeker nog een maand of 3/4).

10. elmo28

elmo28 Fanatiek lid

11 apr 2009
    2.803
    0
    0
    Beau is rond de 6 maanden maat 80 ingegaan en zit nu sinds een maandje ongeveer in maat 86 dus 4 maanden maat 80

11. tulip

tulip Niet meer actief

ik heb wel een meisje aan de -2 lijn. Ze droeg dat met 1 1/2 ongeveer en ze draagt het nu nog. Ze is nu 2.

12. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Ik zou het niet gokken, want maat 80 hebben ze gemiddeld rond een jaar. Grote kans dat hij het niet zal kunnen dragen. Alleen als het een slechte zomer is of hij ineens niet meer zo hard groeit kan hij het aan.

Met mijn dochter durf ik het wel te gokken, maar ze groeit niet hard en niet snel. Maar ik zou het toch niet doen met een duur bijzonder setje. Van mijn zoontje (iets jonger dan de jouw) durf ik nog niets te gokken, geen idee wat hij doet. Voor alsnog net onder de gem. lijn.

13. Maia

Maia Niet meer actief

Fleur is er begin augustus ingegaan en begin november in de 86. Dus ze heeft er 3 maanden in gezeten.

14. Boefjesmamma

Boefjesmamma Fanatiek lid

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    Aaron heeft denk ik een maand of 3 met maat 80 gedaan wat betreft shirts. Vanaf 10 tot 13 maanden.
    Broeken heeft hij nu dik 2 maanden maat 80 in (hij heeft altijd een maat kleiner in broeken). En die passen nog goed.

Ik zou inderdaad niet zo ver vooruit kopen. Aaron zat tot 11 maanden onder het gemiddelde (bijna -1 lijn) en daarna zat hij boven het gemiddelde (+1 lijn).

15. joja

joja Actief lid

24 aug 2010
    153
    0
    0
    NULL
    NULL
    mijn oudste is van december. Met zijn verjaardag begon hij maat 80 te dragen. Zomer droeg hij shirts maat 86 en broeken maat 80 (en korte maat 86 omdat ik die toevallig al had hahaha). Maar hij heeft korte benen

16. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier sinds oktober denk ik mt 80. In elk geval heb ik de winterkleertjes in mt 80 en mt 74 lukt nu echt niet meer. Ik had nog een paar shirtjes die wat groter vielen maar dat is nu gebeurd.
    Broekjes draagt ze nog in 68, ik denk over 2 maand dat ze van onderen in 74 zit. Ze groeit zo'n cm per maand.
    Mt 80 is het eerste maatje waar ze wat langer in kan qua shirtjes. Ze ging hier eerst als een speer en nu nog langzaam.
    Ik zou het er ook niet op gokken. Ik denk dat ze hier de hele winter in 80 zit en rond de zomer in 86.

17. Biancamv2

Biancamv2 Niet meer actief

Mijn oudste droeg maat 80 met 4 maanden tot 6 maanden toen ging hij over naar maat 86,maar was dan ook al 86 cm lang en 12 kilo op 6 maanden.

Mijn jongste zoon heeft maat 80 van 5 maanden tot 7 maanden aan gehad.
    Daarna ging hij over op 86.
    was dan ook al 80 cm lang op die leeftijd.

Dus beidde kids hebben 2 maanden met maatje 80 gedaan.

Ikzelf heb vroeger 1 jaar lang maatje 80 aangehad,wat mijn kids veelste veel groeien groeide ik weer te weinig;).

18. Mar001

Mar001 Actief lid

25 nov 2007
    148
    0
    0
    Vanaf ongeveer 9 maanden shirtjes maat 80 en broekjes nog 74. Nu heeft hij maat 80 van broekjes en maat 92 van shirtjes.

19. mamavanluca

mamavanluca Bekend lid

5 jul 2007
    639
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    zoetermeer
    hier met 1.5 jaar naar maatje 80 gegaan en verwacht dat ze er nog wel ff mee zal gaan doen...ze is klein en dun 10 kg en 80 cm en ze is 1 jaar en 8 mnd oud. Maar is het setje er niet in maatje 86 dan??

20. tataar

tataar Actief lid

13 mei 2008
    231
    0
    0
    Office manager
    Almere
    Mijn zoontje wordt in feb 2 hij heeft nu nog broekjes maatje 80.
    Boven kleding niet meer. Dat is 86/92 geworden.
    Maar hij heeft korte beentjes.

Deel Deze Pagina