slaapperikelen

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Tara84, Dec 28, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

Apr 10, 2011
    3,878
    0
    36
    ja, weer een slaaptopic:)

Mijn zoontje slaapt vanaf acht weken eigenlijk door, dus ik heb weinig te klagen, maar het in slaap vallen gaat hier behoorlijk lastig. Het is wel echt met periodes, maar deze week ging het weer erg moeilijk. Mijn zoontje is 's avonds dan uren wakker maar wel heel moe. Als ik hem in bed leg krijst hij alles bij elkaar, dus houd ik hem maar op mijn arm. Uiteindelijk valt hij dan op mijn arm in slaap en kan ik hem in bed leggen. Hij wil tussendoor veel drinken (clusteren?).

Vanavond lukte het ineens wel weer om hem om half negen in bed te leggen (slapend). Maar nu blijft hij sinds half tien maar wakker worden, ongeveer om de tien minuten ofzo. Hij is dan zijn speentje kwijt maar heeft zijn ogen nog wel dicht. Ik geef zijn speentje terug en hij slaapt meteen weer door. Maar nu vraag ik me af waarom zou hij nou telkens wakker worden. Is hij gewoon nog niet diep genoeg in slaap, is het het speentje of heeft hij toch nog honger?

Wat doen jullie in zo'n geval? Speentje terug blijven geven totdat hij echt doorslaapt of haal je hem na een half uurtje ofzo er toch uit om hem nog te voeden? Ik blijf het lastig vinden....

2. Mirri

Mirri Fanatiek lid

Sep 25, 2009
    4,551
    1
    38
    N.Holland
    Zo lastig in t begin om de signalen te herkennen.
    Mijn ervaring is als ze wakker worden schort er iets; honger, kramp volle luier.
    Miss de productie weer opvoeren dat kan alleen door veel aanleggen.
    Beter nu nog vroeg in de avond clusteren dan vannacht ;)
    Succes

3. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

Apr 10, 2011
    3,878
    0
    36
    al denk ik niet dat het aan mijn productie ligt, want ik heb altijd veel melk! Vanaf acht weken is hij 's nachts niet meer gekomen. Maar kan het nou zijn dat hij wel honger heeft maar daar niet echt van wakker wordt? Of dat hij het gewoon moeilijk heeft om diep in slaap te komen? Ik ben bang dat als ik hem eruit haal dat hij dan niet meer in slaap valt.
    Hij is nu trouwens alweer bijna een half uur stil, dus misschien slaapt hij nu wel echt. Heeft dan wel twee uur geduurd.... in totaal denk ik zo'n zes keer zijn speentje teruggegeven.

Ja, ik vind het ook zo lastig om signalen goed te herkennen...

4. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

Nov 15, 2009
    4,613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Missch heeft hij last van krampjes gehad maar niet zo erg om er echt wakker van te worden? Onze dochter had eergisteravond ook dat ze elke keer een soort van wakker werd maar met speen ging ze weer verder. Ik heb haar op een gegeven momemt uit haar bed gehaald en bii mij gelegd want had toch wel het idee dat het buikpijn was. Heb haar gemaseerd en ze is toej rustiger gaan slapen. Volgende dag had ze een stevige grijze stopverf,dus indd buikpijn die avond ervoor! X

5. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

Apr 10, 2011
    3,878
    0
    36
    ja, misschien is dat het. Het is in ieder geval niet erg genoeg om er echt wakker van te worden, wat het ook is. Als hij echt erg honger zou hebben of pijn zou hebben wordt hij toch wel echt wakker denk ik? Ik ken hem in ieder geval goed genoeg dat wanneer ik hem eruit haal het weer uren duurt voordat ik hem weer terug kan leggen. Dus ik denk dat ik het nu toch goed heb gedaan door gewoon een paar keer zijn speentje te geven. Hij slaapt nu echt diep!

Share This Page