mijn dochter is 17 maanden ze is 8 kg en 72 cm... ze draagt nog maat 74-80... ze is dus niet groot.. maar wat wil je moeder (ik dus) is 1.60 m en vader is 1.74 ook niet al te grote ouders dus... haar broer is ook klein.. hij is 4 jaar en 95 cm. toch stuit ik vaak op vervelende reacties.... wat maakt het nou uit... wij zijn ook niet groot en zolang ze maar gezond zijn is er weinig aan de hand denk ik zo. voor degene met ook kleine kindjes... krijgen jullie net zo vaak vervelende reacties als ik... ook bij de bakker... mag zijn misschien een stukje brood? terwijl dochterlief door de bakkerij wandelt. ja hoor ze is bijna 1,5 dus ze kan prima brood eten.. het beste mens weet dat ook niet dus kan er ook niets aan doen.. maar begin het langzaam aan knap irritant te vinden
mijn meisje is 19 maanden, 80 cm en 10,7 kilo. Volgens de gemiddelde lijn ook wat aan de kleine kant, merk ik ook doordat ze nog kleertjes aan kan die een ander kindje van haar leeftijd al weer ff te klein is... mij boeit t niet, ze komt lekker eigewijs over en liep al heel rap en bij het zwembad hoefde ik nog niet te betalen omdat ze dachten dat ze jonger was lekker laten gaan die reacties. Je kindje is goed zoals ze is!
Lief toch zo'n klein hummeltje! Hier een wat groter meisje, draagt nu al maat 92 (21 maanden), maar mensen vragen hier ook hoor of ze een broodje mag of iets. Dus denk dat dat niet zozeer met haar lengte te maken heeft. Probeer het naast je neer te leggen en haar lengte niet als iets negatiefs te zien. Lekker genieten van je kleine meid!
Hier ook een kleintje van 18 maanden en 7880 en 73 cm bij laatste weegmoment... Ze is heel fijn gebouwd ook. Nu de laatste maanden is ze eindelijk wat aan het inhalen qua groei. Vervelende opmerkingen krijg ik bijna niet gelukkig. Maar dat komt ook omdat mensen haar totaal niet in kunnen schatten. Ze is wel redelijk bijdehand namelijk en weet goed wat ze wel en niet wil ! Ze vragen wel vaak hoe oud ze is en dan noem ik iets tussen haar echte en gecorrigeerde leeftijd. En ik vind het altijd fijn als de bakker eerst aan mij vraagt of ze iets mag hebben ! Ik probeer haar vooral niet te vergelijken met andere kindjes, want dat is gewoon niet eerlijk, ze is wie ze is en ze is mijn allerliefste snoezie juist omdat ze is zoals ze is!
Hier ook 2 kleintjes en inderdaad wij zijn ook niet groot. Zoonlief zit nu in 80/86 (82/83 cm)en dochter is nu 1.03. Vervelende reacties kreeg/krijg ik nooit. Wel dat mensen geen idee hebben hoe oud ze zijn of het heel knap vinden omdat ze veel jonger geschat worden. Of dat ze zeggen dat zoon/dochter wel ouder moet zijn omdat ze iets al kunnen.
Mijn dochter is een stuk jonger, maar ook niet groot (zwaar), ze is nu 8 maanden en 69 cm en 6850 gram. Ik maak me er geen zorgen over en krijg gelukkig ook nooit opmerkingen. Ja, dat ze zo wijs kijkt. Mensen schatten haar of ouder (door haar enorme bos haar en donkere wenkbrauwen), of jonger (als ik haar in de draagdoek heb, dan reageren mensen: draag je haar dan NOG STEEDS? Ja, draagdoek is tot 20 kg )
Onze jongste is nu 13,5 mnd en ongeveer 72 cm en 7900 gram. Ze is heel fijn gebouwd en ziet er ook nog echt als een baby uit. Ik merk dat ik haar ook zo behandel soms met eten bijvoorbeeld. Van anderen krijg ik geen opmerkingen die ik als vervelend ervaar.
hier ook een ukkie. . 17 maanden, 70 cm en nét 8kg. Ze draagt nog roepers 62-68 (is nog vrij groot), rest maat 68. Broekjes 56/62 zou ze nog prima passen bij dr buikje maar heeft de lengte van 68 nodig.
Het is nooit goed...hier twee lange kinderen die ook nog eens zeer taalvaardig zijn...de verwachtingen zijn altijd erg hoog
Mn jongste is zo klein door medisch reden. Oudste is de grootste van de klas, mensen verwachten dat ze kan lezen.
Hier ook een klein jochie. Hij is 18 maanden en 75cm en 9,5 kilo, maar dat gewicht heeft hij al ruim 4 maanden en zijn lengte tja daar zullen we het maar niet over hebben... Hij wordt idd vaak erg jong geschat.
Hier dus precies andersom.. Onze kleine man is nu zes maanden, 73 cm en 9 kilo. Krijg ook veel opmerkingen maar laat ze lekker praten. Elk kind volgt zijn eigen lijntje! Gezond zijn is het belangrijkst!
Ja ik snap wel een beetje wat je bedoelt... Mijn dochter is ook klein geboren, ( ik zelf ben 1.60 en vriend 1.71) niet lang en groot dus... maar heb ook wel is opmerkingen gehad bij het cb van een andere moeder van, Ohhhh dat is nog een kleintje, Die van mij die was echt een beul bij de geboorte..... of een vriendin(haar kindje is 2 maanden ouder) die zei een keer van jaa maar die van mij die zit nu al in maatje 62, die van jou is wel klein he..... heel arrogant werd het gezegd, kan me daar best van binnen boos over maken, (wat is tegenwoordig normaal) klein, groot, wat maak het uit!!!!
Onze jongste is ook erg klein (7150 gram bij 10 maanden). Krijg er geen opmerkingen over, maar ik vind het zelf lastig. Zeker omdat ze de laatste tijd slecht drinkt (door pijn bij het slikken?) en idd, ze is amper aangekomen en haar curve buigt weer af. Ik ben eigenlijk altijd bezig hoe ik haar meer kan laten eten en drinken... Komt ook omdat onze oudste juist wel bovengemiddeld groeit, dus kan me er dan moeilijk bij neerleggen... Is bij jullie ook onderzocht waarom ze zo klein is? Eet ze goed? Is ze verder gezond verklaard?
jep hier ook een ukkie 17 maanden bijna 9 kilo en 72 cm. ze draag dan ook maat 74 en de romper maat 62/68 maat 80 verzuipt ze in. is er leuk als ze in de kinderwagen zit en ze zeggen die baby en 3 min later staat ze naast ze en loopt weg. wij zijn trouwens niet echt klein ik ben 1.73 en vriend is 1.98.
Mijn meisje is een erg iel meisje, ze is 12 mnd en weegt maar 10 kilo bij 84,5 cm lengte, ze ligt dik 2 kilo onder wat ze hoort te wegen. Haar broers waren een heel stuk groter en dikker,die waren 5 en 6 kilo zwaarder op de zelfde leeftijd en waren 5 en 9 cm langer dan zij. Ze heeft nu een dieet gehad om haar te laten aankomen,ze is steeds onverklaarbaar ziek,weten niet waar het vandaan komt,ze valt dan steeds 2 kilo af en komt dan weer in het zh te liggen omdat ze dan niet eet en drinkt en veel vocht verliest :c. Ze krijgt nu nog steeds fantomalt om aan te komen maar het lijkt niet te helpen. Geef ook volle en vette produkten om haar aan te laten komen. Ze word met haar lengte wel ouder geschat omdat ze wel lang is maar mensen vinden haar wel heel dun :c. Ze is erg snel in haar ontwikkeling waardoor ze met 8,5 maand al los liep en vanaf die tijd ging haar gewichtscurve alleen maar meer naar beneden. Zeker als ze zo ziek is geweest zie ze er slecht uit vanwege ondergewicht. Gisteren bij de ka zeiden ze dat ik nu echt om de 2 uur eten moet geven om haar bij te laten komen. omdat ze echt te smal is bij haar lengte, haar vader en ik zijn altijd dun geweest dus ze zal het vast niet van een vreemde hebben. Ze is voor de rest gezond,bloeduitslagen gaven goede uitslag en niets raars aan. Ze ontwikkeld goed en is vrolijk en blij tevreden kind. Ikzelf ben altijd al een uk geweest en ben nu nog niet groot met mijn 1m63 korte lengte,het enige grote aan mij zijn mijn voeten,maat 43/44 haha. vandaar dat mijn meisje ook op grote voet leeft net als haar brers. haar vader is maar 1m77 dus ook niet groot,het is ons een raadsel waar ze haar lange lengte vandaan heeft,ik heb liever dat ze iets zwaarder/dikker word en haar lengte even stopt met groeien.
Dat heb ik dus ook,mijn zoons groeien nog steeds vet boven gemiddeld en als ik dan naar mijn iele meisje kijkt moet ik soms echt slikken. Juist omdat ze zo iel is ben ik ook steeds bezig hoe ik haar kan laten aankomen. ook ik kan me er moeilijk bij neer leggen,dat zit waarschijnlijk tussen me oren wat er niet uit wilt,krijg er binnenkort ok hulp voor. Vind het moeilijk als ik babyfoto's kijkt,ze was in het begin zo'n heerlijke mollige baby en nu is er niets meer van te zien :c Ka zei ook wees blij dat zij aan moet komen,we zijn namelijk 3 jaar bezig geweest met middelste zoon om flink af te laten vallen die had fors overgewicht. Die is nu heel mooi slank en lang, en weet ook wel dat slank mooier is dan veel te dik. Maar je hebt wel een verschil tussen mooi slank en flinter dun zoals mijn meisje nu is. Ze blijft maar in de lengte groeien,ben benieuwd wanneer dit nu minder gaat worden want haar lengte is voor een kindje van 21 mnd oud en haar gewicht voor 11 mnd oud.
Wilde even zeggen dat de bakker niet vraag of ze een broodje mag ómdat ze klein is, maar waarschijnlijk vraagt hij dat om te weten of ze het wel mág Genoeg redenen te bedenken waarom het niet zou mogen namelijk... en tja, wel zo netjes dat hij het vraagt ipv het gewoon te geven, toch? De slager vroeg het mijn moeder nog toen ik al een kleuter was, hij dacht toen écht niet dat ik nog te klein/jong was voor een plakje worst...
oudste bijna 3 jaar is nu 90cm en 11 kilo ze valt af komt weer aan en zo gaat dat al haar hele leven. Jongste morgen jarig( 1 jaar) 70 cm en 7,5 kilo. Groeit op de zelfde manier als haar zus alleen is 2 cm kleiner en 200 gram lichter op de zelfde leeftijd. Ik was evengroot en zwaar als de meiden en ben uiteindelijk nog 1.70 geworden mijn man is 1.86.
Hier ook wel langere kindjes dan die van jou, maar ook magertjes. De oudste is bijna 7 weegt 21 kilo en is 1,26. De middelste is 4 jaar en dan 102 cm en 16,5 kilo dus wel mooi op gewicht. De ene jongste is 92 cm en 11,5 kilo met 2,5 jaar. De jongste is de langste en de magerste op die leeftijd, die is ruim 68 cm en weegt nu 5970 gram met bijna 6 maanden.