Ik heb van de week een Mei Tai gemaakt. Ik heb een baby Björn maar had gelezen dat deze voor de heupjes niet goed is (beetje laat helaas), en wilde sowieso een drager die ook op de rug kan. Na lang zoeken op verschillende opties kwam ik op de Mei Tai uit en vond ik een makkelijk naaiplan. Ik ben erg tevreden over het resultaat, vind ook dat het lekker zit bij mij, maar zoonlief lijkt minder enthousiast. Ik vermoed du dat ik iets niet goed doe. Dus nu een paar vraagjes: tot welke leeftijd zou hij in kikkerhouding met beentjes binnenboord moeten zitten? Hij is redelijk lang, 66/67 cm, en kan zijn hoofd heel goed omhoog houden. Zou het kunnen dat ik te breed voor hem ben en zou ik hem beter op mijn heup kunnen dragen? Wat kan ik fout doen bij hem dragen? Ik wil de situatie natuurlijk verbeteren en niet erger maken. En als laatste, vanaf wanneer kunnen ze op de rug? Ik wil nu nog een oogje op hem houden, maar op de lange duur lijkt rugdragen me veel handiger omdat hij dan juist niet in mijn zicht zit.
Hierbij de foto, van de zijkant genomen. Ik weet niet zeker of ik goed knoop. Ik had de band ook over het rugje gedaan, gezien op een site, maar vraag me af of je dan niet weer een verkeerde houding hebt bij de baby. Beentjes naar buiten is voor mij meest logisch, dus houd ik dat gewoon aan. Ik had wel gemerkt dat hij op zich volgens mij goed zit qua hoogte van beentjes en billetjes. Hij zit in een lichte M-houding, knietjes iets hoger dan billetjes.
Ja zou ook even kijken naar de band over zijn rug en zijn knietjes moeten mijn inziens nog iets hoger zitten ten opzichte van de billen.
De band over de rug heb ik ook weleens gelezen/gezien maar forceert in mijn ogen juist de rechte rug. Je kan dit beter eerst kruisen op jou rug, dan kruisen op zijn billen en onder de knietjes door en dan afknopen aan de achterkant. De knietjes mogen nog wel hoger hoor, maar qua breedte ziet het er netjes uit. Je kan de knietjes proberen hoger te krijgen, door het zitje dieper te maken, de banden bij de knietjes te kruisen en daarna de voetjes even omhoog te duwen zodat zn kontje dieper kan zakken. Hopelijk helpt dit!