Hey. Zit me soms af te vragen of ik me zorgen moet gaan maken. Mijn twee oudste kropen op 7 maanden en de middelste liep het laatst op 1 jaar en 2 maanden. Maar zitten en uit een fles drinken alleen deden ze al vanaf 6-7 maanden. Nu is kleine djamai er...geweldig kereltje echt een schat, is nu bijna 9 maanden, zit nog niet alleen, brabbelt een beetje en kruipt ook nog niet. hij kan (of wil) nog niet zelfstandig drinken. Wat hij wel doet is heel lang met speelgoed spelen (liggend) ook zo met een hamer figuurtjes door slaan (liggend) hij zwaait als er iemand komt en zegt hoho (hallo denk ik) en als hij naar bed gaat zwaait hij ook. Vraag me soms af of hij niet een achterstand heeft. Klinkt grof het ene is het andere kind niet natuurlijk, maar hij doet dus eigenlijk nog niks wat normaal zou moeten zijn op deze leeftijd. Hij krijgt natuurlijk kans genoeg zich te ontwikkelen. Aan tafel eet hij wel zelf een boterhammetje en ook zijn koekjes eet hij zelf. Als hij op de grond ligt rold hij zich wel door de kamer. Moet er wel bijzeggen dat djamai 2 keer een week is opgenomen met het rs virus en daarvan nog steeds niet 100% is. Hij is snel verkouden, hoest regelmatig en heeft eigenlijk ook vaak een snotneusje. Misschien maak ik me wel teveel zorgen. Hij is wel heel snel kwa lichaamsontwikkeling hij heeft 6 tanden en een kiesje en hij is vrij groot al tegenover andere kindjes. (terwijl hij klein was toen hij geboren werd hihi) Moeder zijn is niet altijd even makkelijk. De oudste twee zijn zo vlug groot geworden en het is ook niet erg als djamai wat langer de baby blijft. Maar ik merk en hoor zo vaak van kan hij nog niet kruipen...zit hij nog niet enz enz.
Hoi, Wees niet ongerust. Elk kindje doet het op zijn of haar manier. Ons zoontje is ook niet de snelste met kruipen en fles vasthouden. Ook eet hij zelf nog geen koekjes of broodkorstje. Hij is druk met andere dingen, heeft een goede fijne motoriek. Ze kunnen zich maar op 1 gebied tegelijk ontwikkelen dus misschien doet jouw zoontje dat nu.
Die van mij kon (schrik niet!) pas met 12 maanden zelfstandig zitten. Ze is nu 5 jaar en doet absoluut niet onder voor andere kids, ik vind haar zelfs vrij wijs voor haar leeftijd. Wel heeft zij heel veel gehuild in haar eerste levensjaar, ik heb zo'n theorie dat ze daardoor de ruimte niet had om zich goed te kunnen ontwikkelen. Ja, je gaat toch wat verzinnen hè? Komt heus wel goed, geniet lekker van je kleintje.