Ik ben echt radeloos!! Mijn dochtertje is nu ruim drie maanden en krijgt flesvoeding. Op dit moment krijgt ze 5 flessen van 180, soms 6. Ze kwam altijd stipt om de 4 uur en liet zich dan ook echt horen. Soms wist ik niet welke kant ik moest oprennen. Als schatjelief haar flesje kreeg dronk ze dan ook alles gulzig, maar netjes op. Sinds een week of twee wil ze niet meer drinken. Van de 5 flessen die ze krijgt drinkt ze elke keer maar een paar slokjes en dan spuugt ze het uit en wordt boos. In totaal krijgt ze misschien maar 300 ml per 24 uur. Dat is veeeel te weinig en maak me echt zorgen. Ze vertikt t gewoon om te drinken En wat mij nog meer zorgen baart is dat ze niet eens aangeeft dat ze wil drinken. Als t aan haar ligt drinkt ze dus gewoon niet. Herkennen jullie dit en hebben jullie misschien tips en advies? Ik heb trouwens ook al een ander flesje geprobeerd. Eerst dronk ze avent. Ander speentje geprobeerd maar werkt niet. Nu drinkt ze uit dyfrax.
Je had zo over Julia kunnen schrijven, ook altijd zo'n goede drinker maar rond 3,5mnd ineens niet meer. Ik ben toen een fles minder gaan aanbieden en meer tijd ertussen. Dus van 5flessen naar 4flessen van 200ml, dit werkte voor haar goed. Vanaf 4mnd krijgt ze nu sochtends en savonds een fles met rijstebloempap, en rond 4 uur fruit, en rond 8uur savonds een gewone fles. Dit gaat prima en ze groeit goed, is tevreden. Maar ik herken je onzekerheid en gerustheid. Julia zat zelfs of forte omdat ze niet zat kon. Is uiteindelijk allemaal goed gekomen. Dus gewoon een fles minder met meer tijd ertussen. Liefs..
Misschien stelt dit je gerust: mijn 5 maanden oude meisje drinkt nu nog maar 3 flessen per dag! 7 uur, 12.30 uur en 1800 uur, in totaal 600 ml. Ze wil nog geen vast voedsel, dat probeer ik ook pas sinds 2 dagen. De KA zegt dat 400ml het minimum per dag is (een dagje iets minder dan dat is ook geen probleem, het gaat om gemiddeld). Ze wil gewoon geen 4 flessen meer, dat was drama, ze had kennelijk echt geen honger. Nu ik dit doe gaat het helemaal prima, ze is blij en slaapt ook beter en langer.
300 ml is echt veelste weinig, het minium wat ze binnen moeten krijgen zit rond de 500 om niet uit te drogen. Heeft ze geen witte aanslag in dr mondje (spruw, zie google voor afbeeldingen) Ik zou de dokter bellen en eens overleggen, want het kan even een dagje voorkomen dat ze geen zin hebben, maar het moet niet langer duren.