lichte reflux: wordt het beter met 3 maanden?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Annemeis, 30 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annemeis

Annemeis Fanatiek lid

11 sep 2011
    2.191
    823
    113
    Hoi dames,

Onze zoon heeft last van een lichte vorm van (verborgen)reflux.
    Hij krijgt Omeprazol om zijn slokdarm te beschermen.
    Het gaat verder best goed, hij huilt niet meer dan andere baby's denk ik en hij groeit ook goed.
    Hij krijgt met 11 weken en ongeveer 10,5 pond nog wel 7 flesjes van 120/4 waarvan hij gemiddeld 100ml opdrinkt.

Het omhoogkomen van de voeding lijkt minder voor te komen maar hij verslikt zich nog wel regelmatig en heeft vaak de hik.
    's morgens krijgt hij 0,7 ml Omeprazol en als hij 's avonds weer last lijkt te hebben mag ik hem nog 0,7 ml geven

Nu heb ik goede hoop dat het straks met 3 maanden zo goed als over zal zijn omdat dan de darmen ook volgroeid zijn en het maagklepje ook als ik het goed begrijp.

Wie heeft ervaring met (lichte) verborgen reflux en weet of dit ook zo is? Het zou fijn zijn als hij geen medicatie meer nodig zou hebben...

alvast bedankt!

2. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Hier heeft ze medicatie nodig gehad tot ruim een jaar. Het kan dus over zijn op drie maand, maar het kan ook langer duren.

3. Humtum

Humtum Fanatiek lid

9 nov 2013
    1.046
    30
    48
    Noord Brabant
    Hier nam de reflux met 14-15 weken duidelijk af. Ook lichte vorm trouwens

4. JackyiRo

JackyiRo Actief lid

23 mrt 2012
    218
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik lees even mee, zit met dezelfde situatie. Ik vraag me alleen af hoe je kan merken dat het minder wordt zolang je de medicatie consequent blijft gebruiken.. Hier gebruiken we Nexium en om te zien of ze makkelijker zonder kan, zullen we moeten stoppen.. :(

5. elliepellie

elliepellie Fanatiek lid

28 jun 2014
    1.887
    1.011
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Venlo
    Hier heeft zl medicatie tot hij 8/9 maanden was gehad. Ook al had hij geen ernstige vorm van verborgen reflux.... het verschilt per kind zo veel

Hij kreeg zantac en we waren al verschillende keren gestopt om te kijken hoe het ging. Elke keer waren de klachten na 2 dagen terug en had ik een krijsende baby. Met 8/9 maanden nog een keer geprobeerd en sindsdien gaat het goed

6. Annemeis

Annemeis Fanatiek lid

11 sep 2011
    2.191
    823
    113
    ik denk doordat ze dan minder hikken, slikken en rustiger zijn na de voeding? Hier begint ie meteen te protesteren als ik m op zn rug leg, ook al staat zn bedje schuin en heb ik m een half u omhoog gehouden.

een ander nadeel vind ik dat ie op die manier s nachts altijd bij mij in slaap valt en dus weer begint te huilen als ik m in bed leg. overdag leg ik m wakker in bed en dat gaat wel prima. de nachten zijn nog steeds drama hier helaas. om 1u en half 5 een fles en na half 5 slaapt ie eigenlijk niet meer, zucht

7. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.396
    5.303
    113
    Hier lichte reflux zonder medicatie. Hier werd het juist tijdelijk erger na de drie maanden doordat ze dan fysiek actiever worden. Bij het rollen en op de buik spelen kreeg onze dochter duidelijk meer last. Nu begint het wel wat minder te worden (ze is 6 maanden).
    Darmen zijn nog helemaal niet gerijpt met 3 maanden:(, daarom wordt ook ten strengste afgeraden om voor de 4 maanden met vaste voeding te starten. Volgens mij zijn de darmen gemiddeld met 6 maanden redelijk gerijpt, hoewel dochter nog steeds vrij veel krampjes heeft.

8. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Dat verslikken.....
    Hoelang doet je kindje over de fles?

9. Blosjes

Blosjes Fanatiek lid

21 jan 2013
    1.055
    523
    113
    Vrouw
    Provincie Utrecht
    Hier met 7 maanden gestopt met de Omeprazol. Doordat zoontje meer vaste voeding kreeg werden de reflux klachten minder. Succes!

10. Veera

Veera Niet meer actief

Hier niet voor medicatie gekozen maar na 6 maanden werd het aanzienlijk beter. Maar helemaal over is het nog niet

11. Noelle85

Noelle85 Fanatiek lid

8 jul 2013
    1.797
    497
    83
    Wij zijn rond de 3.5 maand gestopt na afbouwen met de ranitidine. In eerste instantie ging dat goed, totdat we met fruit en groentehapjes begonnen. Daardoor kreeg hij toch wel weer aardig last. Dus weer ranitidine gegeven, tot hij een maand of 6/7 was denk ik, en sindsdien gaat het prima.

Wij hebben overigens wel altijd de minimale dosis gegeven, dus de dosis die was voorgeschreven toen hij 3 weken was. Zodat je op een natuurlijke manier afbouwt (je kindje wordt natuurlijk zwaarder, maar de dosis blijft gelijk, waardoor de dosis in verhouding steeds minder wordt).

Hier merkte je ook al binnen een paar dagen dat hij er nog niet klaar voor was om met zijn medicijnen te stoppen, je rook dan ook gelijk het zuur uit zijn mond.

Ik zou denk ik eerst nog even aankijken hoe het gaat als je straks met fruit en groenten bent begonnen.

12. Annemeis

Annemeis Fanatiek lid

11 sep 2011
    2.191
    823
    113
    Hij verslikt zich niet tijdens de fles maar erna als het weer omhoog komt. Hij doet ongeveer 15 minuten over de fles.

Dank voor jullie reacties dames! Heel verschillend dus. We wachten maar geduldig af.

Misschien gaan we langs de osteopaat/fysio omdat hij last van zijn nek lijkt te hebben, hij huilt vaak als we iets over zijn hoofd aan/uittrekken.
    Ga me daar eerst in verdiepen en met het cb overleggen..

13. jongemama1993

jongemama1993 Fanatiek lid

5 mrt 2014
    1.187
    3
    38
    Mijn oudste en middelste hadden beide last van erge (verborgen) Reflux.

Bij de oudste kwamen de flessen echt eruit! Dit werd minder na een maand of 4. Na 6 maanden was het op een of andere dag helemaal verdwenen. Heb bij haar overigens medicatie gebruikt, maar daar werd het aanzienlijk erger van!

En bij de middelste was het, net als jouw kindje, verborgen reflux. Bij hem heeft het zeker 10 maanden geduurd! Bij hem geen medicatie gebruikt! Hem hebben we na de flessen langer omhoog gehouden, wat geen straf is, want dan kun je gelijk knuffelen met je kindje!
    Later hebben wij zijn flessen verdikt met rijstebloem (vanaf een maand of 3), dat verminderde de klachten ook! misschien zou je dat binnenkort kunnen proberen?

Oja! Misschien een handige tip!
    Heb je al geprobeerd om sab simplex te gebruiken? Dat is eigenlijk tegen darmkrampjes, maar het zorgt ervoor dat alle luchtbellen verdwijnen uit de melk. waardoor het ook minder snel weer terug omhoog komt, wat weer een positief effect kan hebben op het vele hikken. De luchtbellen in de melk zijn een extra trigger om het omhoog te laten komen. Dat heeft hier namelijk wel geholpen bij de middelste!

Deel Deze Pagina