Hai, Luuk is nu 3,5 jaar en gaat al een jaar naar school (hier gaan ze vanaf 2,5 al echt naar school). In zijn klas zitten 2 ongelofelijke etterkinderen. Ik loop af en toe een dag mee daar en geloof me, het zijn echt gemene mannetjes. De juf heeft aan die 2 haar handen vol omdat ze steeds wat uitvreten. 1 van die 2 is echt heel erg. Hij doet of hij niet kan praten maar hij kan het wel. Als je de klas in komt als ouder, kijkt hij schattig, lacht maar is wel opdringerig door steeds dingen in je gezicht te duwen (speelgoed bijvoorbeeld). Als er eenmaal geen ouders meer zijn, gaat hij los. Hij rent weg, wat de juf zegt dat ze niet mogen doen, doet hij juist, hij slaat iedereen ook de juf, trekt kindjes aan de haren door de gang (ja echt, ik heb het gezien) en ga zo maar door. Omdat hij het vertikt om te praten en alleen he zegt en een raar lachje doet, maakt hij het de juf lastig om met hem te praten. Als hij boos is omdat hij iets niet mag of als hij in de hoek moet, poept hij expres zijn broek vol. Op zich is dit natuurlijk niet helemaal niet mijn probleem, het is tenslotte niet mijn kind. Echter op de dagen dat ik meedraai in de klas, erger ik me rot aan het kind. En............ Luuk doet inmiddels zijn lachje en zijn he na. Ik vind het verschrikkelijk en negeer het maar hij blijft het doen. Misschien omdat hij weet dat dat ventje er veel (negatieve) aandacht mee krijgt? Ik moet me zo inhouden om niet te zeggen dat hij dat rotkind niet na moet doen maar ja, wat heb ik eraan? Iemand tips om hiermee om te gaan? Is het de leeftijd dat ze dingen nadoen?
Het is zeker ook de leeftijd om dingen na te doen maar het is natuurlijk evengoed heel vervelnd als je kind negatief gedrag gaat kopieren. Wat ik zou doen is het gedrag dat je kind vertoond benoemen en hem vertellen dat je dit niet leuk vindt/accepteert. Blijft je zoontje het doen volgt er een consequentie (even op de gang?). Het feit dat je je zelf ergert aan het betreffend jongetje. Tja ben bang dat je daar weinig aan doet. Ik weet niet wat je precies doet in de klas en of je zelf veel met dit jongetje te maken hebt? Misschien zou je de juf kunnen vragen hoe je het beste om kunt gaan met zijn gedrag.