Hallo We zijn begonnen met de zinderlijkheid training, hij wil steeds op het potje zitten en af en toe komt er ook nog wat uit. Maar eigenlijk wil ik direct op de wc met verkleiner (thuis) met mijn dochter was het geen probleem, plast komt gewoon in de wc. Ik tilde haar op de wc en als ze klaar was er weer vanaf. Maar nu mijn zoon, hoe doen jullie dat met het piemeltje, die staat tegen het randje aan, met alle gevolgen van dien. toch maar eerst het potje kan moeilijk elke keer het piemeltje omlaag duwen als hij op de wc zit moet erbij zeggen dat hij best klein en dun is (beide onder de onderste lijn) maar eet genoeg en is heel actief
Zoonlief heeft een paar keer over de rand heen geplast omdat z'n piemeltje omhoog stond over de verkleiner heen. We hebben hem dus uitgelegd dat hij daar goed op moet letten en dat doet hij nu ook bijna altijd. Meestal gaat het goed, maar blijkbaar zit hij er soms toch te dicht tegen aan, waardoor hij onder de verkleiner door op de bril plast (verkleiner die op de bril staat). Tja, heel vervelend als je dat niet doorhebt en er dan bovenop gaat zitten, maar anders is het snel verholpen met een doekje. Jochie in elk geval tegen de achterkant aan erop zetten en even de stand van het piemeltje checken (waarom zou je dat niet kunnen doen?), meestal gaat het dan wel goed, en voor de rest goed kijken voor je zelf gaat zitten
Ja, hier ook geleerd dat zijn piemeltje wel goed naar beneden moet wijzen, anders plast hij er ook overheen, is ook wel eens mis gegaan, maar hij had al aardig snel door dat hij naar beneden moest wijzen (soms doet hij hem zelf even goed en zegt dan 'piemôh goed ' en daarnaast hangt hij me zijn lijfje een beetje voorover gebogen, dan komt het meestal wel op de juiste plaat terecht.
ik dacht dat hij dat nog niet ging snappen, maar dus wel lees ik hier het naar voren leunen is wel een goede tip. vandaag op de chreche voor het eerst op de peuter wc geweest, vond het in het begin wel eng, mar later leuk, niks gedaan natuurlijk het begin is er
dat probleem hadden(hebben) we ook met potje hoor. maar snel leerde mijn zoon zijn piemel te richten zeg maar, met zijn hand. gister was het wel weer gebeurd omdat hij veel te slaperig op po zat.
Joey hangt dan iets meer met zijn benen wijd op de wc, zodat zijn piemel uit zichzelf naar beneden hangt
nou mijn zoon wilt niet eens op wc of potje zitten kón ik me maar druk maken over een piepepeltje die niet goed gemikt staat
Ik had een wc verkleiner van het kruidvat, daar zit zo'n opstaand dingetje aan aan de voorkant, dat scheelde al veel. Ook heb ik Jelle verteld dat hij zijn plasser naar beneden moest houden, het plasje moet in het water... En dat gaat prima. Inmiddels wil meneer staand plassen, dus is het geen probleem meer...
Hier gaat het ook gewoon goed hoor. In het begin inderdaad wel eens mis, maar inmiddels weet hij heel goed dat zijn piemel goed in het potje/wc moet. Komt echt goed hoor!
Hier hebben we ook een wc verkleiner met een opstaand randje, de keren dat hij daar geplast heeft gaat het prima. Maar meneer poept liever in de wc en plast het liefst in de luier of tegen de wc.
ook meiden plassen erover en eronder door hoor hihihi. dat ging soms met zon kracht. onze man zet ikk altijd ver naar achter
Zoontje plaste ook geregeld over of tussen de bril door ( ook zonder verkleiner!) met weer al zn kleertjes nat... Maar nu drukt hij zelf met zn vinger zn piemeltje naar beneden en/of hij zit best ver ( wijdbeens) naar achter waardoor het plasje sowieso in de wc komt.
Hihihi... Jelle is al ruim 1 meter en wij hebben nog zo'n ouderwetse lage pot. Als we ergens anders zijn moet hij van mij ook altijd gaan zitten. Anders moet hij dan ook echt op zijn tenen staan om goed in de wc te kunnen plassen. Ik heb dan liever dat zijn handen vies worden van de bril, dan dat hij er met zijn plasser tegenaan komt... *eeew!!*
Het allerleukste is als zijn zus op de wc zit en hij op het potje oke 4,5 jaar ia wat anders dan bijn 2,5 jaar. wil toch zolang mogelijk vast houden aan zitten op de wc, dan hoef ik ook geen richtvliegen te gaan plakken
Richtvliegen hahah. Met mijn zoon toen had ik een wc verkleiner( trapje)die zetten je dan over de wc pot en klom hij zelf op dat trapje En daarbij de mijne ging wel eens mee met zijn pa naar de wc en binnen de kortste keren je raad het het al mama ik wil staan plassen tja.\\