Vallen en opstaan

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door flippy, 28 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. flippy

flippy Actief lid

16 jul 2007
    282
    0
    0
    Rotterdam
    Hoe gaan jullie om met vallen van kindjes als ze nog pas kunnen staan?
    Hij heeft het nu wel onder controle,en ik pas op wanneer hij gaat staan
    dat ik ernaast ben. Hij kan nu wel gaan zitten vanuit de sta stand.
    Er waren dagen dat hij niet was gevallen.
    Maar hij is ook al wat keren gevallen, steeds op zijn achterhoofd.
    Vandaag weer, ik lette maar 1 seconde niet op en hij was bij de stoel gekropen en opgestaan, maar hij stond aan de kant van de leuning
    dus viel hij op zijn achterhoofd met stoel op hem.
    Gelukkig was het een Lichte Ikea stoel! Maar het raakte wel zijn bovenooglied met gevolg een klein sneetje.
    Het is wel heel erg , dat vallen, m'n man roept , je moet er steeds bijblijven. Maar ik kan hem niet voor elk dingetje dat ik de kamer
    uit ga steeds maar in de box zetten en uit!
    Vallen hoort toch erbij ?!Maar niet vaak natuurlijk.

2. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Tuurlijk moet je oppassen maar hij is nu aan het oefenen dus vallen hoort er denk ik wel bij. Ik hou ook steeds mijn hart vast met Louise die laatst een dikke lip had, maar ja, je moet maar zo denken, wij zijn er ook doorheen gekomen ;)

Ps. volgens mij moet dit topic bij baby en dreumes staan en niet bij voeding.

3. flippy

flippy Actief lid

16 jul 2007
    282
    0
    0
    Rotterdam
    dat is waar,moet niet bij voeding. Heb het waarschijnlijk per ongeluk gedaan. Hoe moet ik het veerplaatsen?

4. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    kindjes moeten dingen leren met vallen en opstaan en dit is soms wel even flink huilen maar de volgende keer zullen ze hun best doen om dit te voorkomen. Als alicia valt en van de week tegen de bureau stoel bijvoorbeeld dan loop ik met haar naar de stoel geef hem een klap en zeg stoute stoel :) ze moet daar dan wel om lachen en heeft er nog is een klap bij haha. Daarna gaat ze weer vrolijk verder maar kijtk toch wel uit in de buurt van de stoel. ook wil ze steeds vaker gewoon vanuit het kruipen gaan staan maar omdat ze nik s kan vasthouden kiept ze nog wel is op der zij. ZE kijkt da geschrokken maar maar er een grapje van en hup kruipt ze weer heerlijk verder.zodra ik heel zielig ga doen gaat ze we huilen haha.

5. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Ja hoor gewoon uitkijken. Maar je kunt er niet continu bij zijn. Vind de box op het moment echt een uitvinding. Vooral nu ze overal gaat staan en probeer te staan met 1 hand.

6. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Ik heb hem even voor je verplaatst. ;)

7. leeuwen77

leeuwen77 Bekend lid

7 mrt 2006
    710
    0
    0
    duik instructrice
    bonaire
    Hoi,

Ik heb laura wel honderd keer van de vloer moeten oppakken! Ze blijf maar vallen in het begin! En dan met dat hoofdje op die harde vloer! Maar ik denk dat dat erbij hoort! Nu valt ze gelukkig steeds minder! ( 1 x per dag i.p.v. 100 x)

8. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Tja, een hoop keren kan ik haar nog net op tijd opvangen, maar natuurlijk gaat het ook wel mis, ik kan niet constant naast haar blijven staan. Soms komt ze wel eens ongelukkig terecht. Ze heeft nu ook een krasje op haar neus en een buil op haar hoofd en een paar blauwe plekjes op haar knietjes. Het hoort er bij, al probeer ik natuurlijk wel zo goed mogelijk op te letten.
    Ach, kijk zelf maar eens naar je peuterfoto's, zomers zie je jezelf dan 9 op de 10 keer terug met een pleister op je knie ofzo.

9. Jmr

Jmr Niet meer actief

Hier ook een meisje wat continue viel! maar dat gaat nu al een stuk beter! ze moeten toch leren dat ze kunnen vallen! als je ze steeds oppakt etc zien ze nooit ergens gevaar in! dit hoort er gewoon bij, maar is niet altijd leuk!

10. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.194
    35.901
    113
    Jesper viel toen hij net ging staan ook vrij vaak, ook al zat ik er naast, soms was ik gewoon niet snel genoeg. Hij kan nu zelf gaan zitten en valt wat minder vaak, maar ook nu gaat hij nog wel eens onderuit. Het hoort er ook een beetje bij .

11. AdL15Start

AdL15Start Niet meer actief

Estelle is ook flink aan het oefenen met staan en kruipen. In de box kan ze al kleine stapjes lopen. Soms valt ze en gaat dan huilen. Als het niet te erg is, dan roep ik 'boem', geef haar een aai over haar bol en zoek een leuk speeltje om haar af te leiden. Als het te erg is, dan til ik haar op, knuffel haar en dan hetzelfde verhaal. Het werkt tot nu toe en vaak schrik ik zelf erger dan Estelle.
    Mijn ouders lopen twee stappen achter haar omdat ze bang zijn dat ze gaat vallen. Da's ook weer wat overdreven. Ze vinden mij 'hard' als ik zeg dat ze moet leren en dat het erbij hoort...

Deel Deze Pagina