Slaapprobleem... Iets aan de hand of toch opvoeding?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door misa, 10 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Ik denk dat je de lichamelijke dingen uitgesloten moet hebben en mocht dat het dan niet zijn dan kunnen jullie de aanpak in de opvoeding wijzigen.
    Hier gaat het goed gelukkig tot 2 jaar geen koemelk en dan weer testen in het ziekenhuis.

2. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    @ Misa: Het WKZ is het Wilhelmina Kinderziekenhuis in Utrecht.
    Ik heb giga mijn twijfels gehad, en zit absoluut niet te wachten dat het huilen en de slaapproblemen niet nog erger gaan worden (de eerste 9 maanden van zijn leven heb ik überhaupt 's nachts niet geslapen. Was hij gewoon wakker), en wil daar niet naar terug. Ben blij met mijn 4 á 5 uur nachtrust:D
    Heb de twijfels ook aan de KNO arts voorgelegd en ruim een half uur met haar aan de telefoon gesproken. Zij twijfelt ook, en daarom 3x in het overleg meegenomen. Alle artsen zijn het met elkaar eens om het toch te gaan proberen. Dan wil ik het ook proberen.

Ook hier in mijn omgeving zijn ze het er niet mee eens dat hij buisjes gaat krijgen. Hij mankeert niks en is gewoon verwent en gewend om zijn zin te krijgen vanaf zijn geboorte. Moet gewoon harder voor hem worden..................

Deels is hij ook echt gefrustreerd dat merk ik goed aan hem. Hij wil veel meer als hij kan (terwijl hij al losloopt, goed duidelijk kan maken wat hij wilt als hij bijv. dorst heeft), sinds een paar dagen lukt het hem ook om met een lepel te eten (ook weer heel wat huil momenten opgeleverd voordat het hem lukten;))

Ook merk ik dat hij een hoop geborgenheid nodig heeft, en die krijgt hij ook dmv dragen (lees dat vinden andere mensen verwennen en nergens voor nodig. Tis geen baby meer).

Toch blijf ik een "onderbuik gevoel" houden. Ik wil graag mijn vrolijke manneke vaker zien;)

Jij ook veel sterkte met je ukkie. Hopelijk komen jullie er snel achter waarom ze zich zo gedraagt. Blijf voor haar vechten. Zelf kan ze het niet, en kan ze alleen aangeven dat ze niet lekker in haar vel zit dmv huilen.

3. misa

misa Niet meer actief

Frannie, ja dat vind ik dus ook. Maar als het niets lichamelijks meer is, wat zou ik dan moeten veranderen? Ik zou graag willen dat ze zichzelf vermaakt, dat ze niet steeds bij mijnwil zijn of moppert als ze me langs ziet lopen oid. Maar waarom eigenlijk? Tja omdat dat makkelijker is. Maar ja, daar heeft zij geen boodschap aan. En niet uit bed halen als ze na even niet wil slapen zou ik ook niet kunnen denk ik.. Want ik zou niet weten waarom dat dan moet.
    Maar ja.. Misschien moet ik daar dan maar hulp in zoeken.

Ik zag dat ze in dit andere ziekenhuis ook een slaapcentrum oid hebben. Voor mensen en kids met slaapproblemen. Wie weet ook nog een optie hierna.

Gwenolyn: Utrecht is wel wat ver voor ons. Geen probleem op zich, maar dan moet ik wel weten dat het ook echt nut heeft.
    Maar een ka hier zou hetzelfde moeten kunnen toch?

Ik vind het verdrietig te horen hoe snel mensen hun babys en kinderen groot willen hebben. En hoe hard mensen naar hun kids kunnen zijn. Ik probeer me er ook niet door uit het veld te laten slaan. En mijn man vind hetzelfde gelukkig. Maar het is wel lastig soms. Daarom ook dit topic vol twijfels... ;)

4. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38

Anders de moed bij elkaar rapen en een andere huisarts zoeken. Hebben wij gedaan en we kregen op de 1e afspraak meteen de verwijzing voor de kinderarts.
    Wij kregen (helaas) gelijk en het is koemelkallergie.
    Jullie kindje moet ook goed onderzocht worden!

5. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Ja hier kon ze zich met 9 maanden ook nog niet echt vermaken. Dan evt hulp vragen van een deskundige? Er moet dan een patroon doorbroken wordenen dat lijkt mij ook heel moeilijk! Maar eerst alles uitsluiten!

6. misa

misa Niet meer actief

Ja ik vermoed dat de ha wel een verwijzing geeft voor een andere ka. Wij wilden al overstappen naar een andere ha, mede door de afgelopen maanden van weinig geloof in ons door allerlei hulpverleners, en ook een beetje de ha. Daarbij zit ze te ver weg. Maar werkt ze niet mee dan stap ik direct over. :)
    Dus nu eerst echt onderzoeken en uitsluiten en dan maar verder kijken.

7. raspberry

raspberry Niet meer actief

Thirza had last van kiss-syndroom, KMA+eczeem en dus chronische oorklachten. Elke keer zagen we een beetje verbetering, als we weer iets onder controle kregen, maar het doorslapen kwam dus pas nadat de neusamandel is verwijderd. We kregen een heel ander kind in huis: nog vrolijker dan ze al was, geen kringen meer onder haar ogen, doorslapen dus, beter eten, beter praten, niet meer voortdurend verkouden...
    Dus het was niet helemaal DE oplossing, (want als we op dat moment de allergie nog niet ontdekt hadden, zouden we nog problemen hebben gehouden), maar het was wel het laatste stukje wat opgelost moest worden.

Wat betreft KA's: misschien hier op het forum mensen die iets weten over KA's in jullie regio?

8. misa

misa Niet meer actief

Oke, dat geeft me wel een sprankje hoop..! :) Wij hebben namelijk ook het nekwerveltje onder controle, de verborgen reflux (medicijnen al gestopt) en de nutramigen voor w.s. lactose intolerantie.

Ik kom uit twente, dus als iemand ervaring heeft met een goede kinderarts, dan hoor ik het graag!

9. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.345
    36.200
    113
    En andere huisarts is hier geen optie. Hier zit een maatschap en je kunt niet onderling overstappen. We gaan het gewoon weer proberen morgen.het is ook niet zo dat de huisarts helemaal niets doet hoor, maar ons zoontje krijgt nu al zantac tegen verborgen reflux, ventolin omdat hij veel benauwd is, hij is al behandeld voor kiss door en manueel therapeut, maar hij blijft gewoon niet goed in zijn velletje zitten en is altijd verkouden zo ongeveer.

10. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.345
    36.200
    113
    we hebben dus dezelfde dingen al geprobeerd zo te lezen. Alleen krijgt j dan nog borstvoeding, maar kma vrij eten door mij gaf niet echt resultaat.

11. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    Niet alle reacties gelezen maar vsn de vsm hebben ze geloof ik ook wat voor de ontlasting, al geprobeerd??

Die van ons is ookal maanden onrustig en heb ook al vanalles geprobeerd, slapen ook zoals jij beschrijft ,en ik doe ook niet aan laten huilen.
    Maar ik heb gezien dat hij nu 5tanden krijgt!
    Ik wacht dat nog even af,en anders ga ik eens naar een magnetiseur die hier goed bekend staat,iets voor jullie???
    Veel sterkte toegewenst iig

12. misa

misa Niet meer actief

Wat lastig allemaal he. Al zoveel gedaan voor velen maar nog niet (genoeg) resultaat. Bah wat sneu voor de kleintjes.

Dat van vsm (kindicol) hebben wij ook al geprobeerd. Probiotica, vit c ascorbaat, losec, zantac, lactase druppels en ik vergeet vast nog wel wat.

Magnetiseur zou ik ook prima vinden. Ik sta er sowieso wel voor open (zie waar we allemaal al geweest zijn) en nu maakt het helemaal niet meer uit wie haar helpt...! ;)
    Ik kom uit twente, is dat in de buurt van jouw magnetiseur?

Jullie ook sterkte!

13. raspberry

raspberry Niet meer actief

@Misa: je weet het vast wel, maar probiotica bevatten meestal koemelkbestanddelen he? Solgar heeft koemelkvrije.

14. misa

misa Niet meer actief

Ja we hadden een koemelkvrije. :) Maar wel bedankt! Maar we gebruiken het niet meer. Alleen het homeopatische middel (sulphur) erg verdund, en die vitamine c ascorbaat.

15. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.345
    36.200
    113
    Hier bij de ha geweest. Weer een luchtweginfectie. Hebben nu een ab-kuur meegekregen en als het volgende week niet beter gaat worden we doorverwezen naar de ka.

16. mamavan5bengels

mamavan5bengels Fanatiek lid

21 nov 2010
    3.051
    2
    0
    Zelfstandige
    Amersfoort
    Als ik het zo allemaal lees, heeft ze duidelijk ergens last van.

Aan de manier hoe ze huilt/gilt, hoe jij dat omschrijft kan ik op uitmaken dat ze pijn heeft.

Je geeft aan dat de reflux en nekwerkvel onder controle zijn, maar ze nog steeds wel moeizame ontlasting heeft, ze winderig is en in elkaar krampt.

Ik denk dus dat dit het probleem is, als een kind moeilijk kan poepen doet dat erg zeer! Je zegt dat alle medicijnen die je geprobeerd hebt, niet baten. Wellicht denk ik persoonlijk aan een allergie.

Hoop dat je snel weet wat er met jullie kleintje mis is, erg vervelend zo voor je kleintje. En voor jullie natuurlijk ook!

17. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    Misa ik kom ook uit twente, je hebt een pb

18. misa

misa Niet meer actief

Dankje diaan! Ik pb je zo terug.

En mamavan3bengeltjes: jij hebt ook pb..!

19. Rozeroos

Rozeroos Niet meer actief

Eet je kindje ook brood? Misschien een gluten of tarwe intolerantie?

20. misa

misa Niet meer actief

Ze eet pas brood sinds ze 8 maanden is. Daar was ik wel bang voor. Maar er is sindsdien volgens mij weinig veranderd..

Deel Deze Pagina