Misa wat rot om te lezen Zou j het niet overwegen haar in het ZH te laten opnemen en de artsen alles te laten analyseren ... Opzich in mijn omgeving zijn daar allemaal goede dingen uitgekomen en kunnen ze echt patronen snel ontdekken enz Sterkte meis! Ontslag??? heftig ... Onthou maar dat zware tijden ook altijd worden beloond knuffel
Misa kan het niet aan het eten /melk liggen Iets waar ze niet tegen kan(heb je natuurlijk allemaal al geprobeerd) Welke melk gebruik je?
Ohja zie het al nutramigen,wou anders voorstellen op kv extra care te gaan is hypo enkunnen ze goed van poepen.
Ja ze heeft nutramigen. Maar daarvoor eerst ha, toen extra care, toen pepti en nu dus dit. Maar ik twijfel ook steeds vaker of dit het wel is of dat de nutramigen wel sterk genoeg is. Geen idee. Verder zou het heel goed aan eten kunnen liggen. Ze heeft al vaak een reactie gegeven op eten. We hebben alles voorzichtig opgebouwd door maar een paar hapjes van iets nieuws te geven en dat 3 dagen lang. Maar de reacties zijn niet overduidelijk, dus dat is erg moeilijk te zeggen. Ik weet dus niet of het misschien wel allergieen zijn of (over)gevoeligheid. Zouden ze daarop kunnen testen?
Je kunt laten bloedprikken op allergieen, dus dat zou ik zeker doen. Mocht daar weinig uit komen, dan zou je ook nog kunnen laten testen bij een bioresonantietherapeut. Die zeggen ook de allergieen te kunnen behandelen, maar daarvan heb ik zelf nog nooit overtuigende informatie gehad, maar de test zelf zit eigenlijk altijd goed.
Jij woonde zelf in Twente toch? Ik zou echt niet het halve land door gaan rijden voor dit soort onderzoek hoor, dat is het echt niet waard! Je hebt meer aan de naam van een goede kinderarts ergens in jullie regio! Je kunt daar je huisarts over vragen, maar je verzekering bellen is daarvoor ook nogal eens lonend... (die hebben er namelijk ook baat bij dat je zo snel mogelijk op de goede plek terecht komt en er zo snel mogelijk de goede behandeling gestart wordt). Overigens zou ik, bij teveel onduidelijkheid, vragen om te mogen testen met neocate. Kindje van een kennisje had allerlei klachten, die uiteindelijk uitmondden in niet meer willen eten en drinken, voeding via een sonde, toch niet groeien. Heel drama. Is terecht gekomen in een academisch ziekenhuis, waar ze uiteindelijk bedachten dat het de moeite waard was om toch eens te kijken of het kind neocate nodig had ipv nutramigen en hop: kind knapte verschrikkelijk op, ging weer groeien en weer ontwikkelen en kon weer lachen.
wij hebben ook bioresonantie gedaan, dat heeft wel bevestigd wat al eerder werd gezegd. (er vond veel gisting plaats in zn darmen) Wij kregen de second opinion inderdaad in Veldhoven in het het MMC. Maar ben het eens met de persoon die zegt dat je niet het hele land door moet gaan reizen. Het is al zwaar zat! Als je echt graag nog de naam van onze arts wilt weten, zal ik die zeker voor je opzoeken.
Wat word er gedaan bij zo,n test?? En kunnen ze dan ook zeggen waarvoor/waardoor het kind allergies is? Ik heb laatst een zitten googeken en zo,n arts die dat doet is echt heel duur,geloof 120 euro per afspraak, bij jullie ook?
Prijzen zullen wat verschillen. Zo'n test wordt trouwens niet door een arts gedaan, iemand die bioresonantie doet, mag zichzelf therapeut noemen, (enkel omdat dat geen beschermde titel is), maar ze zijn nogal verschillend opgeleid. Soms enkel de bioresonantie, (wat gewoon een cursus is), soms ook natuurgeneeswijzen, of andere dingen uit de alternatieve hoek. Maar je hebt dus beslist NIET te maken met een arts. De test wijst uit waar je allergisch voor bent en je hebt aan 1 afspraak dan voldoende. Die kan vergoed worden uit je aanvullende pakket, als je verzekerd bent voor alternatieve zorg. Hier ben ik blij dat we het destijds gedaan hebben, want uit de bloedtesten kwam niets, (beneden de 4 jaar vaak vals negatief op allergieen). Uitslag klopte: test gaf alleen koemelkallergie aan, terwijl ze op dat moment ook nog op kippenei en soja reageerde. Na een tijdje eliminatie kon ze ei en soja wel weer verdragen. Koemelk zijn we nu pas, 3,5 jaar later, heel voorzichtig aan het kijken of ze daar langzaam maar zeker aan kan wennen en geen allergische reactie meer krijgen. Zo'n test meet trillingen die je lijf uitzendt, (zeggen ze), en door middel van wat bandjes om je pols en zitten voor een apparaat en een plaat, krijg je dan duidelijk waar je allergisch voor bent. Geheel pijnloos dus Je bent wel even 3 kwartier tot een uur bezig.
Ok bedankt voor de lange uitleg,ik bedoelde ook een therapeut die wie ik had gezien Was idd een naatuurgeneeskundige,kan nog wel eens verder kijken
Hoi Misa, Wat een heftige periode hebben jullie al achter de rug! Ik kan mij voorstellen dat je er doorheen zit! Ik heb niet alle reacties gelezen, dus misschien heeft iemand anders het al gezegd, maar mbt die darmklachten en ontlasting: Hebben ze al wel eens gedacht aan de ziekte van Hirschsprung? Je moet het maar ff googlen. Geen idee of je er dingen van herkent? Het zal dat vast wel helemaal niet hoor, maar wilde het toch even suggereren omdat het wel in mij opkwam! Heel veel succes met je meisje! Ik hoop dat je een goede second opinion krijgt
Ja het is zeker een pittige tijd. We hopen dat we nu met een second opinion wat verder gaan komen. We hebben besloten dat we naar utrecht gaan. De kinderarts hier gaat het regelen. Ben benieuwd hoelang het duurt. Onze dochter kwijlt de laatste tijd ook heel erg: ik dacht aan tandjes. Maar steeds zag en voelde ik het derde en vierde tandje boven maar niet doorkomen. Blijkt dat ze eerst onder verder gaat: er is wat zichtbaar geworden. Ook heeft ze nu koorts en pakt ze weer naar haar oren. Hopelijk wordt het snel allemaal ietsje beter voor haar (en ons).
Oja, een bioresonantie test hebben wij ook al eens laten doen. Daar kwamen heeeeeeel veel dingen uit die ze niet zou mogen hebben voorlopig. Maar ze krijgt nog steeds maar amper wat aan keuze dus dat kan het haast niet zijn. Gekookte appel, peer, wortelen, bloemkool en broccoli. Maar dat laatste vind ze niet zo lekker. Spinazie en sperziebonen hebben we ook geprobeerd maar daar komt een heftige reactie op. Die bioresonantietest is hier als mora therapie. Een soort elektro acupunctuur. Maar daar kwam ook uit dat ze brood niet kan hebben, maar ik heb er nooit reactie op gezien. En er kwam lactose intolerantie uit. E dat zit niet in nutramigen. En zomaar neocate gaan proberen zie ik niet zo zitten. We hebben al zoveel kosten gehad, nu mag een arts eens een keer wat gaan doen voor haar. De ziekte van hirschsprung kende ik niet. Ik heb even gegoogled, maar ik herken er niet zoveel in. Vooral omdat ze wel goed eet, groeit en ontwikkelt. Het is echt zwaar, ik merk dat ik er steeds meer doorheen zit. Iemand hoeft nog maar boe te zeggen of ik jank al.. Als ik de jongste weer hoor wakker worden na 45 min, dan denk ik alweer.... Oneeeeee.. Dat is niet goed en ik wil dat niet meer. (Sorry voor het klagen). En heel erg bedankt voor het meedenken allemaal!
@ Misa: Geen sorry zeggen!!!! Lekker hier komen "klagen". Het is ontzettend zwaar om zulke nachten te hebben en dat al zolang. Tuurlijk iedereen weet dat je in het begin onderbroken nachten hebt, hoort erbij, maar iedere keer bijna de hele nacht wakker zijn, en dan ook nog eens het gehuil erbij breekt op een gegeven moment gewoon op. Je word er gewoon gillend gek van.
En als je alle dingen weglaat die de bioresonantietest heeft aangewezen? Heb je geprobeerd hoe het gaat als je dat doet? Glutenvrij brood enzo...?
Toen wij die test deden waren we nog niet eens begonnen met vast voedsel. Dus toen ging het al niet goed met haar. Dan moet het toch wat anders zijn?
het is ook gekmakend. Je wordt zelf steeds ´labieler´ en kunt steeds minder hebben. Het slaapgebrek, de zorgen en het constant bezig zijn met je kindje, het is gewoon heel zwaar. Ik vond het echt een zeer zware tijd. Sterkte, ik hoop dat het snel wat hoopvoller voor je wordt. Geef de moed niet op hoor, het komt echt goed!
Dankjewel weer voor de opbeurende woorden. We wachten nu even af wat de second opinion brengt en anders gaan we zeker zelf neocate proberen, brood weglaten e.d. Die bioresonantietest was niet compleet. We waren al 1,5 uur bezig met een deel ervan. En daar kwam weinig goeds uit.... Ook dit gaan we verder oppakken als de second opinion niets uitwijst. Voor de dames die iets soortgelijks meegemaakt hebben: vanaf wanneer werd het bij jullie allemaal makkelijker?
Hai Misa, Ik leef met je mee...Mijn verhaal staat hier (http://www.zwangerschapspagina.nl/baby-dreumes/428269-how-to-deal-with-it-13-mnd-vanaf-geboorte-slecht-weinig-slapen.html) en lijkt wel op dat van jou. Ik werd (ook) niet serieus genomen. Ik was te zwak en te onzeker om weerstand te bieden. Wist ik veel. Zij waren de deskundigen toch. Op enig moment, na weer een enorme gebroken nacht en hele dag in de draagzak wiegen (ik heb me werkelijk kapot gewiegd! en maar door mijn knieen hophophop pffffff, zwangerschapskilo's (20) waren er binnen 4 weken af.) ben ik naar Belgie gegaan. De volgende dag is hij opgenomen! We wisten niet wat ons overkwam. Ze vermoedden reflux, maar dit bleek het na een PHmetrie niet te zijn. WEl een ontstoken slokdarm door het vele spugen (ik rook het eerste half jaar naar zure kots, ondanks 2 keer per dag douchen) en vermoedelijk KMA. Nadat hij 3 weken pepti en omeprazole had ging het langzaam beter. Huilen, slaapgebrek, 24/7 met je baby in de weer, zorgen maken, het is killing. Met juul, nu 13 maanden, gaat het overdag wel stukken beter. De nachten zijn ook enigszins verbeterd. Maar hij kan ook makkelijk elk uur wakker worden, om rond half 6 helemaal klaarwakker te zijn. En dan overdag slapen ho maar. Ik heb me ook duizend keer afgevraagd, wat zal het zijn, dit of dat, zus proberen, zo proberen, helpt nu, dag erna niet meer...Dan denk ik ook vaak: ligt het aan mij? ben ik zo neurotisch? ik moet mij flexibeler opstellen. Maar Juulke is ook een braniemaker. Super actief, druk, doortastend (nu al) maar ook gevoelig en emotioneel. Jij vraagt jezelf ook af of je dochter pittig is geworden door wat ze heeft meegemaakt, ik denk dat ook vaker, maar het is natuurlijkj ook zo dat het karakter steeds meer tot uiting komt en ze sowieso minder slapen omdat ze ouder worden. Anyway, hier toch wel een lotgenoot. Ik ben benieuwd naar jouw second opinion.