Slaapprobleem... Iets aan de hand of toch opvoeding?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door misa, 10 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. petra2278

petra2278 Fanatiek lid

11 sep 2009
    1.018
    0
    0
    helemaal mee eens; pijnlijke ontlasting / onrustig / kramperig en allerlei vage klachten: KMA! Ga eens 3 weken NEOCATE geven.

bezoek eens het WKZ, de allergoloog.
    die kijken naar het geheel; als je kindje allergisch is aangelegd kan het een combi zijn van diverse factoren.

veel verkouden? dan dkunnen de oortjes continue een probleem spelen; als ze liggen is die druk in het oor groter; slecht slapen als resultaat.

ik heb het zelf ook gevoeld en nog steeds; de kinderarts geloofd me niet, vind t allemaal niet ernstig genoeg (met zoon van nu 3,5jr)...maar je merkt als moeder gewoon als je kind niet lekker in zijn velletje zit en/of iets onder de leden heeft.

probeer je huisarts op je hand te krijgen (desnoods met veel tranen).
    Ga Neocate gebruiken en laat je doorsturen naar een kinderziekenhuis.
    Zo veel huilen is niet goed!

2. flerk

flerk Niet meer actief

Onze zoon vertoonde ook ALLE kenmerken van koemelkallergie en de artsen dachten het ook. Hij heeft alle voedingen gehad, tot aan nutramigen. Uiteindelijk had hij het niet! Hij was gewoon ontzettend ziek van de reflux, natuurlijk krijste hij na elke voeding... Dus de symptomen zijn geen garantie, het is wel belangrijk om dingen uit te sluiten. Toen onze zoon wat sterker was hebben we de provocatietest gedaan. We waren ervan overtuigd dat hij heel slecht op gewone babyvoeding zou reageren... maar geen enkele reactie.

3. cinderella1978

cinderella1978 Actief lid

25 okt 2011
    359
    0
    0
    Onze dochter heeft ook vaak harde ontlasting het gaat nu beter sinds we meer vocht in haar krijgen ze is dramatisch met haar flessen en sapjes/water/thee maar ze is gek op fruit ik geef haar nu 2 stuks fruit per keer meestal peer met appel of kiwi en heel soms doe ik er wat banaan door.
    In de peer zit heel veel vocht en dit helpt bij haar dus echt.
    Heb het wel in overleg gedaan met het cb omdat ik dacht dat zoveel fruit niet goed is voor haar maar zij zeggen ook hoe meer vocht binnen hoe beter.
    Je hebt niets aan een kind als het pijn in zijn/haar buik heeft en moeilijk kan poepen of daar veel pijn bij heeft.

Wat de oren betreft daar heeft onze dochter ook last van ze heeft al 2 keer een oorontsteking gehad, nu zijn we het altijd voor zodra ze tekenen krijgt dat ze verkouden word beginnen we meteen met neusspray en uitzuigen, ze heeft er een hekel aan maar het is beter dan oorpijn en er niet van kan slapen.
    Baby neusspray kun je zo vaak gebruiken als je wilt er staat wel op van niet maar wij hebben dit te horen gekregen van de kinderarts waar ze onder behandeling was.
    Ze heeft ook verteld hoe dit komt, bij baby's loopt de buis van eustachius nog horizontaal en sommige baby's zijn dan erg vatbaar voor oorontsteking, dit kan wel een paar jaar duren

We zaten eerst in een ziekenhuis hier vlakbij maar daar werden we ook van het kastje naar de muur gestuurd en hebben toen besloten om een second opinion aan te vragen daar ben je helemaal vrij in tegenwoordig ik heb wel voor de zekerheid even mijn verz. maatschappij gebeld

4. misa

misa Niet meer actief

Ja vocht binnenkrijgen gaat wel goed. Kiwi durf ik nog niet, omdat ze al zo gevoelig is en ik niet een allergische reactie erop wil krijgen. Banaan geven we nooit, ja laatst voor het eerst twee of drie hapjes. Ben bang voor verstopping.

De oren.. Ja ik weet het niet. Ze is altijd al geweest zoals ze is. Ik wil graag dat ze ook naar een kno arts gaat om ook dat uit te sluiten. Ze heeft wel vaak hele vieze oren. De ene dag schoonmaken met een doekje en de volgende dag zit het er weer net zo erg.

Waar heb jij de second opinion gedaan?

Gisteren ging ze om 19:00 naar bed. Om 20:00 wakker en een half uur lang niet willen slapen dus mee naar beneden. Tv uit, viel op mn arm in slaap. Na 15 min slapen in bed gelegd. 23:30 weer. Niets werkte dus flesje. Toen 5 uur weer en sindsdien niet meer geslapen.... Ik weet niet meer hoe ik dit vol moet houden. Komende nacht gaan de kids naar mijn ouders, hopelijk kunnen we een nachtje opladen. Ik ben zo labiel en emotioneel, ik weet het niet meer..

5. Meijke

Meijke Niet meer actief

#105 Meijke, 19 mrt 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 mrt 2013
    Hier reflux en Kiss.
    Nadat we met 5,5 maanden Nexium kregen, werd het eindelijk rustiger voor haar. Al duurde het nog een tijd voor haar slokdarm weer okee was. Neocate gehad, maar geen KMA. Qua slapen bleef het nog lang onrustig bij ons (18 maanden ;)), maar door de Nexium hoefde ze niet meer zo te huilen. Ze had zo'n zware reflux dat ik vaak rechtop zittend met haar sliep, anders stikte ze in haar melk zo ongeveer. Ze deed alleen hazenslaapjes. Arm arm meisje, vreselijk vond ik het. Krijg nu weer een brok in mijn keel als ik er aan denk :(. Ik werd eerst niet serieus genomen, de kinderarts vroeg aan mijn HA "eerste kindje zeker"? Tot ik op een gegeven moment toen ik zelf ook alleen nog maar kon huilen haar heb opgepakt en naar de SEH gebracht. Ze hebben toen een kinderarts vanuit huis laten komen en vanaf toen werden we geholpen :D.

Het wordt beter echt en de scherpe randjes slijten, maar ik leef met je mee. Sterkte!

Hoe lang geleden ben je gestopt met de refluxmeds? Zou het niet kunnen dat dat toch nog opspeelt?

6. misa

misa Niet meer actief

Ja de verborgen reflux.. Het zou zomaar nog kunnen. Ik weet het niet. Maar zantac werkte niet en iets anders heb ik meerdere malen om gevraagd.. Niet gekregen dus.

Het is echt niet dat onze dochter de hele tijd huilt. Maar ze is gewoon weinig tevreden en ik zie dat er iets niet lekker zit met haar. Net ook weer. Ze is na 45 min slapen weer wakker geworden en dan hoor ik aan haar huil dat ze aan het poepen is. Dan denk ik echt dat ze daardoor wakker is geworden.

Maar het duurt niet lang of ik zal ik op de eerste hulp staan want de emmer loopt ernstig over... Alleen weet ik nu al dat als ik daar aan kom dat ze het leukste, liefste en vrolijkste meisje is... :(

7. flerk

flerk Niet meer actief

het is toch te erg dat ze je niet in eerste instantie geloven. Bij ons was dat ook zo. Het werd op `overbezorgde ouders` gegooid. Toen hadden ze een goeie aan mij want toen wist ik ze duidelijk te maken dat IK uiteindelijk de diagnose eerder had ontdekt dan zij en dat zij toch echt hun huiswerk moesten maken. Ik heb ZO gelijk gehad, het is gewoon irritant. (ik wil geen gelijk, ik wil hulp). De reflux was ZO erg dat hij de phmetrie MET medicijnen moest doen (zonder medicijnen zou nogal inhumaan geweest zijn) en dat hij zelfs MET medicijnen enorme pieken liet zien. Toen krabde de `expert` achter zijn oren en zei...tja, het is toch wel heel erg... Ik kon die man wel doodslaan.
    Volgens mij is dit voor ouders echt traumatiserend want ook ik kan nog altijd boos en verdrietig worden als ik aan die rottijd denk..:(

8. flerk

flerk Niet meer actief

Misa, misschien kun je gaan voor slikfoto`s? Dan zien ze of er iets gebeurt in de darmen en de maag. Bij onze zoon was er enorm veel lucht waardoor hij kronkelde, huilde en enorm slecht poepte. En dan kunnen ze ook zien hoe de overgang van slokdarm naar maag is.
    ps het maakt niet uit of de artsen een lief tevreden meisje zien, JIJ weet hoe het overdag en snachts is en dat moet voldoende zijn.

9. raspberry

raspberry Niet meer actief

Heb je inmiddels een datum staan voor een afspraak in het WKZ? Hopelijk kun je daar snel terecht!

10. misa

misa Niet meer actief

Hey dames, het einde is bereikt voor mijn gevoel. We kunnen het niet meer aan. Mijn man had haar vannacht vast om te troosten en keek me wanhopig aan en zei: ik weet het écht niet meer.......!!!! Hij legde haar wat harder dan normaal op bed en moest er echt even afstand van nemen. Ik ken dat gevoel.. Ik kan het niet meer verdragen. Ik heb de huisarts gebeld en gevraagd om iets kalmerends of rustgevends. Vanavond slapen ze bij mijn ouders en mijn moeder zei dat we komende week even een paar dagen langer voor een logeerpartij gaan plannen, want het gaat echt niet meer. Lief......!
    Misschien voelt ze het wel en wordt het daardoor zo erg als dat het nu is. Pff geen idee.

Ja ik doe ook vaak zelf 'onderzoek' en draag vaak dingen aan bij artsen enz. Ik kan me alleen ook makkelijk laten overrompelen, terwijl ik prima met de babbel kan. Maar in utrecht gaan we dat niet meer laten doen. Iets of iemand gaat haar onderzoeken en ik neem haar anders gewoon niet meer mee. Uitzoeken die handel en anders blijf ik gewoon zitten. :)

Bedankt voor de tip over slikfoto's! Ga ik ook op mijn lijstje bijschrijven. Verder staat er op: allergoloog, bloedonderzoek, echo/ foto van de darmen/spijsverteringskanaal, neocate proberen?, toch nog verborgen reflux? Ik hoop zo dat ik niet al te veel hoef te vechten.

11. misa

misa Niet meer actief

Nee ik kan pas een afspraak maken als ze de verwijzing hebben ontvangen. Die stuurt onze ka deze week op. E volgens mij krijg ik dan zelfs een brief in huis daarover (met afspraak?).

12. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    Sterke misa!!! Dik je de voeding ook nog in?
    Ik las ergens ook nog dat iemand gaviscong gebruikte voor haar baby moest wel goed werken

13. raspberry

Zet alles op papier. Dan weet je zeker dat je niets vergeet en dat de nieuwe KA een helder beeld heeft van de klachten. Neem opnames van het huilen, de drink- en eetmomenten en neem die mee om te laten zien. Helpt allemaal om het beeld z helder mogelijk te krijgen!

14. raspberry

Dat gevoel is wel herkenbaar trouwens. Ik kan nu bij Caitlyn wel vrij goed de knop omzetten bij mezelf, omdat ik weet dat het echt ergens een keer beter wordt, (bij Thirza 2 jaar drama gehad).
    Tip voor jezelf om het een beetje uit te houden verder:
    als ze heel hard huilt en je troost haar, zet dan de TV zonder geluid met ondertiteling aan: dan heb je voor jezelf iets anders om op te focussen en zit je minder snel aan je tax.

Verder super dat je moeder bij wil springen. Wij hebben nooit van dat soort dingen gebruik kunnen maken, omdat alle familie ver weg woont, maar ik weet van anderen dat die ene nacht zonder de kids zoveel uit kan maken!
    Sterkte!

15. misa

misa Niet meer actief

Dankje voor de tips! Ja ik neem het dagboekje van de eerste maanden mee en ik ben nu al alles op papier aan het verzamelen. En films willen we nog weer maken, want volgens mij hebben we die oude gewist...

We dikken de voeding niet meer in trouwens. Ze spuugde nooit veel en het leek over of allemaal niet te werken dus vandaar dat we toen met een half jaar met alles rondom de reflux gestopt zijn.

16. misa

misa Niet meer actief

De tip van de tv ga ik onthouden!

17. flerk

flerk Niet meer actief

Dus zet een phmetrie ook maar op je lijst. Het is niet leuk maar je moet echt gaan uitsluiten. Je klinkt nu zoals ik ging klinken (ik breng 'm naar t ziekenhuis en ze gaan m maar onderzoeken!).

18. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Wat enorm frustrerend dat je niet eens een recept hebt gekregen voor andere medicatie ipv Zantac. Hier werkte dat wel heel goed, maar was de verborgen reflux waarschijnlijk in een heel stuk mindere mate aanwezig... (afgebouwd met 7 mnd en geen last meer gehad)
    Er zijn nog zoveel andere opties voor medicatie tegen reflux! Ook medicatie die op verschillende manieren werkt... Denk dat dat ook al zeker het proberen waard is!

Hier werd de verwijzing toen rechtstreeks doorgemaild van mijn huisarts naar de kinderarts en kon dus meteen een afspraak maken. Hopelijk duurt het niet te lang!

Goed dat je alles opschrijft en filmt etc.
    Heel veel succes!

19. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    nou idd zeg wat gek dat je geen ander medicijn mag proberen!!!

maak met je telefoon filmpjes al is het haar manier van huilen of reactie na een fles of tijdens poepen of weet ik wat..

sterkte heh meis denk aan je!

20. misa

misa Niet meer actief

Dat ze last van haar darmen heeft, dat weten we zeker. Maar de nachten..... Ik ga nu werkelijk twijfelen aan onszelf. Ze slaapt namelijk vannacht bij mijn ouders en dit is al de tweede keer dat er daar niets aan de hand is. Ze was gisteravond om 12:00 uur een half uurtje wakker en verder geslapen tot half 7.... Zijn wij dan zo gestrest dat ze daardoor zo slecht slaapt bij ons?

Deel Deze Pagina