dekentje in dekbedovertrek, dreumes 13 maanden..

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Luuz, 27 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    dames, ik heb een vraag..

Lenn slaapt onder een dekentje, maar 's nachts schopt hij de dekens van zich af en kan mama er 's nachts uit om hem weer in te stoppen.. Nu sta ik met liefde op als het nodig is hoor, maar een oplossing zou fijn zijn :D

Nu weet ik dat een dekbedje tot 2 jaar wordt afgeraden.. En ik, de schijtluis, wil ook liever geen dekbed en zeker niet nu al..
    Maar kan ik in een dekbedovertrek wel een katoenen dekentje doen? Hetzelfde dekentje als waar hij nu onder ligt.. Hij slaapt de eerste paar uren op zijn zij en daarna op zijn buik.. Maar omdat hij dus begint met op zijn zij liggen kan ik hem überhaupt niet goed instoppen..

Dus mijn vraag is, is het 'verantwoord' om een katoenen dekentje in een dekbedovertrek te doen?

2. grietje84

grietje84 Actief lid

17 jan 2009
    413
    0
    16
    rotterdam
    Ik deed het wel. Kan ze niet bedenken wat er mis zou kunnen gaan. Als je het bedje maar zo kort mogelijk opmaakt.

3. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    kort opmaken deed ik altijd wel, maar hij schuift naar boven, helemaal tot het hoofdeinde.. daar gaat hij al liggen voor hij in slaap valt en 's morgens ligt hij op dezelfde plek, alleen dan op zijn buikje.. kort opmaken gaat hier dus niet lukken..

nou ik heb dus begrepen dat een dekbedje afgeraden wordt i.v.m. verstikking, omdat het niet (genoeg) ademt.. en katoenen dekentjes doen dat wel. maar nu weet ik niet meer of dat het dekbedje was of het overtrek.

4. Huismus

Huismus Fanatiek lid

5 jan 2009
    1.710
    0
    0
    Ped. Med.
    Zuid-Holland
    Slaapzak?

5. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    slaapt ie al in;) de dikste die ze hadden bij de Prenatal..

6. grietje84

grietje84 Actief lid

17 jan 2009
    413
    0
    16
    rotterdam
    Misschien een lekker pyamaatje met sokken aan en dan lekker in de slaapzak. Zorgen dat het kamertje niet al te koud is.
    Mijn dochter lag rond die tijd vast in bed, omdat ze anders steeds in haar ledikant stond. Ze was dan zo onrustig. En ze werd overal wakker van.
    Vanaf 16 maanden begon ze echt heel vast te slapen en kon ik haar zelfs wel verschonen terwijl ze sliep. Nu blijft ze ook rustiger in bed liggen. Misschien is het dus de leeftijd??

7. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Je kunt gewoon zo'n katoenen/wollen dekentje in een dekbedovertrekje in diezelfde maat doen. Heb ik ook hoor, dat maakt geen verschil qua warmtestuwing o.i.d. met een losse deken en lakentje. En dan heeft hij nog een pyjamaatje aan en een slaapzak.

8. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    hij heeft een warme pyama met lange sokken aan in een winterslaapzak.. daarover een katoenen deken (bovenin dubbelgevouwen)

weet niet of het de leeftijd is, hij doet het al een aantal weken.. Hij slaapt verder overal doorheen.. Maar als ik hem weer instop dan slaapt hij zo weer verder.. hij voelt dan ook koud aan..

Nu is het wel zo dat we boven enkel glas hebben en de verwarming aan.. maar om nou de verwarming hoog te laten 's nachts (staat dan op ongeveer 20 graden) wordt me wat te duur..

9. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

Herkenbaar, ik heb ook een dekentje in een dekbedovertrek gedaan, maar dat helpt hier niks. hij ligt meteen boven de dekens en wordt dan indd ook 's nachts wakker van de kou.

Ik denk dat hij toch wat sneller onder een dekbedje gaat.

10. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    zal dit weekend een overtrekje halen en die bij zijn ochtendslaapje proberen, kijken of hij blijft liggen en of hij het prettig vind..

11. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    je kunt inderdaad gewoon een katoenen deken in een dekbedovertrek doen. Je heb dan nog steeds niet dezelfde 'isolatie' en warmtestuwing als met een dekbed.

Heeft je slaapzak ook armen? in pyjama's zit ook verschil: katoen, badstof, flanel. het ene is warmer dan het andere. een pyjama met een kraagje vind ik er ook warmer uitzien dan een pyjama met een ronde nek.

Een idee is bijvoorbeeld een bedverkleiner. hierdoor zou hij niet zover naar boven kunnen klimmen dat hij helemaal bloot ligt.

Veel succes!

12. grietje84

grietje84 Actief lid

17 jan 2009
    413
    0
    16
    rotterdam
    Mijn dochter slaapt trouwens al vanaf 16 maanden onder een dekbed. Ik durf het wel aan.

13. Huismus

Huismus Fanatiek lid

5 jan 2009
    1.710
    0
    0
    Ped. Med.
    Zuid-Holland
    Ooohhh, nou dan is het toch niet zo erg dat hij niet onder de deken blijft liggen? Slaapzak met mouwen, een romper met lange mouwen, pyjamaatje aan met lange mouwen, dan zal hij het toch wel niet koud krijgen?

Mijn dochtertje leg ik 's avonds al bovenin in het bedje en dan stop ik haar lekker in met een dekentje en een lakentje. Voor dat ik naar bed ga, stop ik haar nog eens in, maar ze werkt de deken vaak alsnog weg.
    Ze slaapt goed en ze heeft 's morgens wel warme voetjes (zonder sokken), dus ik vind het niet zo'n probleem. Wij hebben ook enkel glas en de verwarming staat uit 's nachts.

14. fafje

fafje Niet meer actief

er zijn van die fluwelen pyama's bij Zeeman...die zijn echt heeel warm met langemouw romper eronder...!

je zou ook eventueel met die echte koude dagen, even zn bedje heel warm voorverwarmen met een kruikje...zodat ie gelijk heel diep lekker kan slapen...en wordt ie mss niet meer wakker ?

15. Sylvia29

Sylvia29 Fanatiek lid

2 jan 2010
    1.996
    0
    0
    Uk hier is pas 6 maanden maar trappelt ook de dekentjes van zich af, we stoppen haar dan wel in, maar ze trappelt ze echt weg en verhuisd dan naar boven.
    Ze heeft dan smorgens wel warme voetjes en is lekker vrolijk en knus, ook enkel glas en verwarming staat hier altijd op 19 graden.

Misschien dat het ene kindje kouwelijker is dan het andere en heeft die het gewoon warm?

Als ik uk met pyama in slaapzak onder de dekens leg dan slaapt ze niet en kan ik haar klammig en chaggie 20 keer troosten, nu met alleen pyama en dekentje slaapt ze als een roosje.

16. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Hier ook zo'n beweeglijk kindje, gaat haarhele bedje door. Ik stop haar gewoon in met dekentje, en ze ligt in een romper met lange mouw, een velours boxpak, dikke winterslaapzak (wel zonder de mouwen) en de verwarming staat wat aan. Ik ga niet elke keer het dekentje weer over haar heen leggen, want dan kan ik elk kwartier gaan volgens mij. :D Dus ik laat het lekker, en ze heeft het nooit koud.

Ik vraag me ook af of een dekbedovertrekje zoveel verschil zou geven? Ik denk dat het hier niet veel uit zal maken.

17. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Qua warmte zal het weinig uitmaken, maar misschien dat hij minder snel de dekens van zich afschopt omdat je het dan onder het matrasje kan doen.. dat lukt nu nauwelijks omdat hij op zijn zij ligt als hij gaat slapen..

18. Trisha1981

Trisha1981 Bekend lid

27 feb 2009
    841
    1
    0
    Eindhoven
    de mijne gaat in pyama in haar slaapzak, wordt het kouder 's nachts dan krijgt ze mouwen aan en anders zonder mouwen... ze crossed 's nachts dr bed door dus dekentje is hier echt geen optie

Deel Deze Pagina