Slaapprobleem

Discussion in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' started by Corine1982, Feb 1, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Corine1982

Corine1982 Actief lid

Jan 8, 2015
    119
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hallo,

Mijn dochter is nu 11 dagen oud en is s'nachts erg onrustig.
    Dit al vanaf haar geboorte. Ook in mijn buik trouwens hoor!
    Overdag krijgt ze de fles, doen we even kroelen en gaat naar bed. De kraamvisite hebben we ook bijna niet want proberen dit erg te beperken omdat ze zo onrustig is en wij versleten.
    In de week dat de kraamzorg er was had ze veel krampen en was ze overdag ontroostbaar en s'nachts ook. Nu hebben we andere voeding en gaat het overdag goed maar de nachten zijn echt slopend.
    Om 22.00uur krijgt ze de laatste fles en even hiervoor een lekker bad. Dan slaapt ze tot 1uur en word wakker voor een fles. We gaan dan rustig zitten met een klein lampje aan en zeg ik niks. Als deze leeg is valt ze in mijn armen in slaap en leg ik haar terug in bed. Als ik net zelf leg gaat het alarm aan. Wil niet dat mijn oudste wakker word dus probeer ik haar te troosten door over haar buik te wrijven maar dit help niet. Loop door haar kamer met haar dan word ze wel rustiger maar krijgt krampjes. Als ze dan weg zakt leg ik haar terug loop de kamer uit, en het alarm gaat weer af. Dit tot 3 uur later dus fles tijd. Na die fles slaapt ze meestal 1,5 uur en is het weer raak.
    Ze word ook overdag standaard na 2 a 2,5 uur wakker, maar hoor overal dat een baby s'nachts langer slaapt. Wil ook richting de 7flessen overgaan.
    Soms heb ik ook het idee seat ze honger blijft houden. Smakt dan alleen maar tussendoor.
    Ze krijgt 8voedingen van 75cc met 10 cc extra water. Haar geboorte gewicht was 4270gr. Volgend de vk mag ze niet meer anders raakt ze overvoed.
    Heb jij nog een idee wat we aan deze nachten kunnen doen aangezien we ondertussen oververmoeid en geïrriteerd raken hierdoor?
    Heb trouwens ook een zijslaper gekocht want ze rolde telkens naar haar zij dit op aanraden van kraamhulp, en s'nachts en overdag doen we een wikkeldeken om haar buikje.
    Hoop dat jij wat tips heb voor rust in de tent.

Groetjes

2. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Staff Member

Mar 9, 2010
    2,192
    5
    38
    Hoi hoi,

Een baby mag voor iedere pond gewicht 75 tot 100 ml. Dus een baby die 8 pond weegt mag tussen de 600 en 800 ml per etmaal. Ze krijgt 600 dus mag ze best wat meer geef maar eens 8 x 90.. eventueel de laatste voeding 100 . Ik hoor graag hoe het gaat.

Groetjes Adrienne

Share This Page