ik hoop dat er iemand is hier die me kan helpen want ik weet het even niet meer... mijn dochtertje is nu 3 en een halve maand heeft altijd goed geslapen maar sinds een paar dagen slaapt ze heel erg slecht.. is 'smorgens weer vroeg wakker en als ze na de voeding weer naar bed gaat slaapt ze ongeveer anderhalf uur en dan is ze weer wakker en wil dan ook absoluut niet meer slapen... dit heeft ze nooit gehad. ze weegt nu bijna 6 kilo en krijgt per fles 180 ml water en 6 scheppen voeding waarvan 2 scheppen gewone nutrilon en 4 scheppen forte... als ik 6 scheppen forte doe krijgt ze de fles niet leeg.. ik heb haar vanaf 4 weken tot 3 maand ingebakerd en nu slaapt ze in een slaapzakje... dat ging heel erg goed maar weet nu niet waar het probleem zit.. word er een beetje radeloos van en vind het zo zielig voor haar want ze is alleen maar aan het huilen ze wil alleen maar bij me zijn en ik kan haar ook niet in de box leggen.. alleen na de voeding wil ze in de box... liefs petra en demi
ja ik was 26 juni uitgerekend ... zou 20 juni een keizersnede krijgen maar ze is de 14e al geboren doordat mijn vliezen gebroken zijn.. en toen heb ik een spoedkeizersnede gehad.. ze was 2550gram bij de geboorte en 48 cm... nu is ze 59 cm en 5860 gram..
Kan het 3 maanden sprongetje zijn! Merel heeft die ook net gehad. Minder eten, minder slapen en heeeel veel nieuwe dingen geleerd.
ze eet wel heel goed hoor.. de fles gaat elke keer op alleen soms laat ze een bodempje staan maar dat is meestal 'savonds met de laatste fles ze heeft trouwens 6 weken borstvoeding gehad
wat kan ik nu dan het beste doen als het het sprongetje is? want ze wil echt niet meer slapen... is niet meer zo vrolijk maar eet wel heel goed het lijkt zelfs of ze daarna nog meer honger heeft.. liefs
Ja de ene baby eet minder tijdens een sprongetje, de andere meer. Je kan er niets aan doen, het gaat vanzelf weer over. Het is alleen een heel vermoeiende tijd voor moeder en kind. Misschien kun je het boek 'oei ik groei' kopen, dan word alles wat duidelijker!
Tja, het lijkt mij ook een sprongetje. Het verschilt zo per kind. Bij luuk hebben we namelijk de eerste sprongetjes nauwelijks gemerkt en het sprongetje van 4,5 maanden was overduidelijk. Niet slapen, veel jengelen, maar prima eten. Tot op een dag alles weer ok was. Hij kon nu alleen zijn voetjes vastpakken, andere klankjes, met twee handjes pakken en ga zo maar door. Het is zo duidelijk nu dat hij erin zat alleen op dat moment wist ik ook niet wat me overkwam. Hij kwm opeens 7 tt 8 keer per nacht. Natuurlijk was ik net weer begonnen met werken Maar bij ons is nu weer alles koek en ei. Op naar de volgende sprong! Succes Liefs Liselotte
ok dan moet ik maar ff volhouden dus... ik heb ook niet eerder iets gemerkt van een sprongetje... alleen nu is het echt drama ze wil alleen maar bij me knuffelen en hangen... en als ze dan heel moe is en ik leg haar in bed jengelt ze even dan laat ik haar gewoon liggen en valt ze in slaap maar anderhalf tot 2 uur later word ze weer wakker... liefs petra
Daarom vroeg ik t ook. Is dus idd t sprongetje. Lekker laten knuffelen ed.. Geven wanneer ze wil. t duurt een paar dagen/week en dan is ze weer de oude.. tót t volgende sprongetje
En het fijne is: hoe ouder ze worden, hoe langer t sprongetje en de aanloop er toe duurt. Is dat nu niet even fijn nieuws?