Baby 3 weken kreunt/steunt

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door carmpje, 29 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. carmpje

carmpje Actief lid

11 okt 2006
    148
    0
    0
    Ons meisje van 3 weken kreunt veel tijdens haar slaap.
    Verder maakt ze allerlei gekke geluiden. We hebben er erg om moeten lachen en mijn vriend zei al: pieterburen ligt in de wieg.
    Maar nu ging ik net op internet kijken wat de eventuele oorzaak zou kunnen zijn voor dat kreunen en die gekke geluiden.
    Kom ik bij allerlei sites die waarschuwen voor wiegendood.

Zijn er misschien moeders die ook een beebje hebben die zo kreunt?
    Is er iemand die mij gerust kan stellen?

2. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Lynn had ook altijd van die gekke geluiden 's nachts. Echt gekreun en gesteun (echt hard ook...kon het een verdieping lager horen)

Volgens de KA was het Laryngomalacie (leuk woord voor galgje)
    Dit betekent dat de kraakbeenringen om de luchtpijp nog zwak zijn en door het ademen krijg je dan van die gekke geluiden (zeker in ontspannen toestand). Kon absoluut geen kwaad volgens de KA. Wanneer ze ouder worden, wordt het vanzelf steviger en wordt het geluid ook minder.

3. Agapi

Agapi Bekend lid

31 mei 2006
    688
    0
    16
    Cyprus
    Volgens mij is dat heel normaal hoor. Mijn meisje kreunde en steunde ook als een oud wijfje, hihi. Nu is het helemaal over.

4. Isis75

Isis75 Fanatiek lid

7 jun 2006
    1.768
    0
    0
    O wat herkenbaar. Mijn meisje deed dat ook rond die tijd en ik las ook die dingen. Ik ben wel naar de arts geweest en die vertelde dat ernstig kreunen kan duiden op een hartprobleem maar meestal is het gewoon een fase. Hij zei dat veel moeders met die vraag kwamen. Veel baby's hebben het. Het zal dus bij de leeftijd horen.

5. Mama van Maud

12 sep 2007
    92
    0
    0
    Zorgkundige
    Gelderland
    Op zich herken ik het wel dat de hele kleintjes een beetje kreunen en steunen.
    Maar als ze echt kreunt, kan het nooit kwaad om toch eens langs de HA te gaan.
    Kreunen duidt erop dat ze pijn hebben.
    Maar misschien zaagt jullie kleine meid gewoon een bosje om, dat kan net zo goed.

6. Ladymama

Ladymama Lid

4 dec 2006
    88
    0
    0
    Dat klopt. Onze kleine man kreunt sinds de geboorte. Maar ook echt kreunen dat iedereen het kan horen. Ik maakte mij daar best zorgen over. E.e.a opgezocht op internet en dan kom je idd op allerlei website over wiegendood. Heel eng

CB en HA hebben beiden gezegd dat baby's die snel zijn geboren of waarvan juist de bevalling lang heeft geduurd heel veel kunnen kreunen. nu 8 weken verder kreunt hij helemaal niet meer. Het gaat vanzelf over......

Ladymama

7. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    mijn mesje doet dit al vanaf haar geboorte met fases. de enne dag meer dan de andere. ik weet niet wat het inhoedt maar bij het kraamhotel waar ik de eerste week heb gelegen hebben ze er ook niks van gezegt dus het zal wel meevallen denk ik dan

8. missX

missX Fanatiek lid

2 mrt 2006
    1.226
    0
    36
    Indy had dit ook hoor..wij zieden altijd het lijtk wel of er een oude vent naast ons ligt in de kamner haha..gaat vanzelf over hoor.

9. Mamariek

Mamariek Actief lid

6 aug 2007
    201
    0
    0
    Bussum
    ja dat van die oude vent herken ik! Wist niet dat een baby zulke geluiden kon maken (ik dacht alleen van die lieve ;)). Heb het nagevraagd en werd me verteld dat het typische babygeluiden waren. Zeker omdat Ib ook verder nergens last van had verder geen zorgen gemaakt. Maar man, wat een gekreun!
    Als je je onzeker voelt trouwens altijd navragen!

Deel Deze Pagina