Slaapprobleem

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door flixbilly, 21 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. flixbilly

flixbilly Fanatiek lid

5 sep 2009
    1.019
    0
    36
    Nederland
    Hoi Dames,

Mijn derde zoon is geboren op 16 augustus 2015 en sinds die tijd altijd al een moeilijke slaper geweest. Hij heeft sinds die tijd nog maar een enkele keer doorgeslapen.

Alleen inslapen lukt hem absoluut niet. Hij wilt altijd een hand vasthouden, weigert een knuffel, heeft wel een speentje. Soms kan het wel tot een uur duren voordat hij uiteindelijk in slaap valt, terwijl hij wel echt moe is. En snachts wordt hij regelmatig wakker en is dan echt overstuur als je hem alleen laat. Ik ga er natuurlijk altijd heen en troost hem dan, maar er komt een moment dat ook ik weer naar me bed wil, maar dan begint het ontroostbare huilen alleen als ik erbij ben gaat het goed. We hebben hem weleens bij ons in bed gelegd, maar ook dat wil hij niet.

Wij kunnen ook niet achterhalen wat er aan de hand is. Hij heeft het niet te warm, of te koud. Het lijkt wel of hij bang is om te gaan slapen

Iemand met ervaring en tips voor mij?

2. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.100
    3.487
    113
    Ledikant op jullie kamer zetten?
    Of matras op zijn kamer dat een van jullie er bij kan slapen. De ander kan dan wel gewoon de slaap pakken.
    Nachtlampje kan misschien ook nog helpen.

3. flixbilly

flixbilly Fanatiek lid

5 sep 2009
    1.019
    0
    36
    Nederland
    Dat is ook nog te proberen. Dank je wel.

Iemand anders misschien nog tips?

4. Zohra

Zohra Fanatiek lid

20 mei 2015
    2.005
    322
    83
    Een half uurtje eerder op bed leggen wil soms ook wel helpen, dan Is hij moe maar niet te moe. Inslapen en doorslapen gaan dan soms beter.

5. flixbilly

flixbilly Fanatiek lid

5 sep 2009
    1.019
    0
    36
    Nederland
    Dan zullen we dat vanavond eens proberen. Ik hou altijd de slaapsignalen in de gaten, maar is niet altijd heel duidelijk te zien. Vaak probeer ik hem op een vast tijdstip naar bed te brengen, maar zal het eens iets eerder proberen

6. Juud78

Juud78 Actief lid

5 okt 2009
    385
    272
    63
    Noord-Holland
    Kan het zijn dat hij nog wat honger heeft?
    Misschien een (pap)fles voor het slapen?

7. flixbilly

flixbilly Fanatiek lid

5 sep 2009
    1.019
    0
    36
    Nederland
    Hij krijgt altijd nog een fles voor het slapen gaan.

Gisterenavond kwamen ze vloerverwarming aansluiten en daar werd nog bij geboord dus geen ideaal moment om het slapen aan te pakken. Uiteindelijk sliep hij wel een uur eerder dan de afgelopen dagen, maar werd hij wederom vannacht weer wakker. Was snel te troosten en heeft toen doorgeslapen.

Deel Deze Pagina