Tips buikgriep

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Piep2016, 21 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Piep2016

Piep2016 Fanatiek lid

30 apr 2016
    1.408
    952
    113
    #1 Piep2016, 21 mrt 2017
    Laatst bewerkt: 21 mrt 2017
    Onze zoon heeft voor de tweede keer in drie maanden te kampen met een flinke buikgriep. Deze lijkt alleen heftiger dan de vorige. Hij is zaterdag begonnen met diaree en spugen, zondag deed hij het ook beide, maandag ging het over in alleen diarree natuurlijk meer luiers dan normaal maar voor ons gevoel ging het de betere kant op. Vandaag is het echt drama hij heeft alleen op de ochtend al tien luiers vol gehad...waterdun. Ook in de nacht verschonen we hem twee keer volledig omdat hij dan helemaal nat is, slaapzak en al. We geven hem ors het drinken gaat hem in principe redelijk af, eten doet hij meer niet dan wel. We laten hem daar ook vrij in, bieden hem dit wel aan maar eet ie niet dan dringen we niet aan. Ik ben nu elke dag aan een stuk door aan het wassen aangezien het er gewoon direct langs loopt. Dan nog de slaapzakken, pyjama's en beddengoed van de nacht kan een wasserette beginnen nu...daarbij zijn de billen ondanks het gebruik van zinkolie weer kapot...wie heeft er tips, niet alleen om van die enorme diarree af te komen maar ook om eventueel in de nacht de kleding te sparen. Ik hoop dat hij vlot hersteld want het is gewoon sneu om te zien hoe beroerd hij er van is. Heb overigens de huisarts gebeld maar deze geeft aan dat hij gewoon moet uitzieken...hij is overigens 14 maanden oud.

2. Sens13

Sens13 Actief lid

10 jan 2016
    299
    1
    18
    Vrouw
    Mijn zoontje is gelukkig net weer beter maar wat een flinke buikgriep heeft hij achter de rug, duurde wel 6 dagen.

De enige tip (zoals de huisarts ook al zegt) is uitzieken, hoe vervelend ook :( en goed ors geven ivm uitdroging.

Pff ik stond hier elke dag 3 wasjes te draaien. Dus tips om de nachten goed door te komen heb ik helaas niet, alleen zorgen dat er voor de nacht genoeg schoon beddengoed en slaapzak klaar ligt ;)

Sterkte!

3. Piep2016

Piep2016 Fanatiek lid

30 apr 2016
    1.408
    952
    113
    Aaahh bah zes dagen...een geluk dan zijn we over de helft ;) vandaag heeft hij om en om niet gegeten en ook erg slecht gedronken. Hij leeft nu zowat op de rijstwafels dat is het enigste wat hij langzaam oppeuzelt. Prima als ie straks weer goed gaat eten. Vandaag begon hij vol goede moet wel met wat aardappels alleen na twee kleine hapjes kwamen deze er net zo hard weer uit samen met het beetje drinken wat hij had gedaan en de rijstwafel ;)

Baal alleen dat het weer net nu gebeurd, de vorige keer was het ook al net voor de afspraak met de kinderarts, kreeg toen al de opmerking dat hij echt niet mocht afvallen. Uitgelegd dat hij een flinke buikgriep had gehad maar dat deed d'r niet zoveel ze bleef vrij strak op het niet afvallen...nu moeten we weer bijna naar de kinderarts....

Deel Deze Pagina