slaapprobleem

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door kimm1988, 3 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kimm1988

kimm1988 Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.125
    0
    0
    Enschede
    wij kammen hier met een voor ons ernstig slaapprobleem....

het lijkt wel alsof die kleine van ons geen slaap nodig heeft ofzo...

hij staat 's morgens voor half 7 op... (het is tijden geweest dat het 8 uur is)... hij gaat/moet na het middag eten rond de klok van 12 half 1 naar bed... dit echter wilt hij dus niet... dus gaat hij niet slapen tenzij je er naast komt liggen... slaapt meneer niet dan is hij rond het eten niet te genieten...

rond de klok van 7 half 8 moet hij naar bed... (als hij trouwens wel slaapt niet langer dan een uur 1,5 uur...) maar voordat hij ligt te slapen (of hij nu wel of niet heeft geslapen 's middags) wanneer hij 's avonds echt ligt te slapen dan is het wel 10 uur:|.... en wij elke keer hem weer terug in bed leggen...

HELP :oops:

2. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Het middagslaapje niet meer doen.
    Sávonds op tijd naar bed, en heel consequent zijn, we gaan 1 verhaaltje lezen en dan gaan we naar bed.
    Evt proberen met stickers om het goede belonen.
    Als de stickervel vol is gaan we wat leuks doen/kopen.
    Laten huilen, hij is gewoon aan het uittesten hoever jullie gaan!
    Succes!

3. moes

moes Fanatiek lid

20 jul 2006
    2.765
    9
    38
    hij heeft idd al de leeftijd dat hij niet meer naar bed hoeft 's middags.
    ons zoontje ging met 2 jaar ook niet meer 's middags naar bed.
    dan kun je rond 5 uur idd een dipje hebben,
    maar als je hem dan rond half 7 in bed legt,
    en dan consequent blijft, dan gaat ie vanzelf slapen

4. kimm1988

kimm1988 Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.125
    0
    0
    Enschede
    dat hebben we ook consequent geprobeerd maar het gebeurd dan erg vaak dat hij op de bank in slaap valt op gewoon op de stoel terwijl ik bv even aan het koken ben of zo...

maar ticho is een heoorlijk ondernemend mannetje... hij is ook best wel druk... en heeft dat slaapje 's middags ook echt wel nodig... en het cb zegt ook dat hij 's middags wel even een uurtje moet slapen alleen kunnen hun mij ook geen handige tips geven omdat we al van alles geprobeerd hebben...

5. kikker28

kikker28 Actief lid

10 okt 2007
    302
    0
    0
    Hoi, wel erg herkenbaar, hier ook een erg ondernemende dochter die ook niet meer wil slapen 's middags, maar slapen kun je niet dwingen. Terwijl ook zij haar rust toch echt nodig heeft. Na het middageten gaat ze nu even alleen op haar kamer spelen, even rust. voor haar en voor mij :) dit heeft wel wat moeite gekost en ik moest conseqeunt zijn, kwam ze eraf, dan stuurde ik haar terug (lijkt hard)met de boodschap dat ze even alleen moest spelen,en dat we straks samen iets leuks gaan doen. Nu speelt ze heerlijk even alleen met de poppen (ik heb niet teveel speelgoed, maar wel wat keus(bijv. bak met popenspullen, bak met wat barbies en boekjes) zal dan voor jou zoon anders zijn :D )
    Daarna is ze naar mijn gevoel weer even opgeladen. 's avonds na het eten speelt ze ook niet meer buiten met andere kinderen, en gaat ze meestal meteen naar boven, even douchen of in bad, en dan vast ritueel, veel rust en niet meer dollen en dan is het ook slapen ( doet ze niet meteen hoor,ze leest soms even een boekje ) de regel is hier: in bed blijven, zo niet dan gaat de deur dicht. en dat doe ik dan ook echt. Na veel geschreeuw valt ze dan toch in slaap. Je kunt slapen niet dwingen, hij gaat niet slapen en jij bent gefrustreerd. in bed of op de slaapkamer blijven wel. Komt ze wel van de kamer af, dan zonder veel discussie bij de hand pakken en weer boven in bed leggen en weer weg gaan, want boos worden is aandacht, en dat is natuurlijk wat ze willen. 8) Groetjes en laat nog even of het beter gaat.

6. kimm1988

kimm1988 Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.125
    0
    0
    Enschede
    bedankt voor de tip.... ik zal het een en ander eens proberen

Deel Deze Pagina