Heeg dames, Ik ben nu ruim 25 weken zwanger en kan 'Snachts bijna niet slapen. Als ik op de zij ga liggen dan begint mevrouw te trappen. Kan het zijn dat ze er last van heeft ? Als ik op mijn rug lig dan heb ik last van mijn banden en van mijn navel. Ik voel haar ook al van buiten af van positie veranderen, en dan ontstaat er ineens een bult op mijn buik. Is dit niet wat erg vroeg ??? De vorige keer ben ik met 23 weken bevallen en toen was ze heel klein dus heb ik deze dingene allemaal niet mee gemaakt en merk dat deze dingen me heel omzeker maken en dat ik enorm bang ben om heel vroeg te bevallen.. heeft iemand tips ? Xxx roompje
Meis..... Ti's verschrikkelijk dat slapen. Ik slaap als volgt. Voedingskussen eerste stuk onder mijn hoofd tweede stuk houd ik vast laatste stuk tussen de knieën. Ti's niet ideaal maar ik slaap te minste. Maar ik heb vanacht zo slecht geslapen. Pfffffff steeds wakker en half slapen. Kleintje continue trappen en draaien en mijn benen zijn rusteloos....... Leg in ieder geval iets tussen je knieën.
Enige wat ik je kan aanraden is je eigen houding te vinden. dat is toch voor iedereen anders wat prettig is. Verder herken ik het wel dat als ik op me zij lig dat de baby gaat verliggen in mijn buik. Ook trappelt ze tegen het matras aan Verder overdag proberen je rust te vinden, ga tussendoor ff een uurtje liggen. Ik snap dat je onzeker bent door je vorige zwangerschap en vroege bevalling. Verschrikkelijk dat je je meisje bent verloren. Probeer toch te kunnen genieten van deze zwangerschap en in jezelf en je beebje te geloven. Veel sterkte
Dat bewegen is volkomen normaal hoor! Helemaal goed Niet iedereen voelt dat al, maar dat jij het wel voelt, is alleen maar prima en niks mis mee Qua liggen: stapel kussens in je rug of zij en half-zittend of half-omhoog slapen, werkt hier nog het beste.
Ik slaap met een voedingskussen tussen mijn knieën en tussen mijn armen, op mijn zij, anders krijg ik last van mijn benen. Op mijn buik gaat niet meer, heb het gevoel dat ze dan echt protesteert. Op mijn rug voel ik haar ook trappelen, maar wat rustiger. Waarschijnlijk omdat er dan geen druk op mijn buik is. Op mijn zij kan ook prima, meestal voel ik haar dan wat minder. Je schijnt het beste op je linkerzij te kunnen liggen ivm de ligging van je aderen.
Tot een week of 30-31 sliep ik gewoon op m'n buik. En dan echt plat op m'n buik.. De laatste weken steeds op m'n zij, en nu de laatste week is het drama omdat ik m'n draai niet kan vinden.. Gewoon zo gaan liggen als voor jou fijn ligt. Hier is de kleine ook non-stop aan het trappen als ik op m'n zij lig, maar da's de enige manier waarop ik nog wél kan liggen. Nu is de kleine hier ook veel drukker dan een paar weken terug omdat hij/zij nu niet meer in stuit ligt..