Droge huid maar ook nat?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mugje, 4 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mugje

mugje Actief lid

28 jul 2010
    379
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,

zit ff met een raadsel, onze oudste had ook altijd een zeer droge huid (rode plekken, leek op exceem) als baby vooral als het warm was. Na een paar maanden was dit gelukkig helemaal over.
    Dit was op zijn hele lijf en beetje op de wangen.

Nu bij de jongste (3 mnd) weer precies hetzelfde, vooral zijn wangetjes. Ik smeer daar nu dus ook vaselinelanette op net als toen bij de oudste.
    Maar nu is het niet meer zo warm en blijft het zo een ruwe huid. Het is heel erg droog maar ook zie ik natte groeven. Ik weet niet hoe ik dit duidelijk moet verwoorden maar je ziet dus lijntjes van zijn huid die rood zijn geworden en daar loopt af en toe wat vocht uit!!
    Ik snap nou niet wat ik moet doen omdat het dus vochtig is denk ik dat ik misschien niet moet smeren omdat het dan weer niet dicht gaat maja zijn huid daarom heen is verder droog en ruw...

Herkend iemand dit? Ik ga sowieso vrijdag naar de huisarts daarvoor maar misschien dat iemand nog een tip heeft?

2. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Ik zou dan in die groefjes wat talkpoeder doen en eromheen dus lekker insmeren. Misschien kan je het talkpoeder met een wattenstaafje doen?

Hier gebruik ik vaseline parafine en dat helpt heel goed.

3. mugje

mugje Actief lid

28 jul 2010
    379
    0
    16
    NULL
    NULL
    @Bloem, oke zal het eens proberen met talkpoeder! Thanks! Weet jij een ander merk dan zwitsal?

4. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Van talkpoeder? Merknaam niet zo 123 maar bij de apotheek hebben ze ook wel. Ik gebruik gewoon die van zwitsal.

Ik ging er trouwens vanuit dat het vocht uit rimpels komen, hoe zeg je dat nou hihi. De gleufjes door babyvet. Maar het is echt bij exceem? Kan me er even moeilijk een voorstelling van maken, maar als er echt vocht uit het exceem zelf komt weet ik niet of mijn tip verstandig is.

5. mugje

mugje Actief lid

28 jul 2010
    379
    0
    16
    NULL
    NULL
    Plooitjes bedoel je denk ik :) Nee het is echt gescheurde rode huid... Wacht dan wel even de huisarts af.
    In ieder geval bedankt voor het meedenken!

6. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Ploooooitjes, jaaaa :D hihi kom niet uit mijn woorden ;)

Nee dan durf ik het niet te zeggen. Sorry voor mijn eerste reactie. Wat vervelend zeg! Kun je het ook niet zoveel mogelijk aan de lucht laten drogen? Ik zou het vocht wel wat weg proberen te deppen met een steriel gaasje en dan wel smeren om de vochtplekjes heen.

7. fabsie

fabsie Fanatiek lid

19 jan 2010
    1.289
    0
    0
    dat klinkt mij als wat onstoken in de oren. Mijn dochter heeft ook eczeem en heeft ook wel eens van die natte plekken in d'r eczeem gehad. Mij is door de dermatoloog toen verteld dat het dan echt ontstoken is. We kregen er een zalfje voor (fucidine) met antibiotica er in en het was daardoor zo weg. Ik zou het niet insmeren, omdat je het plekje daarmee dichtsmeert en er geen lucht bij kan en daardoor niet goed kan genezen. En als je het wel smeert, héél dun!

8. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    Klinkt idd als eczeem, zou er niet vanalles op gaan smeren.
    Maar even afwachten op wat je van de HA krijgt.

9. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Exceem zelf kan ook "nattend" zijn, zo heet dat geloof ik.

Nu ik je topic zo lees: ons meisje heeft ook erg rode en droge wangetjes en ik zie er aan een kant rode lijntjes in lopen. Moet morgen toch naar de ha dus zal er toch maar even naar vragen.

10. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Hahaha...ik ben weer echt een domme gans...ik ging al terug lezen of de TS iets over 'oren' hade gezegd! hahaha!

Finn heeft ook eczeem. En op zn wangen heeft hij ook van die barsten gehad. Het ging hele lastig weg en het duurde heel lang. Hij had er ook echt last van! Nu had hij het pas weer alleen op zn armen en nu heeft hij hormoonzalf gekregen. Dit werkt echt super! Je mag het niet langer dan een paar dagen achter elkaar gebruiken, maar na een paar dagen was alles weg en heb ik het niet meer gebruikt! Het is niet iets wat je heel snel moet gebruiken, maar het werkt wel!

11. Violet32

Violet32 Bekend lid

4 feb 2009
    677
    0
    0
    hoi, klinkt als eczeem ik heb t zelf ook gehad alleen dan op mn hoofdhuid ook nat, dus ik zou er zeker niet alles opsmeren en een afspraak maken bij een dermatoloog.
    Succes!

Deel Deze Pagina