Hoi meiden, Ik geef borstvoeding maar tijdelijk krijgt ons meisje van 5 weken een klein flesje (60cc) na de borst vanwege minder melkproductie door stress. Stress wordt minder, melk wordt meer maar bijvoeding is nog wel nodig eventjes. Ze poept nu veel minder; gisteavond een megapoep maar de dag ervoor niets en de dag daarvoor vroeg in de ochtend. Er zat dus best wat tijd tussen. Moet ik me zorgen maken?
De overgang van bv naar relatief veel flesvoeding kan voor veranderingen in ontlasting zorgen, maar ook voor krampen etc. Kan dus prima daardoor komen. 60cc nageven vind ik persoonlijk ook best veel voor iedere voeding. Is dit je aangeraden door de lactatiekundige? Door dat flesje na kan het best zo zijn dat je je productie niet genoeg aan laat trekken.. Begrijp het wel, maar het is vraag en aanbod natuurlijk. Dat 'saboteer' je door bijv 7/8 voedingen flesvoeding bij te geven en die andere keer bv. Ze komt dan minder snel voor een volgende voeding, waardoor de borstvoeding minder geprikkeld wordt dat het niet genoeg is en zo blijf je dan in een cirkeltje ronddraaien.
Onze dochter krijgt als vanaf de geboorte flesvoeding en poept ook onregelmatig. Soms elke dag en soms zit er ook weleens twee dagen tussen... Ik verdun de voeding wel wat door 10 cc extra water toe te voegen, dan heeft ze iig geen last met poepen
Je hoeft je geen zorgen te maken! Hier krijgt ze kv Ze poept meestal 1 keer per dag. Soms zelfs een dag niet.. Maar kindjes die bv krijgen, hoeven lang niet iedere dag te poepen, daar mag gerust 2 dagen tussen zitten. Houd even in de gaten of ze moeite heeft met poepen, dan zou ik pas iets aan gaan passen (extra water geven)
Met bv alleen mag er gerust een week tussen het poepen zitten zonder dat je je zorgen hoeft te maken. Als je een combi geeft weet k niet hoe ze het bekijken. Maar het lijkt me inderdaad wel normaal als ze 1 of 2 dagen overslaat.