Welk beddengoed/slaapzak koude kamer?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Lottie, 22 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lottie

Lottie Actief lid

23 jan 2014
    358
    28
    18
    Limburg
    Wat gebruiken jullie voor beddengoed/slaapzak/pyama in koude kamer?

De kamer van de tweeling was vanacht 17,5 graden maar dat is met raam dicht en het is pas net herfst.
    We hebben het raam altijd op kiep maar met het rolluik dan dicht anders worden de kinderen wakker van een verstopt neusje.
    Maar met dit weer worden ze ook wakker merk ik van de kou.

Ze slapen nu in een prenatal witerslaapzak met mouwen, een laken en een dekentje van jolein (gewoon zon basic).

We twijfelen over combisleeper, puckababy the bag, ergopouch (tog 2,5 of 3,5) of een velux 4 seizoennen deken.
    Misschien wel een combinatie ervan?

Kan de puckababy al eerder dan 7 maanden aan gedaan worden?
    We hebben best een flinke knul zeker al 8,5 kilo en 68 cm lang.
    Dochter 64 cm lang en 7 kilo.
    Zag dat hij wel kon worden verkort maar gaat me meer om of het nekje natuurlijk goed aansluit.

Advies is echt heel erg welkom!

2. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Heb je het raam op kiepstand wanneer ze slapen? Dat lijkt mij wel erg fris. Ik lucht zelf ook wel tussen slaapjes door maar wanneer het frisser wordt, steeds korter.

Ik geloof dat de ergopouch 3.5 het lekkerst is, dat lees ik hier vaker terug.

3. Lottie

Lottie Actief lid

23 jan 2014
    358
    28
    18
    Limburg
    Ja als ik raam dicht doe zit altijd hun neus dicht.
    Dus ik zit nu steeds raam open, raam dicht..
    Hebben er ook een luchtbevochtiger staan maar als die aanstaat gaat dochter niet slapen ze vind de stoom die daar af komt eng volgens mij.

De ergo pouch heeft geen mouwen? is dat niet koud dan?

4. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Lastig. Ik denk wel dat eenzaam open in de winter te koud wordt. Als je het raam tussen de slaapjes open laat staan, is het dan genoeg?

Ergopouch heb ik zelf nooit gehad maar van een aantal dames hier lees ik dat deze echt onwijs lekker is, zeer warm ook. Je hebt natuurlijk altijd nog de mogelijkheid om een romper en pyjama met lange mouwen eronder te doen.

Trouwens, belangrijkste is dat er geen kou/wind zo de kamer in komt. Heb je een rolgordijn of zo'n elektrisch luik? Kou is niet erg, als je ze ernaar kleedt. Dan heb je aan een dikke slaapzak, romper, pyjama en eventueel een deken echt genoeg. Je kunt nog kijken naar wollen rompers en pyjama's, die zijn lekker warm.

5. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Zeker ergopouch 3.5 tog

6. Lottie

Lottie Actief lid

23 jan 2014
    358
    28
    18
    Limburg
    Kan daar dan nog een dunnedeken over ivm omrollen dochter?

7. Lottie

Lottie Actief lid

23 jan 2014
    358
    28
    18
    Limburg
    Komt overigens geen wind in de kamer.
    Er zit een rolluik voor en dan nog eens een heel dik gordijn.
    Gaat echt om de frisse lucht.

8. Nora1983

Nora1983 Fanatiek lid

21 dec 2011
    2.624
    4
    38
    NULL
    NULL
    Ik snap je punt, ik slaap ook het lekkerste met het dakraam op een kier, anders ook verstopte neus of te warm.
    Ik weet niet hoe oud je kindjes zijn, maar mijn dochtertje(14 maand)heb ik sinds gisteren een flanellen pyama gaan gedaan. Met een mouwloos rompertje er onder. Ze heeft een deken met een dekbedhoes er om heen. Ik kan haar wel dikker instoppen, maar ze trapt vaak het dekbed van zich af en ligt dan alsnog "bloot". Een slaapzak doe ik haar geen plezier meer mee. Alst straks echt frisser word krijgt ze natuurlijk wel een dikkere deken en evt. een sprei erover. haar kamertje is ook niet erg warm, slecht geisoleerd ouder huis. Gelukkig vorig jaar wel dubbelglas in het raam gekregen, scheelt enorm veel kou. Maar toch, met de koude wind nu, brrrr

Deel Deze Pagina