Help antibiotica...kokhalzen etc.

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door kat, 23 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kat

kat Fanatiek lid

21 mrt 2006
    1.402
    2
    0
    Onze meid heeft 2 dagen geleden antibiotica gekregen. Maar het gaat er absoluut niet in, het is een groot drama.

Ze moet kokhalzen, gister heeft ze er een bloedneus aan over gehouden, van de inspanning.
    Ik wil het echt niet op deze manier verder doen. Iemand misschien tips om het voor haar dragelijker te maken?

Ik heb de dokter al gebeld voor een ander middeltje maar dat was er volgens de assistente niet.
    We hebben ook al een beloningsbordje gemaakt waarna ze drie stempeltjes kan zetten en daarna een kadootje krijgt (kleinigheidje).
    Maar werkt allemaal niet

Vindt het echt zo sneu voor haar.

2. Koekkie

Koekkie Fanatiek lid

30 sep 2009
    1.269
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb je het al met een 'spuitje' geprobeerd?

Wees eerlijk het is ook vies spul. We leggen de kleine altijd op zijn rug spuiten het in zijn mondje en houden zijn hoofdje recht. Heel zielig maar medicijntjes zijn belangrijk. Een omdat het gelijk achter in het keeltje is heeft hij geen tijd meer om het te proeven en uit te spugen (wat hij eerst wel deed)

3. Koekkie

Koekkie Fanatiek lid

30 sep 2009
    1.269
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh en daarna gelijk iets lekkers te drinken geven om toch van de smaak af te komen.

4. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    spuitje idd maar niet in ligstand geven hoor dan kan het op de verkeerde weg komen. ze kunnen zich dan ook nog eens heel erg verslikken erin.

en meteen wat lekkers erachteraan.

5. sam

sam Fanatiek lid

11 sep 2005
    1.543
    0
    0
    Denk dat je door moet gaan met het beloningssyteem.
    Mijn dochter Sam krijgt een onderhouds ab, dat wil zeggen dus het hele jaar door iedere dag.
    En ze deed het heel goed hoor, maar ineens weigerde ze! Toen ben ik er even mee gestopt. En ze kreeg gelijk weer een longontsteking. Mocht dus echt niet stoppen zei de arts, maar die zei ook ja ik heb makkelijk praten. Toen mochten naar de kinderafdeling, en daar heeft een pedagogishce medewerkster Sam het beloningssysteem aangeboden. De eerste dag bleef ze vohouden dat ze niet wilde. 2 dag ging het al beter, 3e dag vroeg ze er zelf om. De eerste dagen kreeg ze iedere keer een kleinigheidje, toen om de 3 keer enz. Daarna alleen nog maar stickers plakken. En nu kan ze helemaal zonder. Ze vind het nog steeds erg vies, maar drinkt het wel op. Moet wel zeggen dat wij het in smaakjes melk doen, anders drinkt ze het ook niet. Mag ook eigenlijk niet maar zo is de enige manier dat ze het drinkt.

Zo was een heel verhaal, maar misschien heb je er iets aan.
    Heel veel succes.

6. kikker2

kikker2 Bekend lid

8 jun 2009
    760
    0
    0
    somewhere
    ik kreeg een ander smaakje, misschien kun je bij de apotheek vragen of ze iets anders hebben?

7. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Vraag even na bij de apotheek want toen Kylian ab kuur kreeg mochten we het gewoon met wat drinken mengen.
    Hier ging het beste met hele sterke ranja (bijna klare siroop)
    En Kylian is erg gevoelig voor uitleggen, hij wil best veel maar wil wel weten waarom.
    Dus we hebben hem gewoon uitgelegd dat hij de medicijnen kreeg omdat hij een zere keel had.

Groetje sAnita

8. jammetje

jammetje Actief lid

5 mei 2010
    216
    0
    0
    heel herkenbaar probleem. Onze peuter wou ook de ab niet, zelfs met belonen ging het niet. ik moest hem echt in de houdgreep houden en dan met zo'n spuitje. Maar hij spuugde het net zo hard weer uit. Ik heb het toen met een klein beetje yogi gemengd. En omzeker te zijn dat het ook helemaal werd opgedronken zei ik of deze beker helemaal leeg of het drankje van de dokter. nou binnen een minuut was zijn bekertje leeg en hij proefde de ab gelukkig niet. tja een beetje om de tuin leiden.
    liet ook niet zien dat de ab door de yogi ging hoor.

9. Tesske

Tesske VIP lid

24 mrt 2009
    6.799
    0
    0
    Mijn dochtertje krijgt onderhoudsantibiotica (dus iedere dag het hele jaar door) en vind het over het algemeen geen probleem meer.
    Ik dien het toe met een spuitje en na het toedienen klappen we samen heel hard voor haar en is ze de beste van de wereld.
    Op dagen dat het niet zo goed gaat met toe dienen mag ze een klein snoepje als ze het wel genomen heeft.

10. kat

kat Fanatiek lid

21 mrt 2006
    1.402
    2
    0
    Bedankt voor jullie reacties.

Ik heb deze ochtend eens geprobeerd met yoghurt drink. Ze vroeg er toevallig vanmorgen naar en dacht hey waarom niet daarmee. En het werkte. Ppfff dat ik daar niet eerder op gekomen was had een heleboel elende bespaard.

Ze riep steeds roze medicijntje wilde ze wel (sinaspril?) maar de witte absoluut niet.
    Ik dacht als ik het nu met een klein beetje yoghi meng dan wordt het roze en nu neemt ze het zo van de lepel. Ik zeg haar wel dat ze haar medicijntje gehad heeft en alsnog die stempel mag zetten.

11. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    ab mag toch niet met melk product dit verzwakt de werking. en is dus niet verstandig. zou het dus proberen met iets anders dat ze lusten. want melk is echt niet goed

12. kat

kat Fanatiek lid

21 mrt 2006
    1.402
    2
    0
    De doktersassistente zei tegen me of ik het haar niet met een danoontje wilde geven.
    Dus daar ben ik ook vanuit gegaan dat dat geen probleem moest zijn (melkproducten).
    Kon het ook nergens terug vinden op de bijsluiter.

Ik heb net eens gegoogled en daar zag ik hetzelfde staan.
    Het moet natuurlijk wel zijn werking doen, anders hadden we iets anders moeten verzinnen idd..
    Vandaag is de laatste dag dat ze het moet innemen, en haar hoest is beduidend minder geworden.

13. Tesske

Tesske VIP lid

24 mrt 2009
    6.799
    0
    0
    Dat geldt niet voor alle antibiotica. ;)

14. jammetje

jammetje Actief lid

5 mei 2010
    216
    0
    0
    bij ons in het ziekenhuis krijgen ze het ook gewoon met melkproducten.

15. Roba77

Roba77 Fanatiek lid

11 jul 2006
    1.079
    0
    0
    Die van mij moet het ook niet hebben, totdat we pasgeleden naar de Efteling waren geweest en hij zei dat hij een draak was. Toen ab-kuur. Ik heb gezegd dat ik speciaal drakensap kon maken waardoor hij nog beter kon vuurspuwen en grotere vleugels kreeg en het werkte.

Volgende keer zeg ik gewoon niks en meng ik het in sap zonder dat hij het ziet, hopelijk pikt hij dat ook. Als hij het maar niet ziet dat het er in gaat.

In eerste instantie proefde hij het overal in dronk hij ook niet meer nl pfff.

Deel Deze Pagina