De kleine hier (+- 15 weken) wordt overdag na elke slaapcyclus even wakker. Ik heb hem al even laten huilen, maar uit ervaring blijkt dat gewoon gelijk z'n speentje geven t beste werkt. Hij slaap dan gewoon weer een slaapcyclus verder. Ik ben bezorgd dat dit de bedoeling niet is en dat hij een moeilijke slaper wordt. Of, is dit heeeeel normaal bij zo'n kleine baby en hoort dit er gewoon bij? Ik hoop het maar. Snachts wordt hij rond half 4 en half 6 wakker. Speen erin en klaar. Gaat dit over? Ik weet ook écht niet meer hoe dit bij de eerste was.
Gebeurd hier overdag ook wel, als ze slaapt want meestal doet ze overdag slaapjes van Max 20 min. Snachts slaapt ze wel langer. Maar als ze dus een langere slaap doet overdag moet ik ook vaak een paar keer haar speen geven. Weet niet of het slecht is zolang het helpt en in de nacht niet gebeurd vind uk het prima.
Hoort erbij... Het boek droomritme geeft aan dat je na 35/40 min aai over bol, evt speen en aai over buikje kunt doen en dat ze verder slapen.... 15 weken is nog zo jong, gewoon doen
Heel herkenbaar. Onze spruit van 12 weken wordt standaard twee keer per nacht wakker. Na het terug geven van zijn speen tukt ie rustig verder. Ik ervaar dit ook niet als abnormaal en als me word gevraagd of hij doorslaapt zeg ik volmondig ja. Zo ervaar ik het namelijk wel. Overdag slaapt hij ook nooit langer dan 1.5 uur achter elkaar.
Thnx! Ik ben gerustgesteld. Gewoon geduld dus . En ach, zoveel moeite is t ook idd niet. T zat me gewoon niet lekker
Is idd wel normaal. Mijn beide dochters hebben het gedaan en de jongste doet het nog steeds. Slaapt maar zelden langer dan 1 cyclus helaas.
Heel herkenbaar!!! Al moet ik zeggen dat dit hier pas sinds 3 weken is. Heel vervelend, omdat ze echt huilend wakker wordt. Soms valt ze zelf weer in slaap en soms moet ik even het speentje indoen. Ook inslapen gaat hier ineens moeilijk en steeds huilend. Geen idee wat ik hier aan kan doen, aangezien troosten niet werkt en ze het speentje dan weigert...