Mijn dochter is nu ruim 1,5 jaar oud (20 maanden) en heeft echt een krullenkoppie wat je goed moet kammen om de klitten eruit te houden. Echter: haar kammen is echt zo'n drama! Zelfs als ik haar elastiekjes eruit haal dan wordt ze al hysterisch. Jammer genoeg voor haar is dagelijks kammen echt nodig, ze heeft van achteren ook nog een beetje van die babyhaartjes (zo dons-achtig) wat snel op dreads gaat lijken als het niet vaak genoeg wordt gekamd, haha. Iemand tips om het wat draaglijker voor haar te maken? Weet het soms echt niet meer... Soms probeer ik het maar stiekem als ik haar fles (voor het slapengaan) geef, dan is ze toch nog afgeleid, maar dat lukt ook niet altijd. Kijkend naar een tekenfilmpje heb ik ook al geprobeerd. Wat voor haarproducten zou ik eventueel kunnen gebruiken (geschikt voor kleine kinderen) om het makkelijker door te kammen?
Ik heb dan wel geen krullenbol, maar ik gebruik altijd haarlotion om het haar te kammen als ze na het slapen een ragebolletje heeft. Ik doe het in zo'n sprayflacon en sproei wat over het haar. Zo wordt het niet al te nat en laat het zich makkelijker kammen.
Kokosolie! Is het ook erg droog? Je zou kunnen overwegen om zo nu en dan alleen met conditioner te wassen.
Even langs de kapper en verzorgende olie van de goldwell halen gebruik ik zelf en toen mijn dochter baby en dreumes met veel haar was werkte dat beter dan haarlotion ☺️
Ik heb 2 jongens met lang haar en een enorme bos krullen. Semi kroeshaar om precies te zijn, hier nooit problemen gehad met kammen. Toen de oudste heel jong was gebruikten we altijd anti klit spray van soft n precious en de creme of lotion erna om de krullen mooi te houden. Spul van kruidvat, Zwitsal en co is voornamelijk water, alchohol en andere bende wat niet veel doet voor het haar. Hier deed het wel iets: uitdrogen. Dus kijk eens maar black hair producten voor baby's/kinderen
Kokosolie gebruik ik al wel eens. Tja, black hair, mijn dochter ondanks dat ze half Afrikaans is heeft gewoon blond 'westers' haar... Geen idee of dat echt geschikt is?
Spray op basis van olie. Dat helpt hier goed bij een enorme krullenbol. Ik kam het trouwens alleen met mijn handen uit. Alleen als het nat is borstel ik het.
Ik heb in principe ook blond haar, maar er zitten zulke fijne krulletjes in dat ik er nooit zo goed mee om kon gaan. Nadat ik wat adviezen voor zwart kroeshaar opvolgde kon ik er ineens veel beter mee omgaan.
Ik heb voor mezelf jarenlang de anti-klit spray van de Hema gebruikt </title> <script type='text/javascript'> var _vwo_code=(function(){ var account_id=80041, settings_tolerance=2000, library_tolerance=2500, use_existing_jquery=false, f=false,d=document;return{use_existing_jquery:function(){return use_existing_jquery; Toen rigoureus de tondeuse erin gezet en nu weer zulk lang haar dat de klitten vreselijk zijn. Morgen maar eens naar de kapper. Hopelijk heb je wat aan de spray!
Andere kam/borstel kan ook een hoop schelen. Je hebt een speciale borstel Untangle heet die geloof ik die heel makkelijk door je haar gaat. Ik heb net zo iets van Zenner en dat is echt een verademing met kammen. Je gaat er zo doorheen en het doet bijna geen pijn.
Ik kan onze krullen meisjes echt alleen maar met nat haar kammen en gebruik wat creme van de afro haarwinkel.