Mijn kleine meid van 1 jaar en 3 maand huilt zichzelf iedere avond en middag in slaap Ik vind het verschrikkelijk, maar niets kan haar troosten. We zijn 3 weken geleden verhuisd en daarvoor had ik nooit problemen met haar naar bed brengen. Het enige wat haar troost is haar eruit halen, dan valt ze in slaap op mijn borst, maar wanneer ik haar weer in haar bedje wil leggen word ze wakker, en gaat weer huilen. Ze is oververmoeid, en daardoor nu dus de gehele dag aan het huilen, en ik ben onderhand aan het eind van mijn latijn Ze gaat al naar bed met een flesje drinken, zodra ze dat op heeft begint het. Wanneer ik haar zonder flesje heen breng, huilt ze meteen... Een knuffel, muziekje, lampje, het helpt allemaal niets! Iemand nog opties wat ik hier tegen kan doen? Ik wil zo graag mijn goed slapende dreumes terug!!
Het kan dat ze zich nog niet veilig voelt in haar nieuwe kamer. Daarnaast zit je ook in een verlatingsangst fase met deze leeftijd. Wij zijn verhuisd toen de kinderen 18 maanden waren. In het begin zijn we bij hen in de kamer gebleven totdat ze sliepen. Of ze bij ons genomen in bed. Ik zag gewoon dat ze het maar eng vonden, alles nieuw. Heb je haar goed laten wennen aan de nieuwe kamer? Haar eigen spullen goed zichtbaar neergezet? Bedje opgemaakt zoals altijd, niet begonnen met schone lakens in nieuw huis, maar met de gebruikte? Het kan ook helpen als ze overdag veel tijd doorbrengt op haar kamer, daar wat speelt samen met jou e.d., zodat ze daar een veilig gevoel krijgt.