Ik heb hier een kleine knul rond lopen van bijna 22maanden(1jaar, 9.5maand) Sinds vorige week kan hij bij de deurknop/handel. Heb altijd gehoord dat ik een lang zoontje heb maar kunnen nog meer kids rond deze leeftijd zelf de deur open krijgen? Hoe oud was jouw kindje toen hij/zij dit kon? Schrok trouwens wel ff dat hij dit nu kan, al heeft ie t zelf nog niet helemaal door. Hij slaapt (nog) in ledikantje en weet ook daar gelukkig niet dat hij zelf uit zn bedje kan klimmen. Zodra hij het bedklimmen door krijgt dan zal hij vandaag of morge wel keer smorgens naast ons bed staan haha
oh daar begon mijn oudste ook ongeveer op die leeftijd mee... uit bed klimmen en dan naar onze kamer toe komen.... of haar zusje wakker maken ze is ook vrij lang met 3 jaar... meeste mensen denken dat ze al 4 is en op school zit
Onze dochter kan al een aantal weken de deur opendoen vanaf 17 maanden ongeveer. Sinds kort ook de achterdeur en dat is echt lastig. Soms is het ook wel grappig. Ze laat de kat wel eens naar boven, maar wacht dan tekort. Gevolg is een kat tussen de deur! . Niet zo grappig voor de kat natuurlijk, maar die is gek op onze dochter en neemt het haar dus niet kwalijk. Ze kan ook uit bed, dus het traphek doen wij nu standaard dicht als ze op bed ligt. Tot op heden is ze echter nog nooit haar slaapkamer uitgekomen (gelukkig!).
hier staan de klinken omhoog overal - sinds ze 2 jaar en 3 a 4 maanden is, helpt dat alleen helaas ook niet meer. Nu ze zindelijk is , is het weer wel handig ze kan zelf naar de wc, ook al zijn de deuren dicht, maar met uit de slaapkamer komen is het niet zo handig
Jorja kan het sinds deze week ook, maar ze doet het gelukkig alleen beneden. Ze is trouwens niet zo groot hoor, 80 cm, maar ze rekt zich helemaal uit om erbij te kunnen.
leuk he dat ontdekken van de wereld haha Zie dat het dus allemaal rond deze leeftijd gedaan word. Sjorsje: jouw dochter is bijna even oud als mijn zoon zie ik, leuk.
Ik geloof dat mijn jochie het net kon, voordat hij goed losliep. Dat was dan rond de 18 maand. Daarna de kruk richting gang&trap even omhoog gezet. Daarmee heeft het nog een paar maandjes geduurd voordat hij dat open kreeg..
Mijn zoon is 18,5 mnd en die is bijna zover. Hij weet wel hoe de deurklink werkt (heel fijn, dat dwergendeurtje dat ze op het KDV hebben), dus zodra hij bij de klink kan, vrees ik hier het ergste... Denk dat hij nog max. 1 cm scheelt, dus dat duurt niet lang meer Overigens hebben we de mazzel dat de deuren boven heel stroef gaan (klemmen een beetje), dus het zal iets langer duren voor hij het daar voor elkaar krijgt. Daarbij slaapt hij nog in het ledikant, waar hij nog niet uit klimt, dus dat scheelt ook nog
Mijn zoon is 18 maanden en doet nu zelf de deur open. We hebben enkele klinken zo lang even omhoog gezet, dat helpt
Met 18 maanden kon hij overal bij (ook wanneer de klinken omhoog staan.. lang ventje en anders pakt hij wel een stoel...) Lastig maar het went wel.
Voordeel dat ze klein is En blijkbaar niet snapt dat als ze veel moeite doet, dat het dan lukt Alleen de schuttingdeur zit veel lager, dus die krijgt ze open. Gelukkig zit daar een schuifje op bovenaan! Dus hier nog niet en dat vind ik nog wel even fijn!
Mijn zoontje is een weekje jonger en die doet dit sinds kort ook, nu is hij er lang genoeg voor. Weet niet of het zin heeft de klinken omhoog te zetten, want voor die tijd ging hij vaak gewoon op krukjes ofzo staan en maakte de deur dan open, dus ik denk dat hij dat dan ook gewoon blijft doen. Soms doe ik de voordeur op slot, verder maakt het me niet zoveel uit.
Hier gelukkig ronde knop bij de voordeur die zwaar draait achterdeur hebben we traphekje neer gezet. Alleen de slaapkamer deur en tussendeur beneden de klinken omhoog vanavond
Dochter hier is even oud als jouw zoontje en zij kan er nog niet bij. Ze is wel slim genoeg om een krukje te pakken, maar dat heeft ze tot nu toe niet gedaan. Ze heeft nog wel een slaapzak aan in haar peuterbedje want anders komt ze eruit en ben ik wel bang dat ze haar kamerdeur openmaakt.
Zoontje was 18 maand ongeveer toen hij het voor elkaar kreeg. En sinds 1,5 maand ongeveer ook de voordeur, dus dat betekend de bovenste knip er op, anders ben ik 'm iedere keer kwijt Hebben nu van de meeste deuren ook de klink omhoog, maar het duurt niet heel lang meer voordat hij die ook open kan krijgen volgens mij. Hij probeert het in ieder geval regelmatig. Van zijn slaapkamerdeur niet de klink omhoog gezet, ik vind dat hij daar zelf uit moet kunnen komen, maar hij ligt dan ook nog in zijn ledikantje. Misschien dat ik daar over zo'n 2 maand anders over denk hoor