Hallo allemaal! Komende week wordt het natuurlijk prachtig lenteweer. Ik wandel dan verl buiten met ons meisje van vier weken oud. Ze ligt dan in de wandelwagenbak. Ik houd haar uit de zon met een doek ervoor, masr vanaf wanneer moet je nu gaan insmeren met zonnebrandcreme? En hebben jullie tips voor een goed merk voor de komende zomer?
Ik ben pas begonnen met smeren wanneer ze echt in de zon kwam. Op de fiets bv of tijdens wandelen in de gewone kinderwagen. Hadden wel een paraplu eraan maar hielp niet altijd. Wanneer ze niet in de zon kwam smeerde ik ook niet.
En ik zweer bij p20. Weet niet of dat al op die kleintjes mag. Maar gewone zonnebrand vind ik zo vettig.
O met dit weer smeer ik nog niet. Dat komt in de zomer wel. Dan zou ik trouwens ook wel insmeren als ze niet direct in de zon komen. In de schaduw vang je ook altijd wat zonnestralen op.
Ik zou persoonlijk geen doek over de kinderwagen doen. Zelfs voor die dunne doekjes waarschuwen ze al. Wordt echt snikheet in die bakken! Er zijn zelfs baby's wanneer de temperatuur boven de 37 graden komt stoppen met ademen. Zelfs al in de gewone kinderwagen bij ons waar ze in zit wordt het onder de klep van het zomer snikheet.
Ligt eraan wat voor een je hebt hoor. Die van Dooky maak je als een soort luifeltje aan de kinderwagen. De doek helemaal voor de kap hangen wordt wel heel erg warm.
Nadeel is dat die vetige, dikke, witte creme juist de meest natuurlijke is. Ik gebruik die van Lavera (duits merk). Als je je gaat verdiepen in de stoffen die in zonnebrandcreme zitten, geloof me, dan maak je wat minder praktische keuzes. Vooral de producten die je maar 1 keer daags zou hoeven te gebruiken zjn vaak behoorlijk chemisch. Mijn zoon (en de rest van de familie) zijn net na het insmeren dus inderdaad een stel spookjes. Maar goed, dat moet van mama
Ik had trouwens begrepen dat je juist met de eerste zon in de lente moet oppassen omdat die best warm kan zijn, zonder dat je het in de gaten hebt. Ik heb vandaag dus al gesmeerd toen we gingen wandelen. Klopt dit dan niet?
Als je haar niet in de zon doet zou ik nogniet insmeren. Lekker uit de zon houden. Zonnebrand is niet zo lekker voor een teer huidje.
Klopt inderdaad dat ze het meest natuurlijk zijn tot dat mijn dochter in haar gezicht wrijft en daarna in de ogen en de hele dag met tranende ogen loopt van het vet. Daarom vind ik p20 erg prettig.
Mijn dochter is van april vorig jaar, en toen het mooie weer begon ben ik haar meteen in gaan smeren met zonnebrand eigenlijk van mei tm september elke ochtend gedaan. Net als ik haar normaal insmeer met bodylotion deed ik dat die periode met zonnebrand (gebruikte vision die maar 1x per dag hoeft. Hiervoor gekozen omdat mijn schoonzus een super gevoelige huid heeft en altijd zonneallergie had en dat over is sinds ze vision gebruikt.). Op de dagen dat het zonniger was en we veel buiten waren smeerde ik haar armpjes gezicht en koppie nog wel 2x extra in op de dag. Toevallig ben ik vorige week weer begonnen met elke dat insmeren en blijf dit doen tot de herfst weer begint.
Je moet doen wat jou het beste lijkt. Ik smeer ook als ze in de schaduw liggen/spelen. Ook al is het vettige crème van factor 30 en zien ze eruit als spookjes haha. De zon is erg fel en ze zijn zo verbrand. Ik zou het mijzelf niet kunnen vergeven als mijn kinderen verbrand raken omdat ik ze niet ingesmeerd heb. En je verminderd de kans op huidkanker op latere leeftijd...
Je hebt het Hardstikke goed gedaan juist! Als standaard verbrandingspatiente😂 kan ik je vertellen ja! Voorjaars zo'n is gevaarlijk! Ik heb mijn boefje van de week ook gelijk ingesmeerd met factor 50. Ik verbrand zelf zo ontzettend snel (ook in de schaduw en met bewolking) dat ik gewoon echt voorzichtig ben.
Lees dit artikel maar eens: https://kiind.nl/verantwoord-zonnen/ Ik smeer nu nog niet in, maar we gaan wel elke dag naar buiten. Mijn zoontje slaapt op het heetst van de dag, daar omheen gaan we lekker de zon in. Hij rende vandaag al lekker zonder broek rond, want in de zon en uit de wind kon dat prima.
Ik heb zonneallergie en moet me al insmeren met factor 50. Anders krijg ik ontzettende uitslag en dat jeukt als een gek. Zelfs als ik in de auto zit en de zon schijnt op de ruit en dus op mij; ook uitslag. Als mijn huid (armen, nek, rug en gezicht) er elke dag aan kan wennen, dan heb ik in de zomer er geen last van. Mijn benen zijn een ander verhaal... Ben ik mezelf nu aan het projecteren op de kleine? Ik smeer dus nu al in (gezicht) maar wil ook geen overbezorgd type zijn.
Hier geloof ik dus echt niet in en ik vind het dan ook erg onverantwoord. Huidkanker komt niet alleen van verbranding maar ook de blootstelling aan ultraviolette straling bijvoorbeeld.
Mijn dochter is overgevoelig voor veel cremes en heeft daarom La Roche Possay factor 30 (factor 50 is net lijm). Sinds ik me insmeer met La Roche Possay heb ik bijna geen last meer van zonneallergie, komt door de uva en uvb-blockers zegt de huisarts. (Dit even terzijde en offtopic ) Probeer voorzichtig uit welke creme goed is bij je kindje, meestal is nivea factor 30 al goed genoeg. En inderdaad nu al smeren en oppassen inderdaad ook met kappen en afdekken, want dat kan erg watm worden en dat is gevaarlijk.
Ik denk dat wel dat de aanmaak van vit. D belangrijk is. En juist al die cremes op een babyhuidje lijken me ook niet echt heel goed. Dus ik smeerde ook pas toen ze met wandelen etc op stukjes in de volle zon kwamen. Onze oudste is een Juli baby - maar die hebben we die eerste (hete!) zomer niet ingesmeerd.
Nee grasspriet ik vind je niet over bezorgd. Sommige mensen snappen niet dat je van verbranden huidkanker kan krijgen. Vind ik echt behoorlijk serieus. Mijn vader kan om de zoveel tijd plekken huidkanker weg laten halen door het vele verbranden en ik ben als kind zijnde zo belachelijk vaak verbrand....echt verschrikkelijk. ik weet hoe het voelt om te verbranden. Ben zelfs 2e graad verbrand door de zon. En dat was in het voorjaar in de schaduw! Dus nee ik neem ook het risico niet. Hier is het een pet kap factor 50 en uv kleding. Zal mij aan m'n achterwerk oxideren wat een ander daar van vind. Jouw kind jouw wensen!