Slaapproblemen. Wie nog meer? En misschien tips?

Discussie in 'De lounge' gestart door Arual, 12 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luciaatje

Luciaatje Fanatiek lid

15 nov 2011
    2.349
    2
    36
    Psycholoog
    Hoi allemaal!

Wat vervelend he slaapproblemen?? Ik heb er in periodes last van. Nu ook weer. Ik heb een 'gap year' van m'n studie en werk in de thuiszorg. Maar volgens mij slaap ik nu dus minder omdat ik 'geestelijk' niet moe genoeg ben.
    Soms lukt het wel hoor, maar duurt iets langer. Soms slaap ik een langere periode heel slecht. Dat begint dan met 1 nacht niks of een uur slapen. Dan is er de kans dat ik in een circeltje raak. Dan ben ik namelijk de hele dag erop bang dat ikweer niet slaap, omdat dat dan wel 'heel erg' zou zijn. En door die angst wordt het natuurlijk alweer moeilijker...
    Dus de kunst is bij mij om te accepteren dat ik soms een nachtje gewoon niet slaap. Ik heb ook heel weinig slaap nodig, 5/6 uur dan ben ik prima uitgerust.
    Ik slik trouwens magnesium, de homeopaat zei tegen mij dat het wel een maand of zelfs 2 kan duren voordat het optimaal werkt omdat het tekort aangevuld moet worden. Herkennen jullie dat?

2. Arual

Arual Fanatiek lid

22 mrt 2011
    1.178
    1
    38
    Nederland
    @ Luciaatje: Ik ga later vandaag even reageren op je berichtje! Leuk dat je ook reageert!

Ik zie vandaag de hele dag al heel wazig. Moet echt turen naar het beeldscherm soms om te kunnen lezen wat er staat. Maak me er een beetje zorgen om..

3. mexicang

mexicang Fanatiek lid

1 okt 2008
    4.345
    85
    48
    Luciaatje, welkom!

Tja, slaapproblemen kunnen je behoorlijk bezig houden.
    Maar ik ben wel eerlijk als ik zeg dat ik kriebels krijg als iemand tegen mij zegt zo moe te zijn omdat hij/zij een nachtje slecht heeft geslapen. Dan zeg ik ook vaak genoeg: "ruilen?", waarop het antwoord steevast..."eh..nee...neeneenee" is ;)

Magnesium heeft inderdaad even tijd nodig, al lijkt het mij wel dat je eigenlijk nooit echt weet of je een tekort hebt. En dan weet je ook niet of je voldoende aanvult.
    Zo slik ik het ook, maar geen idee of ik een tekort heb. Dus slik ik 3x200mg per dag en dan hoop je dat het goed is.
    De acupuncturist gaf aan beter 2x200 te slikken, maar ik neem eigenlijk nog steeds 3, zo aan gewend.

Ik heb vandaag een off day. Gewoon lekker hangen, wat tv kijken en lui zijn. Wel even boodschappen gedaan, door die snijdende kou! Wat is het gigantisch koud zeg!
    Dochtertje is lang bij opa en oma geweest, zij komt zo weer thuis, dus ik ben weer klaar voor de storm.

Arual, misschien helpt het om je ogen even goed te spoelen? Even water koken, afkoelen en dan een soort oogbadje nemen. Soms is dat even lekker en nodig. Ik weet niet of je make-up draagt, maar dat even weglaten kan ook helpen.
    Maar, als je lang wazig blijft zien, even langs de dokter meid!

Zo wil ik morgen ook weer langs de huisarts, weer...
    Niet voor het slapen, dat heb ik wel gezien bij de huisarts, maar omdat ik regelmatig een zere kuit heb, vlak onder mijn knie.
    Meestal als ik stil heb gezeten of gelegen, daarna begint het.
    Vannacht werd ik er wakker van.
    Aangezien het een teken kan zijn van trombose, laat ik maar even kijken.

Manlief gaat niet werken, als het goed is de hele week niet. Dat zal even omschakelen zijn, manlief de hele dag in huis. Ik heb echt zo mijn eigen rituelen met mijn dochtertje, en dat loopt altijd anders dan. En weg kunnen we niet, want hij is ziek thuis.

4. mexicang

mexicang Fanatiek lid

1 okt 2008
    4.345
    85
    48
    Goedemorgen!

Manlief is ziek thuis, hij is verstandig geweest en heeft zich ziek gemeld. Dat hij ook daadwerkelijk ziek thuis is, blijkt wel uit dat hij nog op bed ligt en nog niets voor zijn werk heeft gedaan. Want ziek of niet, dat zou hij altijd doen. Niks doen zegt nogal wat bij mijn man!

Ik werd vannacht echt wakker om 5u. Voor die tijd wel licht liggen slapen, maar toch slaap ik nu wat beter. Mijn man zei gisteren dat ik niet snurk en veel rustiger lig. Straks even vragen hoe dat vannacht was.
    Wel voel ik mijn hele lijf, wat duidelijk moet wennen aan een nieuw matras. Mijn lijf lijkt zich te 'herstellen'. En of dat nu komt van het matras/bodem of van acupunctuur, dat maakt mij niet uit, er gebeurd in ieder geval wat.

Opvallend is dat ik weer regelmatig mijn gewrichten voel, dat had ik voor de zwangerschap heel veel, maar na de zwangerschap was dit echt aanzienlijk minder. Nu sinds een paar dagen weer meer.
    Na de bevalling kreeg ik in mijn linkerpols 'het syndroom van De Quervain', volgens de orthopeed hormonaal, veel bevallen vrouwen kunnen dit krijgen. Na het ontzwangeren heb ik dit nog heel af en toe gevoeld, maar nu moest ik gisteren ineens mijn brace dragen, omdat het echt pijnlijk werd.
    Acupunctuur??

Ik ga mij nu in de kleren hijsen, er komt straks een monteur voor de vaatwasser, die is stuk. Niet dat ik 'm mis, met de hand is toch echt sneller, maar we laten het wel nakijken.
    En dan zien we wel wat de rest van de dag brengt, ik wil wat huishouden gaan doen, dat is er dit rare weekend helemaal bij ingeschoten, maar nu moet ik mij er eerst toe zetten... ;)

Hoe hebben jullie geslapen? Nog plannen vandaag?

5. Woefje85

Woefje85 Fanatiek lid

3 feb 2011
    3.396
    0
    0
    OV
    Pff laatste week slaap ik ook niet eerder dan een uur of 3. Zaterdag pas om 5 uur.. En om 8 uur stond ik wel weer naast mn bed. 's middags een feestje en kon mn ogen bijna niet open houden en je raadt het al, 's avonds was ik weer klaar wakker :(.
    Mijn probleem is misschien wel dat mn ritme een beetje zoek is en 's avonds in bed soms te druk met mn mobiel.
    Vanavond maar eens tegen 22.00 uur naar bed zonder mobiel. ;)

6. Arual

Arual Fanatiek lid

22 mrt 2011
    1.178
    1
    38
    Nederland
    @ Aatje: Dat zou inderdaad de eerste stap kunnen zijn. Vanavond mobiel aan de kant om 21.30. Nog even rustig een boekje of tijdschrift lezen en dan je bed in!

@ Mexicang: Beterschap voor je man! Dan is het echt maar goed dat hij niet vertrokken is naar het buitenland. Dat was echt niet goedgekomen.. Je kunt morgen met de acupuncturist je pols bespreken hè. Wie weet kan het indd daar door komen. Of dan toch door iets anders?

Ik heb een eigenlijk een hele goede nacht gehad. 2.00 tot 9.00! En ik heb niet gemerkt dat ik wakker ben geworden. Ik opende dit topic ook met dat ik eigenlijk altijd wel doorsliep, maar ik had een periode waarin ik dat dus eigenlijk vrijwel nooit meer deed. Hopelijk is dit het begin!!

7. Arual

Arual Fanatiek lid

22 mrt 2011
    1.178
    1
    38
    Nederland
    Het is wel de tweede dag op rij dat ik wakker word met hoofdpijn die niet wegtrekt. Vandaag ga ik het complete huis hier schoonmaken, hoop dat ik dat red. ;)

8. mexicang

mexicang Fanatiek lid

1 okt 2008
    4.345
    85
    48
    Wauw Arual!! Wat een goede nacht zeg!! Top, ik ben echt blij voor je!! Alleen die hoofdpijn, vervelend zeg! Dat kan komen door het slaaptekort he? Of van de manier van slapen, of wat je doet in je slaap enz.
    Anders even paracetamol, niet onnodig pijn lijden meid!

Aatje, vaak kan het te maken hebben met een ritme, even strak aanhouden wil meestal wel werken, hopelijk bij jou ook!
    En inderdaad, geen mobiel mee, geen laptop enz. Ontspannende dingen doen schijnt het toverwoord te zijn ;)

Arual, nou, wat je zegt... mijn man had het echt niet gered naar het buitenland.... 12 uur in een vliegtuig was killing geweest.
    Zijn leidinggevende ziet nu wel in dat hij echt heel veel pijn heeft en iedereen roept ook: "als hij zich ziek meldt en een reis afzegt, dan is het echt wel heel erg!" Zijn mobiel staat ook niet stil, iedereen wil weten hoe het met hem is! Dat is dan wel weer leuk.

Ik zelf ben wel af van dit weekend,moet ook aan de schoonmaak, maar kan me er niet toe zetten. Ik wacht eerst wel even tot de monteur voor de vaatwasser is geweest, dat is best een goede reden, niet? ;)

9. Arual

Arual Fanatiek lid

22 mrt 2011
    1.178
    1
    38
    Nederland
    Zo, ik word moe. Gekke tijd voor mij om moe te zijn. Ga dus ipv op de bank lezen, gelijk in mijn bed lezen. Wie weet hoe vroeg ik dit keer slaap.. :)

10. mexicang

mexicang Fanatiek lid

1 okt 2008
    4.345
    85
    48
    En?? Gaf je lichaam eraan toe?

Ik heb zowaar een goede nacht gehad :)!
    Te laat gaan slapen, even na 23u. Dat merkte ik wel. Tot 1.20 onrustig, toen moest ik plassen. Weer er in, dochter wakker omdat zij plassen moest.
    Toen weer in bed en pas om 7u wakker!

Straks acupunctuur. Er komt een hoop vrij, heb ik zo'n idee, dus zal het bespreken met haar.

11. Arual

Arual Fanatiek lid

22 mrt 2011
    1.178
    1
    38
    Nederland
    Ja, mijn lichaam gaf eraan toe :D Ik denk dat ik nog voor 1.00u sliep!. 5.00u werd ik wakker omdat ik drie klopjes op mijn deur hoorde.. (kan me niet voorstellen dat iemand mij om 5.00u 's nachts stoort, dus dan verbeeld ik me dat echt waarschijnlijk..) Ik sliep toen om 6.00u weer tot 9.00. Maar ik had gehoopt uitgerust te zijn, maar ik ben echt het tegenovergesteld.. Uitgeput.. Daar baal ik dan wel van, voelt alsof ik zo weer in bed kan gaan liggen en kan gaan slapen..

Ik ga vandaag even uitzoeken of acupunctuur ook in mijn pakket zit..

12. mexicang

mexicang Fanatiek lid

1 okt 2008
    4.345
    85
    48
    Ja, dat heb ik ook vaak, een goede nacht voor mijn doen en dan helemaal uitgeput zijn.... zo ook vandaag.
    Maar ik heb er nog eens een zorg bij gekregen met een man die vergaat van de pijn en het huis was gewoon een grote puinhoop is, omdat manlief wel dingen gebruikt,maar niks opruimt. Dat zou teveel pijn doen. ehh...pakken niet dan??

Arual, je zei van de week ook al dat je dacht geklop op je deur te horen..! Dat is ook wat? Want inderdaad, wie zou dat nou doen midden in de nacht? Je kunt het je verbeelden ja, maar soms is iets zo duidelijk, dat het net echt is.
    Zo heb ik eens gehad dat ik om 1.30 wakker werd van de deurbel... En die van ons is echt knetterhard,zo'n irritante bel! Verbeeld of echt iemand voor de deur?? Geen idee, ik durfde niet te kijken, maar weet wel dat ik daarna niet meer durfde te gaan slapen.

Ik ga schoenen aan doen en zo richting acupunctuur. Ik ben zo blij dat ik er heen kan, al is het alleen maar om even iets voor mijzelf te doen. Ik ben sinds zaterdag net een sloof ;) hier, ren me rot om alles voor elkaar te krijgen.
    Even lekker de tijd voor mijzelf, ik ga vroeg weg, rustig fietsen, genieten van het prachtige weer. De zon schijnt hier volop, we krijgen niets mee van het sneeuw aan de andere kant van het land.

13. Arual

Arual Fanatiek lid

22 mrt 2011
    1.178
    1
    38
    Nederland
    Ik vraag me dan af of ik misschien heel onrustig geslapen heb en daarom niet uitgeslapen ben ofzo? Dan kan ik blijkbaar beter minder slapen, dan voel ik me fitter dan nu. Maar dat is natuurlijk ook niet de bedoeling, haha.
    Ja, dit was ook net echt, maar ik ga echt niet open doen. Als het dus wel echt iemand is en ik doe open, weten ze ook dat ze het de volgende keer nogmaals kunnen doen. Is het dringend, dan bellen ze me maar, kan ik gelijk zien wie het is.. Misschien moet ik vandaag even navragen of het iemand is geweest.. Al heb ik dat de vorige keren ook al gedaan en niemand wist toen waar ik het over had, haha.
    Ik heb het wel vaker, dat ik wakker word van tikken op mijn deur. Maar dit is de tweede keer in 1 week.

Weet je waar ik gisteravond nog wel aan dacht.. En dat ga ik vandaag ook nog even teruglezen.. Ik heb ongeveer 1,5/2 maanden geslapen met een elektrische deken. En volgens mij is het ook die tijd geweest dat ik niet door kon slapen. Nu heb ik hem al anderhalf week er niet meer op en ik heb gisternacht dus gewoon doorgeslapen.. En vannacht ook maar 1x wakker geworden.. Ik zou het kunnen uitproberen door dat ding er weer op te doen, want ik vraag me af of het niet doorslapen begonnen is toen ik dat matje erop legde..

14. Arual

Arual Fanatiek lid

22 mrt 2011
    1.178
    1
    38
    Nederland
    Hier is wel sneeuw, haha.. Geef mij de zon maar. Winter is leuk, maar de lente is vééél leuker! :D

15. mexicang

mexicang Fanatiek lid

1 okt 2008
    4.345
    85
    48
    Hihihi, eigenlijk is het ook nooit goed he? ;)
    Maar ja, ik herken het wel.
    Ik denk ook dat het pas gaat zoals het moet gaan (goed slapen=uitgerust wakker worden=energie), als het langere tijd beter gaat.

Die elektrische deken....
    Weet je, toen mijn bed/matras/bodem werd gebracht en alles klaar was, kreeg ik uitleg over hoe het verstelbare deel van het bed werkt.
    Hij vertelde dat het lijkt of het aangesloten is op stroom, maar dat het werkt op een batterij die aangestuurd wordt door stroom. Als ik een knopje indruk,komt er even stroom naar de batterij en zo kan het hoofdeind of voeteind omhoog.
    Door deze manier lig je niet op een elektrisch veld/straling, zo werd mij verteld.

Jou elektrische deken...blijft die aan? Of warmt ie op, dan stekker eruit en dan naar bed?
    Het zou zomaar kunnen dat de elektriciteit er geen goed aan doet, aan je slechtere nachten.
    Ik ben benieuwd, laat je het weten?

Voor goede slapers klinkt het misschien gek, maar voor ons niet...
    Zo heb ik al weer een paar nachten mijn Wake-Up Light niet naast mijn bed staan. Ik heb dan ook geen wekker, maar dat is het ergste niet. Ik werk maar 2 dagen en als mijn man thuis is, gaat hij er op die dagen rond 6.15/6.30 uit en maakt ons dochtertje om 7u wakker. Dan sta ik ook op.

Vanmiddag weer bij acupunctuur geweest, ze was wel tevreden, ze denkt dat er wel wat gebeurd is.
    Weer wat naaldjes gehad, ben benieuwd wat het verder doet, of ik nog meer energie krijg, die in balans is.
    Ze heeft ook even geprikt op een zeurende hoofdpijn, lijkt wel uit mijn nek te komen. 2 dagen last van, is een vreselijk irritant gevoel.
    En hypochonder die ik ben, maak ik mij natuurlijk meteen zorgen...

Ze gaf ook aan bijna zeker te weten dat ik een postnatale depressie heb gehad, nu is het zaak van 'hoe ga je daar mee om'. Ofwel, blijf ik in alles hangen, of ga ik kijken of ik mijn weg eruit kan vinden.
    Makkelijker gezegd dan gedaan, ik weet niet of ik de kracht heb om dingen achter mij te laten en verder te gaan, daarvoor is zoveel gebeurd de afgelopen 3,5 jaar. En misschien wel al langer, merk dat ik dat op één of andere manier block.

O ja, kreeg ook de tip anders te ontbijten, ik sta vaak goed op 's morgens, maar kak ergens in. Meestal na douchen/wassen of ontbijt.
    Inkakken na douchen/wassen ziet zij alsof je letterlijk de energie van je af spoelt. Liever dus niet douchen in de ochtend.
    En eten, ik eet meestal kaas of zuivelspread, moet nu appelstroop eten en een kop warme thee ipv water. Dit zou beter zijn voor de energie.
    Nou, dan gaan we dat maar doen he?

16. Arual

Arual Fanatiek lid

22 mrt 2011
    1.178
    1
    38
    Nederland
    Zal morgen even reageren op je bericht.. Als ik dat nu wil doen zit ik niet om half 12 op de bank ;)

Maar acupunctuur valt onder alternatieve geneeswijzen toch? Net als homeopathie? Dan ben ik bang dat ik het niet vergoed ga krijgen, of er moeten een aantal afspraken vergoed worden vanuit de basisverzekering..

Ik heb vandaag nog best wel een productief dagje gehad. Kreeg uiteindelijk gelukkig nog wat energie van het lentezonnetje wat hier scheen.. Moest naar de mensendieck-therapeut, daarna heb ik schoongemaakt en 's avonds moest ik nog zwemmen. Ik zwem in extra verwarmd water vanwege mijn rug.. ;) Ik denk alleen wel dat ik de mensendieck, fysiotherapie en het zwemmen op drie verschillende dagen moet gaan plannen. Want ik heb het gevoel alsof ik vandaag iets te veel met mijn spieren heb gedaan..

Dan ga ik nu zo thee zetten en me klaar maken om om half 12 op de bank neer te ploffen met een goed boek. Hopelijk word het dan net zo'n nacht als de vorige, maar word ik iets uitgeruster wakker ;)

Ik hoop dat jullie ook goed slapen!

17. mexicang

mexicang Fanatiek lid

1 okt 2008
    4.345
    85
    48
    Ja, dat zou geen gek idee zijn, om die dingen meer verspreid over de week te plannen, dan krijg je er een betere balans in. Nu is alles op één dag en worden de spieren allemaal in één keer aangesproken en belast, als je dat verdeeld krijg je ook een betere balans met spiergebruik.
    Ze zeggen niet voor niets dat er na een behandeling een aantal uur tussen moet zitten.

..... zucht, steun, kreun.... ik had een waardeloze nacht....
    En dat na een sessie acupunctuur...
    Ik lag er even na 22u in. Nog even lezen en toen zeker eerder dan 22.30 het licht uit.
    Manlief was nog beneden, want hij ging pas naar bed als hij zijn medicijnen had ingenomen, wat hij bewust wat later doet, om maar een goede nacht te maken.
    Komt hij tegen 23u naar boven, moest wat pakken, maar ik sliep al bijna, dus ik schrok wakker.
    Half uur later, idem dito.... Nondeju! Dus ik werd boos, en ja, dan is het al gedaan, dan weet ik dat ik niet meer kan slapen.
    Toen ineens huilde dochtertje, iets wat ze eigenlijk nooit doet.
    Nadat ik bij haar was geweest even naar de wc en toen had ik gewoon niet meteen naar bed moeten gaan.
    Wel gedaan, 1.30 weer wakker, na amper geslapen te hebben.
    Tot 4.30 onrustig liggen slapen, veel draaien.
    Toen huilde dochter weer, lag wakker in bed, moest plassen, wilde een knuffel.
    Ik er weer in. maar slapen ho maar...

Ik ga er maar vanuit dat het omstandigheden zijn die vooraf gingen waardoor ik zo bagger heb geslapen.
    Maar baal er zo van...
    Het enige wat ik kan doen is in de gaten houden en mij afvragen of het van de acupunctuur komt. En anders even bellen om te overleggen. Maar helaas zitten ze alleen op dinsdag in de stad en op vrijdagochtend, maar dan werk ik.

Morgen naar osteopathie, maar eens aan haar vragen wat zij er van denkt.

Arual, wat betreft acupunctuur.
    Volgens mij wordt dit door heel veel maatschappijen vergoed, kijk het goed na.
    Maar.....
    Als ik, na 2 sessies, advies zou moeten geven of het iets doet met puur alleen ons slaapprobleem, dan zou ik het nog niet doen.
    Om eerlijk te zijn had ik er meer van verwacht. En dan bedoel ik als het gaat om het slapen.
    Wel merk ik dat ik wat rustiger ben, al voelt dat vandaag niet zo.
    Ik weet van diegene door wie ik naar acupunctuur ben gegaan, ook eerst een 'goede' sessie had en de tweede sessie maakte dat 'stuk' zeg maar. Dan hebben ze niet de juiste punten geprikt.
    Ik heb mezelf wel voorgenomen, 4 sessies, hooguit 5, helpt het dan niet voldoende, dan ga ik over op wat anders.

Dus, mocht ik nu advies moeten geven, dan zou ik zeggen: osteopathie!

Gaaappp... ik ga wat doen, kijken of ik wat energie kan krijgen.
    Zon schijnt wel, maar nu ligt hier ook aardig wat sneeuw. Moet naar de winkel, dus dat wordt te voet.

18. Woefje85

Woefje85 Fanatiek lid

3 feb 2011
    3.396
    0
    0
    OV
    Nou ik ben gisteren om 23.00 uur naar bed gegaan. Daarvoor kopje thee gedronken..
    EN ik viel gewoon om 0.30 uur in slaap tot vanochtend 8.00 uur! :) Heerlijk... Geen brandende ogen en brakk gevoel nu. Heerlijk! Hopelijk blijft het zo doorgaan.

Zag gisteravond op tv ook nog thee om beter te slapen.. Zal dat wat zijn ?

19. Arual

Arual Fanatiek lid

22 mrt 2011
    1.178
    1
    38
    Nederland
    #319 Arual, 13 mrt 2013
    Laatst bewerkt: 13 mrt 2013
    @ Mexicang:

Om ook terug te komen op eerder berichten van jou, haha. Ik kan gewoon de tijd niet vinden om te reageren. Daar is mijn hoofd niet rustig genoeg voor. Ik heb gisteravond 2 lange mails geschreven en wou hier nog reageren en wou nog 1 andere mail sturen, maar ik kon mijn hoofd er gewoon niet meer toe zetten.. Dus vandaar nu.. Komt ie :p

Ik denk dat ik het wel interessant vind om me in te lezen over de elektrische straling en slaapproblemen. Nu zou ik daar vrij weinig aan kunnen doen, want ik heb niet de mogelijkheid om bijvoorbeeld WIFI uit te zetten, maar ik zou het wel kunnen uitproberen met mijn elektrische deken. Deze zette ik trouwens aan en dan ging ik nog een tijdje in bed liggen met het matje nog aan en als ik écht ging slapen, dus zodra mijn hoofd rustiger werd, deed ik hem uit. Nu heb ik hem dus al anderhalf week niet. En vannacht heb ik weer doorgeslapen, geloof ik ;)

Ik wou me sowieso nog inlezen (jep, heb nog veel te doen :p ) over osteopathie en acupunctuur. Zit osteopathie bij de reguliere behandelingen of is dat ook een alternatieve geneeswijze? Misschien moet ik dat ook eens uitzoeken..

Wat een rotnacht afgelopen nacht!! Kan inderdaad ook wel door de omstandigheden komen, maar dat maakt geen verschil in hoe slecht je nacht was. Ik hoop dat je de dag een beetje door kan komen! En vandaag maar even met je man praten over dat hij wat rustiger moet doen de volgende keer..

@ Aatje: Dat klinkt goed! Misschien dan toch je ritme? Gewoon vasthouden dit, misschien dat je je dan vanavond nog wel eerder slaapt!

Die thee, ja.. Ik zelf geloof er niet in. Of ik hem nou drink of niet, ik slaap er niet beter op. Ik vind de thee wel lekker, dus heb hem soms wel in huis..

Dat brengt me ook nog terug op het feit dat ik nog steeds moet zoeken naar die theeblaadjes die als tip werden gegeven in dit topic. Die kon ik toen niet vinden.. Zal binnenkort nog weer eens op internet kijken, misschien dat ik ze kan bestellen ofzo..

--

Dan nu mijn eigen nacht. Het was de bedoeling dat ik om half 12 zou zitten, maar nadat ik hier een berichtje had geschreven en mijn laptop uit had gedaan zag ik dat er nog een wasmand vol met natte was stond die opgehangen moest worden ;) Dat moest echt nog opgehangen worden. Nog een aantal dingetjes opgevouwen die aan de rekjes hingen die ik nodig had.

Thee gezet, kussen en plaid op de bank gelegd en om 23.50 zat ik op de bank. Ik werd constant afgeleid door huisgenoten die een 'feestje' hadden, wat ze blijkbaar elke avond wel hebben. Proberen te negeren en te lezen. Om 00.45 stond ik op het punt om er iets van te zeggen. Ik zou met dit geluid niet kunnen slapen en andere huisgenoten lagen ook te slapen.. Hoe moeilijk is het nou om even rekening met elkaar te houden??? Maar toen zwakte het af en werd het geluid minder. Ik ging in mijn bed liggen.

In bed heb ik nog even gelezen tot 1.30, want toen begon ik moe te worden. En ipv dat ik toen nog heel lang wakker lag sliep ik volgens mij nog voor 2.15. En ik kan me niet herinneren dat ik wakker ben geweest vannacht. Om 9.00u ging mijn wekker. Ook weer bijna 7 uur geslapen dus.

Maar...

Ik ben echt wakker geworden met hoofdpijn. Gisteren ook al. En eergisteren. En die dag ervoor.. Waarom slaap ik blijkbaar nu wel aan elkaar door, lang en word ik met hoofdpijn wakker? En ik word ook een beetje bang van het feit dat ik niet kan zeggen of ik vannacht wakker ben geworden. Ik weet het gewoon niet met zekerheid. Alsof ik veel verder weg ben, maar ook veel onrustiger ben. En dit is niet de eerste nacht dat ik dat heb. Ik vraag me af waar dat dan vandaan komt. Of dat dan ook te maken heeft met de hoofdpijn..

Ik wil eigenlijk wel blij zijn dat ik twee nachten op rij goed geslapen heb, maar ik voel me helemaal niet goed erbij, omdat ik me heel raar voel over de nachten.. ;):)

Liefs

20. mexicang

mexicang Fanatiek lid

1 okt 2008
    4.345
    85
    48
    Arual, ik begrijp wel wat je bedoelt... slaap je goed voor jou doen, komt er iets anders voor in de plaats: hoofdpijn.
    Zo blijf je in zo'n cirkel van zorgen zitten, zo irritant!
    Hoofdpijn kan komen van je kussen, van je matras, van je houding, van snurken enz enz. Het kan van zoveel komen, dat het bijna niet te doen is om er achter te komen waarvan.
    Het kan zelfs komen omdat je nu dus voor jou doen zo vast slaapt.

Hou het wel in de gaten, anders er gewoon even mee naar de dokter, al is het maar om gerust gesteld te worden.
    Heb je eigenlijk al een datum voor het slaaponderzoek?
    Ik ben nog altijd niet opgeroepen.

Ik geloof er echt in, dat er teveel straling en andere factoren zijn die zorgen voor slecht slapen. 'Vroeger' had je geen draadloos internet, tv, wifi, mobieltjes enz. Je had een telefoon en een bak van een tv en dat is het. Toen was er ook nog zacht licht en nu is er alleen nog led licht en spaarlampen.

Als ik puur naar ons huis kijk:
    tv (volgens mij een led), lampen met wit licht, laptop, computer, 2 mobiele telefoons, een babyfoon, magnetron, modem, 2 digitale wekkerradio's (wake-up light) en dan nog maar niet te spreken over wasmachine, droger, vaatwasser, radio enz enz.
    Één en al straling...

Osteopathie valt niet onder alternatieve geneeswijze. Toch, wij hebben vorig jaar ons pakket veranderd, omdat we er geen gebruik van maakten. Zo zie je maar weer,dat hadden we nooit moeten doen, want nu word niet alles vergoed.

@ Aatje, toch je ritme? Zou wel fijn zijn dan he?

Die thee, bedoel je die van Pickwick? De 'slaap lekker'?
    Heb ik in huis... ik vind 'm niet echt lekker en gisteravond een glas gedronken, maar mijn nacht was bagger ;).
    Er staat op de verpakking dat het helpt(zou helpen) bij 2 glazen per dag. Maar dan denk ik, je drinkt dat toch niet 's morgens? Dat drink je toch gewoon alleen in de avond?
    Gevolg is dan, dat ik dan weer mijn bed uit moet om te plassen...

En, er zit kamille in. Kamille heeft een goede werking, maar bij overdadig gebruik van kamille, kan het tegen je gaan werken. Dus ipv rustig worden, juist onrustig.

Ik probeer mijn man duidelijk te maken hoe belangrijk het voor mij is om een goed patroon te creëren, maar nu met zijn rug... Hij is met zichzelf bezig, luistert ook gewoon niet. Dat zorgt weer voor irritaties, dus echt gezellig is het niet hier ;) (op bepaalde momenten)

Deel Deze Pagina