Slaapproblemen. Wie nog meer? En misschien tips?

Discussie in 'De lounge' gestart door Arual, 12 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Arual

Arual Fanatiek lid

22 mrt 2011
    1.178
    1
    38
    Nederland
    Ik ben zo moe :( :(

2. mexicang

mexicang Fanatiek lid

1 okt 2008
    4.345
    85
    48
    O meid toch... en dat na twee toch wel redelijke nachten, voor jou doen dan...Vind je het ook altijd zo lastig om dan niet toe te geven aan die moeheid, om niet tussendoor een powernap te doen?
    Kan wel hoor, maar dan hooguit 20 minuutjes, liefste voor 15u.

O, mn meisje gaat naar boven, naar bed zegt ze.... Nou, dat is nu net even niet de bedoeling ;)Ik ga er even heen!

Sterkte meid!

3. Arual

Arual Fanatiek lid

22 mrt 2011
    1.178
    1
    38
    Nederland
    Ik kan geen powernap doen, want dan lig ik sowieso anderhalf uur in bed, omdat het nog een hele tijd duurt voor ik in slaap val.. Lijkt mij ook niet helemaal de bedoeling..

Ik hoop dat ik straks nog wel even wat energie krijg en dat dat dan niet pas om 22.00u is ofzo.. Ik heb nog een to do-lijstje liggen..

Je meisje wil wel vroeg slapen dit keer, haha. :D

4. mexicang

mexicang Fanatiek lid

1 okt 2008
    4.345
    85
    48
    Ja, ze is moe, ze slaapt al bijna een week niet meer 's middags, ze wil echt niet, maar dan krijg je dus dit. Toch maar wel gewoon naar bed brengen dus 's middags.

Hmm... dus het lukt jou ook niet om bij een powernap sneller in slaap te doezelen? Bij mij lukt dat wel, ik val niet diep in slaap, maar krijg wel dat 'wegzak' gevoel, wat ik 's avonds dus niet heb, dan ben ik meteen onder zeil.
    Iets wat ik overigens soms weer eng vind, ik slaap zo snel, krijg daar niets van mee.

Heb vandaag weinig ondernomen, gisteren ook niet, dus ik begrijp dan ook wel weer dat als ik om 22.30 het licht uit zet en er pas rond 7.30 uit ga, dat dit misschien wel veel te lang is: 9 uur! Maar ik durf nu niet pas na 23u naar bed te gaan, moet morgen werken.
    Misschien eens proberen in het weekend of zo?

5. Arual

Arual Fanatiek lid

22 mrt 2011
    1.178
    1
    38
    Nederland
    Nee, ook bij een powernap lukt me dat niet. Soms ga ik wel even een uurtje liggen, maar dan slaap ik dus niet. Maar dan geef ik vaak ook mijn gedachten gewoon lekker de vrijheid en heb ik niet eens door dat er dan alweer een uur voorbij is..

9 uur lang in bed liggen bedoel je? Dat is op zich nog niet zo erg lang toch? Maar als je overdag vrij weinig doet, heeft je lichaam die rust eigenlijk niet nodig. En als je daardoor ook nog slechter slaapt en vaker wakker bent. Misschien dat je indd in het weekend kan proberen een half uur later naar bed te gaan?

Ik heb gelukkig weer beetje energie terug. Ik ga dus even afwassen en daarna bezig met mijn to do-lijstje :p

6. Arual

Arual Fanatiek lid

22 mrt 2011
    1.178
    1
    38
    Nederland
    #326 Arual, 13 mrt 2013
    Laatst bewerkt: 13 mrt 2013
    Ik heb net een test gedaan om te kijken welke voedingsupplementen ik zou kunnen slikken om bepaalde vitamines etc wel binnen te krijgen. Eén vraag ging over of ik misschien wel een betere nachtrust wou? Nou, duidelijk ja dus. Ik krijg dus de tip om dit te gaan slikken.. : http://www.fitforme.nl/popup/product?productnummer=101&KeepThis=true&TB_iframe=true&height=500&width=680

Zal wel weer niet helpen, denk ik.. Het zou de aanmaak van melatonine en serotonine op een natuurlijke manier bevorderen ofzo. Ik heb me nog niet heel goed ingelezen, maar ik sla hem eventjes op..

Verder kom ik iig omega 3, vitamine D en vitamine B5 tekort. Dat zijn de laagste.

De anderen die ik tekort zou hebben: de procenten is het tekort ;)
    Vitamine A: 40%
    Vitamine B1: 47%
    Vitamine B3: 27%
    Vitamine B5: 75%
    Vitamine B11: 47%
    Vitamine B12: 31%
    Vitamine D: 94% (vitamine D krijg je toch door buiten te komen? Want ik ben vrij vaak buiten, dus die begrijp ik dan even niet)
    Vitamine E: 58%
    Vezels: 53%
    Ijzer: 62%
    Magnesium: 32% ( maar daar neem ik nu dus een supplement voor)
    Selenium: 63%
    Omega 3: 98% (oeps :p)
    Koper: 70%

Calcium zou ik wel genoeg hebben (maar 20%), maar ik gebruik vrijwel niks aan zuivel, dus hoe kan ik daar dan volgens hen genoeg aan hebben? Waar zit calcium nog meer in?
    Zink: 18%

Waar ik niks van te kort kom zijn B2, B6, en vitamine C.

En dat terwijl ik redelijk gezond, gevarieerd eet.. Ik schrik hier echt van.. :O

7. Arual

Arual Fanatiek lid

22 mrt 2011
    1.178
    1
    38
    Nederland
    Hoe is de nacht gegaan? En hoe gaat het vandaag?

Ik merkte gisteravond al dat ik onrustiger was dan de vorige dagen. Om half 12 wou ik op de bank gaan zitten, maar ik kreeg mn lichaam niet in staat om te blijven zitten. Wel elke keer weer geprobeerd en om 00.15 zat ik echt. Om 1.15 naar mijn bed gegaan met boek. Nog even gelezen tot 1.45. Boek weggelegd en heb me op mijn zij gedraaid. Duurde even voor ik in slaap viel, ik lag niet lekker en kon mijn hoofd niet rustig krijgen. Het was denk ik ongeveer half 3. Om 4.00u werd ik wakker omdat ik naar de wc moest, wat ik best vreemd vond.. Ik word vrijwel nooit wakker om naar de wc te gaan, hoeveel ik 's avonds ook gedronken heb. Om 5.00 sliep ik weer en heb toen doorgeslapen tot 9.00. Ook toen moest ik gelijk weer naar de wc.. Mijn darmen zijn ook een beetje van slag, misschien dan toch net iets te veel magnesium? Zoveel tekort leek ik namelijk ook niet te hebben..

Een redelijke nacht, maar minder dan de vorige nachten. Heb vandaag een beetje een baaldag. Heeft verder niks te maken met de nacht, hoor. Voel me gewoon niet zo goed :(

Ik ben trouwens bezig om per vitamine/mineraal een overzicht te maken waar het goed voor is, wat een tekort en wat een teveel doet met je lichaam, waar het in zit qua levensmiddelen etc. Vind het wel interessant om me er eens in te verdiepen.. Zijn er wel veel, dus ben er nog wel wat avonden mee zoet denk ik.. :)

8. mexicang

mexicang Fanatiek lid

1 okt 2008
    4.345
    85
    48
    Jee, Arual.... waar heb je die test gedaan?
    Die zou ik ook wel willen doen!

Maar wat je zegt, als je dat leest, zou je denken dat je gewoon alles doet wat verboden is!
    Maar dat is niet zo hoor, we hebben allemaal tekorten, alleen sommige tekorten veroorzaken problemen, de rest heb je niet door.
    We kunnen nu eenmaal niet alles de volledige 100% binnen krijgen.

Vitamine D wordt aangemaakt door zonlicht, maar toch hebben de meeste nederlanders dit tekort. Bij de natuurwinkel hier adviseren ze om standaard vit d te slikken.

Ik had vannacht gewoon een goede nacht!
    Had dit x ipv mijn deken, handdoeken en badjas, alleen mijn deken en mijn dekbed dubbel gevouwen over mij heen.
    Ik ging wat later liggen, 22.30 ipv 22u, omdat ik wat stijf was en even voor de infra rood lamp ging zitten.
    Toen niet meer gelezen, maar gewoon lekker liggen en gaan slapen.
    Ben wel een paar x wakker geweest, maar sliep ook weer verder.
    Om 5.30 ging mijn man uit bed, toen had hij het wel gehad met de pijn en was ik ook wakker.
    Nog wel liggen doezelen tot 7u en toen eruit.

Vanmiddag weer bij de osteopaat geweest, ze was tevreden, merkt dat er wat gebeurd en dat ik rustiger ben, minder gehaast, minder chaotisch.
    Ik ben er nog niet merk ik, maar dat kan ook niet.

Hoe was jou nacht?

9. mexicang

mexicang Fanatiek lid

1 okt 2008
    4.345
    85
    48
    O, hahaha... tegelijk!
    Ik ga het even lezen.

10. mexicang

mexicang Fanatiek lid

1 okt 2008
    4.345
    85
    48
    Hmmm... niet echt een lekkere nacht nee, veel onrust he?
    Waardeloos is dat.
    Kan het zijn dat je, als je die onrust voelt, misschien al te laat bent? Dat je dus over je moeheid heen bent?
    Dat kan er ook voor zorgen dat je laat in slaap valt of moeilijk in slaap komt.

11. Arual

Arual Fanatiek lid

22 mrt 2011
    1.178
    1
    38
    Nederland
    Hier de link van de voedingstest: Voedingstest - Gratis inzicht in uw vitamine inname - FitForMe

Ik heb een vermoeden dat ik de VitamineD-vraag verkeerd gelezen en geantwoord heb, maar zal daar zo nog eens naar kijken. Ik kan me namelijk best voorstellen dat iedereen een tekort heeft, maar ik ben dagelijks buiten.. Dan heb ik toch echt geen tekort van 94%?

Super dat je eigenlijk wel een goede nacht had! Dat heeft een tijdje geduurd. Heb je vandaag overdag ook meer energie?

Kun je ook over je moeheid heen zijn, als je je eigenlijk niet moe voelt? Anders had ik gisteren om 18.00u al in mijn bed moeten liggen, want toen was ik moe.. Na 18.00u kwam dat pas weer rond 1.30 's nachts.. Ik weet niet hoe dat werkt..

12. mexicang

mexicang Fanatiek lid

1 okt 2008
    4.345
    85
    48
    Nee....94% is inderdaad wel heel erg veel...

Ja, je kan inderdaad ook over moeheid heen zijn als je je niet moe voelt. Soms kun je signalen onbewust negeren...tenminste, ik wel ;)

Ik weet dat dit iets is wat je al hebt geprobeerd, maar ik merk dat het mij wel helpt: een heel duidelijk en gestructureerd ritme.
    Iedere dag, maar dan ook iedere dag op dezelfde tijd naar je bed,dezelfde tijd je licht uit, dezelfde tijd opstaan.
    Dat vergt discipline en is zo vreselijk moeilijk, want we willen naar feestjes, verjaardagen, uit eten enz enz.
    Ik ook...
    Maar, als ik nu op verjaardag moet, ga ik eerder weg, als ik uit eten ga zeg ik dat ik om 22u echt thuis moet zijn en dat betekent dat ik alleen hier in de stad uit eten kan, niet ergens een half uur of langer rijden.
    Maar het zij even zo. De meesten hebben er begrip voor en anders is het jammer.

Misschien voor jou toch ook iets, om echt heel veel structuur aan te houden, alleen ja, wat is dan voor jou de beste tijd?
    Zelf denk ik, en ik bedoel dit niet verkeerd,want ik weet hoe moeilijk het is als je slaapproblemen hebt, dat je eerder in bed moet liggen. Je lijf zal het niet meteen gaan begrijpen, maar op den duur wel (hoop ik!!).
    En dan bedoel ik niet dat je al om 22u moet liggen, maar bv 23.30u, dus ook eerder zitten enz.

Ik had vandaag wel degelijk meer energie! Moest wel, want dochter moest naar kdv, ik werken en manlief nog zoveel pijn.
    Morgen ben ik een dag 'vrij', ik heb zorgverlof, omdat het gewoon beter is voor mijn man en voor mijzelf. Dan heb ik meer rust om de dingen te doen, anders ben ik het hele weekend weer aan het rennen.

13. Arual

Arual Fanatiek lid

22 mrt 2011
    1.178
    1
    38
    Nederland
    Ik wil het langzaam terugbouwen. Niet mijzelf ineens een klap geven door om half 12 in bed te moeten liggen. Dat werkt namelijk averechts. Het was de bedoeling dat ik om half 1 in bed zou liggen, dus dat ga ik vanaf vandaag ook weer vasthouden. Alleen vrijdag en zaterdag ga ik dat loslaten, omdat ik voor mezelf ook weekend wil hebben. Ik ben nog jong en als ik nu zo'n structuur en vast ritme wil aannemen dat ik elke dag om 23.30u op bed wil liggen, ga ik waarschijnlijk een heleboel sociale dingen kwijtraken die op dit moment ook heel belangrijk zijn. Maar van zondag t/m donderdag zit ik om half 12 op de bank, half 1 in bed en om 1.00 leg ik mijn boek weg. En als dat goed gaat misschien een half uurtje vervroegen..?

14. mexicang

mexicang Fanatiek lid

1 okt 2008
    4.345
    85
    48
    Hihihi, nee, en daar heb je helemaal gelijk in! Je kunt inderdaad niet van bijvoorbeeld 01.30 ineens naar 23.30, dat is onbegonnen werk!

Ja, voor mij is het net even makkelijker met een klein meisje in huis. Ik had dat waarschijnlijk ook niet gedaan 'vroeger', want hee, we willen toch ook lekker uit kunnen?
    Wat dat betreft is het ook lastig, want we willen toch ook een sociaal leven? Zeker als je jong bent! We kunnen nog lang genoeg achter de geraniums, nietwaar?

Ik had net de test gedaan, kom veel omega3 tekort, krijg er volgens de test slechts 1% van binnen. Ook calcium en vezels tekort.
    Kreeg dus als supplementen visolie,calcium,vezels en ja, ook die voor een goede nachtrust.
    Goede site trouwens!!
    Zo kwam ik er nu echt achter (ik wist het wel, maar deed er niets mee), dat ik echt meer vis moet eten!
    Morgen dus lekker naar de visboer in de stad, op zaterdag is dat geen doen, dan is er markt waar de visboer is, dat vind ik waardeloos.
    Dus morgen, hoop dat ik het morgen nog weet ;), maar dat gebeurd vast als ik hier kom!

15. Arual

Arual Fanatiek lid

22 mrt 2011
    1.178
    1
    38
    Nederland
    Had ik een berichtje getypt, kan ik weer opnieuw beginnen ;)

Ik hoef nog niet eens uit hoor, want ik ben niet zo'n uitgaanstype, maar ik zou wel met vriendinnen willen afspreken, naar de bios, even ergens wat gaan drinken. En dan ben je heel beperkt als je ook in het weekend je slaapritueel 'vroeg' wil inzetten..

Ja, goede site hè? Hoe was jouw vitamine D?

Ik ga vanavond nog weer even bezig met dat overzicht. Zo leer je echt waar elke mineraal/vitamine voor dient, echt interessant. Als ik dan alles op een rijtje heb ga ik beslissen of ik supplementen ga slikken. Dat kan vrijwel nooit kwaad en het is het proberen waard, toch? Je hoort toch vaak dat mensen zich er fitter door gaan voelen..

Ik heb afgelopen week 3x vis gegeten. 2x tonijn en gisteren garnalen.. Andere weken eet ik dan weer vrijwel geen vis, dus had in de test aangegeven dat ik eigenlijk nooit vis eet, maar het is eigenlijk wel meer dan ik dacht, haha.

Ga ik volgende week even langs de visboer ;) Die staat hier voor de supermarkt, echt heel gemakkelijk!

16. mexicang

mexicang Fanatiek lid

1 okt 2008
    4.345
    85
    48
    Volgens de site krijg ik via de voeding slechts 3% vitamine D binnen, dus een tekort van 97%.
    Maar, dit gaat alleen over inname via voeding, dus niet wat je aanmaakt door zonlicht.
    Tekort heb ik denk ik wel, maar ik neem al iedere dag extra vitamine D in.

Ga morgen nog eens verder kijken naar de site, is wel interessant.

Nu maar de laptop uit, en ik ga de tv ook zo uitzetten. Lastig, want er is Zesde Zintuig, Plaats Delict... blijft boeien, maar niet verstandig, voor het slapen gaan ;)

Meid, goede nacht en tot morgen :)!

17. mexicang

mexicang Fanatiek lid

1 okt 2008
    4.345
    85
    48
    Nou, dat was dus een baggernacht...
    Goh wat wordt het vertrouwen iedere keer de kop ingedrukt zeg, en wat gaan twijfels en vragen dan weer de overhand nemen.
    Ik had zo gehoopt op weer zo'n goede nacht, maar nee....

Nou moet ik wel zeggen, het liep even anders gisteravond.
    Mijn dochtertje was wat onrustig en we hadden haar al een paar keer gehoord. Toen ik om 22u mijn tanden ging poetsen, ging ik toch even bij haar kijken. Lag ze wakker. Ze moest plassen en wilde een slokje water. Prima, kom er maar even uit, dan kom je ook uit dat onrustige slapen.
    Even beneden gezeten met haar, en toen vond ik haar erg warm.
    Ze had 37.9, duidelijk niet helemaal lekker dus.
    Toen wilde ze nog even in mijn bed, dat mocht wel even en uiteindelijk lag ze rond 22.30 weer in haar eigen bedje.
    Toen moest ik nog even wat opruimen, ben ik nog even voor de infrarood lamp gaan zitten en hup naar bed.
    Ik viel zoals altijd als een blok in slaap, maar daarna.... zoals vanouds, zelfs het vele rekken en strekken weer.
    En dat na een behandeling bij de osteopaat, wat de vorige keer (2 wkn geleden) zo goed ging.

Nu had ik ook wel wat 'klachten' van de behandeling, vooral een zwaar onrustig hoofd, misschien dat dit meespeelt.

6.30 was iedereen hier weer wakker vanwege manlief, die vandaag echt vergaat van de pijn. Ik heb de huisarts gebeld en die komt vanmiddag langs. Niet dat ze veel kan doen denk ik, maar ik wil gewoon dat ze hem zo ziet.
    De artsen van de huisartsenpost zagen hem toen het redelijk ging, en de neuroloog gisteren ook, toen had hij een goede dag (zover je het goed kunt noemen).
    Ik denk dat hij gisteren dan ook teveel gedaan heeft en dit vandaag dus dubbel terug krijgt.

Maar goed, 6.30 dus wakker en ik zit nu net even, na 4 uur rennen en vliegen.
    Straks nog even de stad in, even wat anders aan mijn hoofd, want ik moet eerlijk bekennen dat ik zo langzamerhand gek word van het feit dat echt alles nu op mijn schouders neer komt.

18. Arual

Arual Fanatiek lid

22 mrt 2011
    1.178
    1
    38
    Nederland
    Hier wel weer een redelijke nacht.. Zat om half 12 op de bank. Half 1 in bed. Iets na één het boek weggelegd. Sliep rond half 3. En ben niet meer wakker geworden voor 9 uur.. Dus heb doorgeslapen, yeah!

Vandaag ga ik voor een weekend naar mijn pleegouders. Ben benieuwd of het redelijke slapen daar ook doorzet!

Ben benieuwd wat de dokter zegt over je man.. Wat rot dat hij zo veel pijn heeft!!!

19. Arual

Arual Fanatiek lid

22 mrt 2011
    1.178
    1
    38
    Nederland
    Waarom lijkt het alsof ik beter tegen een slechte nacht kan, dan tegen een redelijke? Ik ben echt kapot!!!

20. mexicang

mexicang Fanatiek lid

1 okt 2008
    4.345
    85
    48
    Dat vraag ik mij ook altijd af.... erg is dat he?
    En niet een beetje moe, maar heel erg moe dan...
    Ik heb een baggernacht, maar evengoed redelijk energie. Al wordt veel van die energie omgezet in boosheid, want mijn man haalt het bloed onder mijn nagels vandaan. Ik regel van alles voor hem ,vervolgens trekt hij zijn eigen plan, waardoor ik niet meer geloofwaardig over kom. Kwaad dat ik ben geworden, niet gewoon meer!

Veel plezier bij je pleegouders en hopelijk maak je goede nachten! Maar dan wel mét energie overdag!

Deel Deze Pagina