Slaapproblemen. Wie nog meer? En misschien tips?

Discussion in 'De lounge' started by Arual, Jan 12, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Arual

Arual Fanatiek lid

Mar 22, 2011
    1,178
    1
    38
    Nederland
    Ik ga als ik wat meer tijd heb bekijken wat dat is en uitzoeken of het iets voor mij zou kunnen zijn..

2. Demie1983

Demie1983 Actief lid

Jan 5, 2010
    173
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier jarenlang hetzelfde probleem. Gebruik nu sinds een half jaar amitryptiline en slaap eindelijk weer een stuk beter. Voorheen pas rond 2 uuur en nu binnen een half uur ongeveer.
    Het is een anti-depressiva maar in een hele lichte mate (10mg)
    Het wordt voor diverse aandoeningen gebruikt, ik kreeg het voorgeschreven voor fibromyalgie, maar het werkt dus ook voor beter slapen.

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

Vanwege dat alerte zou misschien haptotherapie nog een goeie kunnen zijn voor je. Dat zou je kunnen helpen van dat hyperalerte af te kunnen komen.

4. Arual

Arual Fanatiek lid

Mar 22, 2011
    1,178
    1
    38
    Nederland
    Ik zal hier nog even op terugkomen. Ik weet niet of dit écht is voor mij is.. Ook omdat ik dus ook met licht aan slaap, maar ik kan het wel eens overleggen. Dan doe ik dat wel na mijn operatie...

5. mamabri

mamabri Niet meer actief

Ik zat jouw topic te lezen...... wat ontzettend moeilijk probleem zeg :( Zou neurofeedback bij jou niet helpen? Dat helpt ook bij verschillende dingen.

6. dobbel

dobbel Fanatiek lid

Feb 12, 2009
    3,868
    39
    48
    ergens in het heelal
    hier herken ik je verhaal zo, vreselijk he,
    na jaren en jaren tobben, is mijn HA overstag en krijg ik nu themazepam, en waarempel ik slaap in,
    ik heb ook nog het probleem dat ik snel wakker ben,maar toch kom ik nu de dagen beter door als voorheen,

ik slik het nu een maand of 4,5 scheelt zoveel frustratie, half uurtje na de pil begin ik te gapen enz, en val dan snel in slaap, neem het dus ong een uur voor ik wil slapen in, en dat werkt perfect

zie veel dingen hier voorbij komen, helaas bij mij weinig effect.

7. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

Melatonine ?
    Zie dat je dat geprobeerd hebt..

8. dobbel

dobbel Fanatiek lid

Feb 12, 2009
    3,868
    39
    48
    ergens in het heelal
    dat werkte hier niet, maar ken ook mensen waar het wel werkt

9. knap

knap Niet meer actief

Denk dat het toch heel belangrijk voor jou is om structuur in je slaap patroon te hebben en te houden.

De tips van de slaap hygiëne zeg maar.

In mei tot juli dit jaar ook weer een therapie gehad. Ovdb Opnamen voorkomende dag therapie.

Daar werden deze onderwerpen ook besproken toch de volgende tips probeer ik steeds te gebruiken. Ook ik val niet een twee drie in slaap.

Toch een vaste bedtijd nemen 23 uur is voor jou te vroeg maar je zou toch echt moeten beginnen rond 0.00 uur.
    Ga liggen gebruik een ontspannende dvd( ik niet kan ik niet tegen).
    Of neem een half warm glas melk kan ook slaap op wekken,d werken.
    Als je moet plassen niet wachten maar gaan ook al lig je net in bed. Anders blijf je weer over die blaas piekeren.
    Lees wat van te voren niet,s zwaars maar bijvoorbeeld een tijdschrift in elke geval iets wat niet te zwaar valt.
    Schrijf je dag op wat je gedaan hebt dat maakt je hoofd lichter.
    Ga op je rug liggen en probeer te ontspannen of doe een ontspanning,s oefening en toch idd geen tv op je kamer.
    Sluit de dag voor je zelf af en blijf niet piekeren.
    Je zit zo te lezen nog steeds in die visuele cirkel en vandaar uit blijf je wakker liggen of ga je piekeren.
    Dat aller,t zijn herken ik deels. probeer er mee om te gaan. Doe een lampje aan in je kamer als je bang bent.
    Geen alcohol nuttige niet te veel eten voor je naar bed gaat dat.

En hou toch zeker structuur 0.00 naar bed al lees je maar wat. En om 0.7/8 er uit en ga niet overdag slapen dat moet je vermeiden.

10. Arual

Arual Fanatiek lid

Mar 22, 2011
    1,178
    1
    38
    Nederland
    Ik heb even op de site van het neurofeedback instituut gekeken en heb gelezen wat het is, en dit lijkt me erg interessant. Het gaat op mijn lijstje om verder uit te pluizen ;)

11. Arual

Arual Fanatiek lid

Mar 22, 2011
    1,178
    1
    38
    Nederland
    Ja, melatonine heb ik geprobeerd via de huisarts. 5 mg heb ik toen gehad. Ik bedacht me net dat ik het misschien nog wel eens opnieuw aan kan vragen, omdat dat al wel bijna 3 jaar terug is. Misschien dat het nu wel helpt.. Na alle veranderingen..

12. dobbel

dobbel Fanatiek lid

Feb 12, 2009
    3,868
    39
    48
    ergens in het heelal
    melatonine kan je ook gewoon bij de da kopen, athans dat kon?? geen idee of het nog kan hoor.

13. Arual

Arual Fanatiek lid

Mar 22, 2011
    1,178
    1
    38
    Nederland
    Ik heb toen oxazepam gekregen van de psychiater. En toen werd mij ook geadviseerd om naar temazepam te vragen, toen oxazepam niet het gewenste effect had. De psychiater heeft het mij uiteindelijk niet voorgeschreven omdat temazepam in de lever word omgezet in oxazepam en het vanuit daar dezelfde werking heeft.. (half jaar terug, dus kan het iets mis hebben hoor). Eerlijk gezegd wil ik niet eens meer aan al die middelen, omdat er alleen maar slechte stoffen mijn lichaam inkomen, terwijl het eigenlijk niet werkt..

14. mamabri

mamabri Niet meer actief

Doe dat :) Mijn oudste heeft het gehad tegen ADHD/autisme en heeft er veel baat bij gehad. Het kost best wat sessies, vooral de 1e weken moest hij 3x pw, maar op een gegeven moment hoef je dan minder en alleen onderhouden worden.

15. Arual

Arual Fanatiek lid

Mar 22, 2011
    1,178
    1
    38
    Nederland
    Ja, dat kan, maar dat is zo'n kleine hoeveelheid. Ik had toendertijd dus 5 mg en wat je bij de drogist koopt is 0,1 mg ;)

16. Arual

Arual Fanatiek lid

Mar 22, 2011
    1,178
    1
    38
    Nederland
    Dit heb ik allemaal al geprobeerd. Ik ken de slaaphygiëne, maar het heeft niet het gewenste effect. Ik kan slecht op mijn rug liggen, jammer genoeg, vanwege pijn, maar ook omdat ik niet goed kan ontspannen op mijn rug, omdat ik dan snel het gevoel heb alsof ik wegval.. Als ik op mijn rug in slaap dreig te vallen, voelt het alsof ik naar beneden val. Ik vermijd het dus om op mijn rug te liggen. Tijdschrift kan ik wel proberen :) Ik lees nu vaak een hoofdstuk van een boek.. Lezen maakt mijn ogen vaak wel moe, maar ook dan duurt het vaak nog even voor ik daadwerkelijk in slaap kan komen, al zijn mijn ogen dan wel dicht. Bedankt voor je tips!

17. Arual

Arual Fanatiek lid

Mar 22, 2011
    1,178
    1
    38
    Nederland
    Ik voel me nou net zo'n zeur die alle tips en adviezen wegwuift alsof het niks is. Vandaar nog even dit berichtje. Ik vind het echt fijn dat jullie met me meedenken! :)

18. dobbel

dobbel Fanatiek lid

Feb 12, 2009
    3,868
    39
    48
    ergens in het heelal
    hoe of wat qua werking geen idee, maar ik weet wel dat ik al jaren stuk ging door slaapgebrek, ong 3 uurtjes per nacht hooguit, ik drink niet, ik rook niet, ik eet gezond, ik neem bovenstaande dan maar voor leif, ik wil niet meer terug naar niet slapen,
    heb ook wat knap scchreef een hele poos geprobeerd zonder enig effect, helaas.
    0,1 is inderdaad heel weinig melatonine, ik wist niet dat er veel verschil in was, ik had het ook ooit van de HA lang geleden.

19. Arual

Arual Fanatiek lid

Mar 22, 2011
    1,178
    1
    38
    Nederland
    Bij iedereen werkt het anders, en ik ben heel blij dat het jou helpt! Ik weet hoe het voelt, en dat je er alles aan wilt doen om wel te kunnen slapen! Super dat je een oplossing hebt gevonden!

20. mamabri

mamabri Niet meer actief

Valt best mee, mijn idee heb je nog niet weggewuifd ;):D. Als je al zo lang met dit probleem rond loopt, heb je nu eenmaal al veel geprobeerd lijkt me, dus dat snap ik best en ik denk de meeste hier wel hoor.

Share This Page