Slaapproblemen. Wie nog meer? En misschien tips?

Discussie in 'De lounge' gestart door Arual, 12 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mexicang

mexicang Fanatiek lid

1 okt 2008
    4.345
    85
    48
    Shiiiiittt... wat een k-nacht Arual!! Dat is eigenlijk gewoon niet slapen ipv wel slapen!
    Ben ook erg benieuwd naar je dag, of je vol energie zit en vanavond inkakt, of een dag die futloos verloopt.

Ik vroeg dat van de thee, omdat ze zeggen dat je beter geen zwarte thee soorten kunt drinken voor het slapen gaan, ivm theïne wat dezelfde werking heeft als cafeïne.
    Kamille is prima, alleen heeft kamille ook de eigenschap, als je dit teveel drinkt, dat het dan averechts gaat werken. Ik ervaar dit zelf wel, dus ik wissel altijd af met rooibos en kamille.
    Vind jij die slaap lekker thee lekker? Ik vind 'm echt heel smerig!
    Zonnatura heeft ook een avond thee, misschien dat ik die weer eens ga halen.

Chilllay... dat is inderdaad waardeloos! Zit vaak ook 'tussen de oren', ik had dat ook altijd, nu niet meer. Ik heb mijzelf aangeleerd om er niet over na te denken. Ik was altijd min of meer 'in paniek' als ik er erg vroeg uit moest, dan kon ik dus niet slapen vanwege dat gevoel. Bang om te weinig te slapen enz.
    Zo had ik dat ook altijd op zondag, niet kunnen slapen vanwege de aankomende maandag. Strange...;)
    Maar nu ik dat los heb gelaten, simpelweg door te denken dat ik de volgende dag vrij ben, is dat helemaal weg!

Mijn nacht was super! Ik ging tegen 22.30 naar boven, even lezen en toen licht uit. Ik sliep zo, ben even rond 1.50 naar de wc geweest omdat ik wat voelde lopen ;) en toen weer terug in bed. Heel even leek het erop dat ik niet goed in slaap kwam, toen tegen mijzelf gezegd 'gewoon lekker slapen, als net' en ben in slaap gevallen tot 6.50!
    Maar je zult het zien he?.... Beroerd dat ik ben!
    Ik voel mij niet heppie. Niet ziek, maar wel een beetje.
    Kop vol snot, ongesteld, rommelende darmen, prikkende ogen, moe...
    Misschien 3 dagen achter elkaar acupunctuur, massage en osteopathie toch iets teveel van het goede?
    Hoop wel wat op te knappen, ik ga zo even languit, want ik wil nog zoveel.... Wat boodschappen voor pasen en ik wil een paastaart bakken. Moet ik wel de fut voor hebben!
    Ik ga even languit, even wat tv kijken en genieten van de rust.
    Moppie is naar kdv, man is even weg naar de kapper en dus neem ik het er even van. Het is de eerste dag na al die ellende dat ik volledige stilte in huis ervaar!

2. Arual

Arual Fanatiek lid

22 mrt 2011
    1.178
    1
    38
    Nederland
    Ja, echt een k*tnacht! Bah! Maar heb vrij veel energie, dus waar ik die dan vandaan haal.. Geen flauw idee!

Wat super dat je zo'n goede nacht gehad hebt! Alleen balen dat je je niet zo goed voelt.. Even rust kan misschien ook wel wonderen doen. En het is niet zo gek dat je het merkt in je lichaam, al de stress en spanning van de afgelopen weken!

Ik lust helemaal geen zwarte thee, dus dat scheelt, haha. Ik wist dat ik thee zonder theïne moet uitkiezen.. Ben ermee bekend :)

3. mexicang

mexicang Fanatiek lid

1 okt 2008
    4.345
    85
    48
    Ik lust ook geen zwarte thee.... het idee alleen al, ik vind dat zo vreselijk vies! Ik drink ook altijd rooibos, kamille of andere kruidenthee. Moet eigenlijk weer eens naar de natuurwinkel, waar ze eigenlijk gewoon de allerlekkerste rooibos en andere kruidenthee hebben! Maar vandaag dus niet, bleeeehh....

4. Arual

Arual Fanatiek lid

22 mrt 2011
    1.178
    1
    38
    Nederland
    Ik heb ook alleen maar kruidenthee in huis.. Als ik bezoek krijg en ze vragen om gewone normale donkere groene thee moet ik ze teleurstellen haha

5. mexicang

mexicang Fanatiek lid

1 okt 2008
    4.345
    85
    48
    LOL! Hier ook, geen gewone pickwick theetjes.
    Groene thee heb ik eigenlijk nooit, die vind ik op een of andere manier niet zo heel lekker.
    Drink jij ook witte thee? Die wil ik ook wel eens proberen.

6. Arual

Arual Fanatiek lid

22 mrt 2011
    1.178
    1
    38
    Nederland
    Witte thee? Geen idee, nog nooit van gehoord..

Ik drink voornamelijk kamille, honing, zoethout, allerlei varianten van rooibos, munt, kaneel, etc. Groene thee vind ik ook niet lekker!

7. mexicang

mexicang Fanatiek lid

1 okt 2008
    4.345
    85
    48
    Ja, je hebt van die witte thee, welke nog beter zou werken dan groene thee. Misschien eens een pakje meenemen om het te proberen, maar op één of andere manier trekt het mij helemaal niet...
    Groene thee is wel ontzettend gezond, maar ik vind het echt niet lekker. Ik heb nu wel een variant in huis met cranberry en granaatappel, maar ook nog niet aan begonnen.

Word weer een 'stress avond', dochter moet weer poepen, maar durft nog steeds niet. Gelukkig is het wel dunner, dus hopelijk gaat ze binnenkort ervaren dat poepen niet erg is!

8. Arual

Arual Fanatiek lid

22 mrt 2011
    1.178
    1
    38
    Nederland
    Je hebt ook groene thee die donkerder is toch? Of is dat zwarte thee?

Groene thee cranberry en citroen vind ik nog wel lekker. Die heb ik soms ook wel in huis..

Dat hoop ik ook voor je meisje..

9. Arual

Arual Fanatiek lid

22 mrt 2011
    1.178
    1
    38
    Nederland
    Goedemorgen..

Opnieuw een kort nachtje hier.. Ik lag er om half 1 in, maar kon de slaap echt niet vatten. 3 uur sliep ik. Om 6 uur was ik weer wakker. Even wakker gelegen. De wekker ging om half 8. Ik moet altijd nog even dommelen en heb vanochtend niet zo'n grote haast, dus heb nog beetje gedommeld tot half 9.
    Toen ging de bel en werd ik dus wakker. Gek tijdstip om aan te bellen, vind ik. En niet één keer. Hij kwam ook binnen (vervloek huisgenoten dat ze die deur niet dicht doen, pffff. Hier heb ik het altijd over gehad, maar ze nemen me niet serieus en ik moet niet zo bang zijn). Hij begon te roepen: 'Volk! Volk!' Toen de bel voor een tweede keer ging heb ik snel mijn kleren aangedaan om er naartoe te lopen, maar hij was al weg.. Als hij voor iemand hier kwam, wist hij toch dat het een studentenhuis is? En als hij algemeen kwam, dan zie je toch dat alle lichten nog uit zijn en als er dan ook nog niet gereageerd word dan druip je toch af? Pfffff..

Hoe is jouw ochtend? ;)

Ps: Vandaag drukke dag. Ben benieuwd hoe ik die door ga komen..

10. mexicang

mexicang Fanatiek lid

1 okt 2008
    4.345
    85
    48
    O, dat was dus gezellig wakker worden vanmorgen...??

Ik ging gisteren te laat naar bed. Had nog een afl Beauty and the Beast, dat ging ik kijken, was pas 22.35 af. Naar boven, lezen, 23u licht uit. Ik viel snel in slaap, maar was ook zo snel weer wakker, want mijn moppie was onrustig, dus even bij haar gaan kijken.
    Rond 1.30 weer,stond ze bij mijn bed... ik plassen, slok water, weer in bed, maar erg onrustig geslapen. 6.40 stond mijn meisje weer bij me.
    Grietje heeft natuurlijk last van haar buikje, ze heeft veel aandrang, gelukkig hoeft ze niet meer zo te persen, dus het gaat wat beter, maar de paniek is er nog steeds.

Ik heb weer een off day, ben niet op gang te krijgen. ALTIJD heb ik dat na 3 dagen menstruatie, altijd! Murw ben ik dan.
    Nou ja, ik neem het er maar van, want als mijn man wordt geopereerd, dan krijg ik het nog druk zat!

11. Arual

Arual Fanatiek lid

22 mrt 2011
    1.178
    1
    38
    Nederland
    Hey :)

Slapen gaat echt bagger.. In de nacht van zaterdag op zondag was het half 5 (nieuwe tijd) dat ik in slaap viel. 10.00 stond ik naast mijn bed. Vannacht heb ik het ook vier uur zien worden.. En 9.00 was ik wakker.. Bah! Ben bij mijn pleegouders. Ik heb daar nu een ander bed en dat scheelt al een heleboel. Ik word 's nachts niet meer wakker, maar dat inslapen.. Het begon thuis al, dus ik weet ook dat het niet perse komt doordat ik hier ben..

Ik snap trouwens nu ook wat een te licht dekbed doet ;) De eerste nacht kon ik het helemaal niet warm krijgen, want het dekbed is heel licht en die voel je niet eens. Vannacht heb ik er een ander dekbed overheen gelegd en nu was het beter!

Hoe zijn jouw nachten gegaan?

12. mariska1976

mariska1976 Bekend lid

12 feb 2011
    796
    0
    0
    postbesteller
    Eindhoven
    Gisteren hier beiden om 24.00 naar bed gegaan.Manlief sliep binnen 5 minuten en ik heb het hier half 2 zien worden.
    We hadden express de wekker om half 9 gezet en helaas ik was weer om 8.05 wakker.pffff.

en ik hoop dat het vannacht beter gaat.IK hoop niet dat ik moe wakker wordt.Ik moet morgen nog naar het zkh voor mijn immuniteitsprik(graspollen allergie) ik wordt daar zo moe van,als ik dan niet zo goed slaap,krijg ik alles nog eens dubbel op.
    En ik moet in de ochtend werken.Wellis waar 2.5 uur maar dat is dan al pittig genoeg

13. Arual

Arual Fanatiek lid

22 mrt 2011
    1.178
    1
    38
    Nederland
    Ik hoop het ook voor je. Succes met werken morgen..

14. mariska1976

mariska1976 Bekend lid

12 feb 2011
    796
    0
    0
    postbesteller
    Eindhoven
    Ja dank je.

Ik laat morgen nog wel weten hoe de nacht was geweest.

15. Arual

Arual Fanatiek lid

22 mrt 2011
    1.178
    1
    38
    Nederland
    Heb je trouwens de slaaptips al gelezen die in het midden van het topic staan? Wie weet kun je een aantal tips uit proberen.. Wie weet dat het je iets helpt. Al zal de therapie waarschijnlijk ook veel uithalen.

@ Mexicang: Mariska heeft mij een privéberichtje gestuurd en ik heb haar uitgenodigd om hier mee te komen praten! Vandaar dat ik al wat meer weet :)

16. Arual

Arual Fanatiek lid

22 mrt 2011
    1.178
    1
    38
    Nederland
    Dat is goed :) Je bent welkom hier!

17. Nureen

Nureen Actief lid

12 mei 2010
    311
    0
    0
    NULL
    NULL
    Acupunctuur hielp hier.

18. sneeuwpop

sneeuwpop Fanatiek lid

11 feb 2010
    2.273
    0
    0
    een waterbed???
    kan je 1 testen door op een luchtbed te liggen, niet te vol gepompt.

19. mariska1976

mariska1976 Bekend lid

12 feb 2011
    796
    0
    0
    postbesteller
    Eindhoven
    Arual,

Ik had wat tips gelezen.
    Ik had al geprobeerd een dag geen koffie te drinken,maar hierdoor sliep ik ook minder.(bleef maar denken en piekeren)
    Ik heb wel een tv op de slaapkamer,maar die staat 99.9 % van de tijd uit en mijn laptop laat ik lekker beneden staan.En ik heb dus ook al een keer geprobeerd om alleen te hobbien voor het slapen gaan zonder tv,muziek,of internet.helaas sliep ik ook minder.

Ook ipv 24.00 ben ik tegen 22.15/22.30 naar bed gegaan.Sliep wel meteen,maar het gevolg was dan wel dat ik om 5 uur in de ochtend klaar wakker was.

sneeuwpop,ik wil het wel testen op een luchtbed,maar ik heb geen luchtbed meer.Deze hebben we weggedaan,nadat de oudste voor de 3e keer een 3e setje is kwijt geraakt op kamp met de scouting.IK had er even genoeg van en heb hem weg gedaan.Het koste me behoorlijk wat geld(aan stoppen en benzine).

Vanacht ging het slecht.Ging tegen 11en naar bed.Ben 3 keer wakker geweest en dan nog eens een half uur wakker liggen.Ben nu alweer moe.pffff,nu even wat ontbijten,half uurtje poetsen en dan op de fiets op weg naar het zkh voor mijn graspollen allergie.

En dan na het werk,doe ik gewoon niets meer.

20. mexicang

mexicang Fanatiek lid

1 okt 2008
    4.345
    85
    48
    Hey meiden!

Mariska, welkom!
    Ik ben benieuwd hoe je nacht is gegaan...o, ik lees net dat het een slechte nacht was.... Waardeloos! Heb jij enig idee waar je slechte slapen vandaan komt? Succes vandaag!

Arual, bijzonder wat een dekbed dan doet he? Als je het niet warm krijgt en dus niet warm blijft, slaap je echt moeilijker dan wanneer het goed is. Ik lig momenteel eigenlijk echt te warm en dus...slechter slapen.
    Hier gaat het slapen ook bagger, werkelijk niet leuk meer, want iklig continue te draaien. Op deze manier ga ik niet verder met acupunctuur, dat is zonde van de kosten.
    Maar.... mijn menstruatie is voorbij en ja hoor, ik ga weer slechter slapen! Het is toch van de zotte?? Ook dat niemand daar iets mee kan!?
    Misschien toch de pillen proberen?
    Slik trouwens ook al even geen vitamine D meer omdat de pot stuk is gevallen, moet nog nieuwe halen.
    Ga overigens ook al 2 avonden te laat naar bed, misschien toch maar weer even de strakke regelmaat aanhouden.
    Ben trouwens ook zo stijf als een plank, heb in de nacht van zaterdag op zondag mijn nek verrekt... en goed ook. Dus dat betekent ook slecht slapen.

Ik ga maar eens wat doen, straks naar acu en verder veel regelwerk ivm de operatie van mijn man. Daar komt nogal wat bij kijken, want eenmaal geopereerd mag hij de eerste 2 weken nauwelijks zijn bed uit en dus is hij aangewezen op 24/7 verzorging. Aangezien iedereen om ons heen werkt, erg met ons meeleeft, maar zodra het nodig is afhaakt, probeer ik nu verlof te regelen op het werk.
    Mijn ouders willen wel graag helpen, dat nemen we ook aan, want mijn moeder doet ook echt wat, zoals helpen in het huishouden. Als mijn schoonmoeder komt helpen, zit ze met haar krent op de bank ;)

Fijne dag vandaag! Tot later!

Deel Deze Pagina