Slaapproblemen. Wie nog meer? En misschien tips?

Discussie in 'De lounge' gestart door Arual, 12 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Arual

Arual Fanatiek lid

22 mrt 2011
    1.178
    1
    38
    Nederland
    Zoals ik in de reacties lees werkt het bij iedereen, maar waarom is er dan geen dokter of psychiater die dit aanraadt?

Wel bedankt voor de tip, ik ga het zeker nog even wat verder onderzoeken en eventueel een proefverpakking bestellen, maar kan bijna niet geloven dat dit voor iedereen werkt, omdat het volgens mij dan wel algemeen bekend moet zijn.. ;)

2. Mimi1984

Mimi1984 Actief lid

7 feb 2012
    204
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dit word ook aangeraden door dokters hoor, alleen niet alle dokters weten hiervan.
    Ik ken zelfs iemand waarbij oxacepam etc niet helpt maar dit wel
    En niet alles hoeven dokters en psychiaters te weten, deze geloven hier ook vaak niet in.
    Maar als ik jou was zou ik denken: baad het niet schaad het niet.
    Ik zeg: gewoon bestellen voor de prijs hoef je het niet te laten.

3. Mimi1984

Mimi1984 Actief lid

7 feb 2012
    204
    0
    0
    NULL
    NULL
    Een voorbeeld, heeft niets met slapen te maken maar wel het zelfde idee.
    Ik had jarenlang een steenpuist die steeds op mijn wang terug kwam, jarenlang naar de dermatoloog, steeds antibiotica, maar dat ellendige grote ding bleef terug komen.
    Ik ging zelf op onderzoek uit en ging Google, ik kwam op brandnetels en steenpuisten.
    Wat ik moest doen en wat " scheen" te helpen was, brandnetels plukken, laten drogen, verkruimelen, in de thee, pannekoekmix en er een pannekoek van maken. En dan zou ik er nooit meer last van hebben, moest ik dit geloven? Nee wand anders zou de dokter en de dermatoloog dit wel geweten hebben.
    Maar goed toch maar eens geprobeerd, en wat denk je? De laatste steenpuist was in 2009 en dit zelfs zonder Diana pil.
    Terwijl eerst met Diana pil elke menstruatie.
    Dit zijn nou van die dingen die artsen niet willen weten of gewoon weg niet weten.
    Ik heb het wel mijn dokter verteld hij deed er heel nuchter over.
    En ik? Ik ben sinds 2009 niet meer bij de dermatoloog geweest.

4. Arual

Arual Fanatiek lid

22 mrt 2011
    1.178
    1
    38
    Nederland
    Ik vind het nog wel redelijk duur, voor als het niet werkt.. ;) Maar zo'n proefverpakking of 'reisverpakking' volgens mij, kan ik altijd proberen natuurlijk..

5. Arual

Arual Fanatiek lid

22 mrt 2011
    1.178
    1
    38
    Nederland
    O, maar ik ben niet tegen homeopathie hoor! ;) Fijn dat dat zo bij jou geholpen heeft!! Eindelijk van die rotte dingen af!!

6. Mimi1984

Mimi1984 Actief lid

7 feb 2012
    204
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jij denkt dat het niet helpt.
    Ik zou het wel weten als ik moeilijk kon slapen.

7. Arual

Arual Fanatiek lid

22 mrt 2011
    1.178
    1
    38
    Nederland
    Ik zeg toch dat ik blij ben met je tip :) Maar dan mag ik er toch nog wel een beetje skeptisch tegenover staan? Of moet ik gaan staan juichen, nog voor ik weet of het bij mij ook werkt? ;)

8. mexicang

mexicang Fanatiek lid

1 okt 2008
    4.345
    85
    48
    Mimi, Arual en ik zijn blij met je tip, maar ook ik ben sceptisch. Puur omdat we al zoveel geprobeerd hebben! Vaak helpt dit wel, maar tijdelijk of bij 'oppervlakkige' slapeloosheid. Onze slapeloosheid heeft een oorzaak, al weten we niet wat. En dan helpt het gewoon niet altijd, helaas.

Ik heb gekeken op de site, las niet alleen positieve verhalen, ook verhalen van iemand die er goed van in slaap viel, maar niet door sliep. Of dat het niet voldoende werkt.
    Het zal echt goed zijn, maar niet voor iedereen.
    Zoals met alles eigenlijk, mensen zijn allemaal verschillend en dus voor ieder een eigen aanpak.

Ik loop al enige tijd bij een homeopaat, maar we kunnen maar geen goed middel vinden wat écht helpt. Ik heb wel al wat gehad wat tijdelijk helpt, maar we moeten nog veel dieper.
    Ik heb zelfs iets gehad wat bij de meesten werkt, maar bij mij dus niet. Helaas, want ik slik liever iets homeopatisch dan iets chemisch!

9. mexicang

mexicang Fanatiek lid

1 okt 2008
    4.345
    85
    48
    Bijzonder.... voor jou is melatonine dus niet DE oplossing...
    Als ik nu iets verkeerds aangeef moet je het zeggen hoor, maar je zegt dat je met spierpijn wakker wordt. Komt dit ergens van (heb niet alles teruggelezen..) of zou je matras de oorzaak kunnen zijn? Of je slaaphouding?

Ik ben vandaag echt helemaal brak... Te idioot eigenlijk dat als je een redelijke nacht maakt, je bijna nog moeier bent dan wanneer je een rot nacht maakt...
    Maar, ik moet ook ongesteld worden, dus dat zou ook mee kunnen spelen... ;)

10. Arual

Arual Fanatiek lid

22 mrt 2011
    1.178
    1
    38
    Nederland
    Zo bedoel ik het inderdaad. :)

11. Arual

Arual Fanatiek lid

22 mrt 2011
    1.178
    1
    38
    Nederland
    Ik word eigenlijk nooit met spierpijn wakker hoor. Alleen vanochtend wel. Gisteravond is het in mijn rug geschoten en ik denk dat ik daardoor vannacht was gespannen heb gelegen of zo. Mijn matras is prima, juist heel fijn. Op dit matras heb ik het minst last van mn rug, alle andere matrassen kan ik niet langer dan een uur op liggen..

Ze zeggen wel eens dat je beter niet kan slapen, dan maar een half uur tot een uur en ik denk dat ze daarin gelijk hebben.. Als je niet slaapt, hoef je ook niet 'wakker' te worden.. :)

12. Mimi1984

Mimi1984 Actief lid

7 feb 2012
    204
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja jullie hebben ook wel gelijk, ik snap dat jullie er sceptisch tegenover staan als je alles al geprobeerd hebt.
    Het kan goed helpen, voor tijdelijk of langere duur, dat moet je zelf ervaren.
    Maar eigenlijk zouden jullie moeten weten waarom jullie niet kunnen slapen, maar dat zullen jullie vast wel onderzocht hebben?
    Te druk in jullie hoofd? Stress?
    Lijkt me een erg lastig iets, ik heb er zelf alleen last van als ik ergens mee zit en er dan enorm over ga piekeren.
    Ook lastig maar is van tijdelijke aard.
    Succes ermee.

13. mexicang

mexicang Fanatiek lid

1 okt 2008
    4.345
    85
    48
    Ik zou er alles voor over hebben om te weten wat de oorzaak is, echt! Ik ben er al mee bij de huisarts geweest,maar ik heb zo'n doos die er niets mee doet. Morgen weer een afspraak bij haar en ik zal nu maar eens het woord chronisch in mijn mond nemen.
    De homeopaat is wel heel meegaand en baalt dat ze het niet kan vinden,het juiste middel. Ik merk dat ik daardoor sneller opgeef,want steeds alles proberen is geen optie, kost ook veel energie he?

Arual, super dat je een goed matras hebt, dat is al heel wat! Mijn nieuwe matras en bodem komen volgende week woensdag. Ik mocht bellen als ik het eerder wil. Ik hoop zo dat het iets helpt, al lig ik alleen maar lekkerder.

Heb mijn afspraak voor van.avond afgezegd,ben te moe. Wil op tijd naar bed, maar dat zal wel tegen mij werken ;). Dus gewone tijd en morgen om 7u eruit. Iets wat ik eigenlijk iedere dag moet doen ivm ritme,maar doe het nooit...

14. Arual

Arual Fanatiek lid

22 mrt 2011
    1.178
    1
    38
    Nederland
    Ik hoop dat je lekker slaapt! Toen ik afgelopen zondag dus eerder naar bed ging heb ik langer wakker gelegen, dan wanneer ik wacht tot ik moe word. :( Ik denk dus niet dat ik daarin een vast ritme ga volgen.. ;)

15. mexicang

mexicang Fanatiek lid

1 okt 2008
    4.345
    85
    48
    Ik lag er uiteindelijk rond 22.15 in, en dit keer viel ik niet meteen in slaap. Ergens na 23u.
    onrustig tot een uur of vier, toen wakker met koppijn. Nu ook nog last van. Tussen vier en zeven slecht geslapen. Van mij mag mijn menstruatie komen, voel mij waardeloos nu.
    Hoe was jullie nacht?
    Ik ga naar mijn werk, lucifers tussen de ogen en proberen overeind te blijven ;)

16. Arual

Arual Fanatiek lid

22 mrt 2011
    1.178
    1
    38
    Nederland
    Dan hoop ik dat je menstruatie vandaag komt! Als je, als het er eenmaal is, beter slaapt..? Dat had je in een vorige post gezegd toch? Succes met werken! Zal aan je denken!

Ik lag er dit keer om 2.00u in. Toen werd ik moe. Tot 4.00u wakker gelegen en toen wel doorgeslapen tot 9.30. Kon gelukkig uitslapen. 5,5uur. Dat is een redelijke nacht! Ik ga vandaag de afspraak bij de huisarts maken.

17. kvinna

kvinna Niet meer actief

Succes! Als ik verrot geslapen had, verheugde ik me er juist op om 's avonds weer naar bed te kunnen. Heerlijk in het donker liggen en je lichaam niet meer overeind houden.

Ik moet ook wel zeggen, nadat ik vorig jaar een periode had waarin ik echt nachten niet sliep of maar een uur of twee, ik nu veel relaxter met niet-slapen omga. Op de een of andere manier heb ik het vertrouwen dat ik een uur of vijf wel haal, en daarmee trek ik het één dag net. En ik ga al ruim twee jaar strikt om halftien naar bed. Dochter wordt vroeg wakker, dus ik wil niet het risico lopen dat ik maar vier uur slaap gehad heb. Het heeft wel bijna een jaar geduurd voordat ik dan niet wakker lag tot halftwaalf, maar nu slaap ik meestal rond halfelf. Een gewoonte veranderen duurt echt heel lang, zeker als die met je biologische klok te maken heeft.

En hier komt ook weer een waterbed, jeuh! Kan me er helemaal op verheugen, zalig.

Slaap ze allemaal vannacht en Arual, ik hoop echt dat je een doorverwijzing krijgt.

18. mexicang

mexicang Fanatiek lid

1 okt 2008
    4.345
    85
    48
    Goedemorgen dames!
    Het was hier een nacht als vanouds... ik had dit keer zelfs de wifi uitgezet, maar die kan ik beter aan laten...

Ik sliep om 23u nog niet, kwam dit keer moeilijk in slaap.
    Toen wakker om 00.30, 1.00u, 2.00, 3.45, 4.30, 5.30, 6.00, 6.30 en om 7u moest ik dus volledig uitgerust mijn bed uit...
    en die uurtjes die ik 'sliep', sliep ik zo vreselijk licht... Rare dromen enz enz. Gek werd ik er van.
    En nu zo naar mijn werk...

Ben vanmorgen wel ongesteld geworden, eindelijk, dus denk dat de nacht ermee te maken heeft.
    We zullen nu zien, ik ben ervan overtuigd dat een groot deel ontstaat door hormonen bij mij, maar gisteren bij de huisarts.... ik heb zo'n doos van een huisarts, ze weet het niet. Ze kijkt mij aan alsof ik gek ben, kan er niets mee zei ze!
    Misschien toch maar weer op een maandag, dan zit er een andere huisarts die duidelijker is en meer haar best doet.

19. Arual

Arual Fanatiek lid

22 mrt 2011
    1.178
    1
    38
    Nederland
    Aaah bah meid, wat een rotnacht! En dan ook nog werken.. Heel veel succes!

Maandag gewoon opnieuw proberen. Verhaal opnieuw doen. Ze kunnen je toch niet aankijken alsof je gek bent? :x Niet netjes!

Ik heb vannacht van 2.00 tot 4.00 geslapen. Toen werd ik wakker omdat ik moest plassen -_- Dus bed uit. Bed weer in. En dan moet ik opnieuw 'inslapen' dus sliep pas weer rond 5.30. Van 5.30 tot 8.00 geslapen. Op zich wel een redelijke nacht.

Vanochtend naar de huisarts en krijg een doorverwijzing naar een slaapkliniek. Vandaag mag ik een afspraak daar maken en maken kan ik de verwijsbrief bij de assistente van de huisarts ophalen. Fijn :)

20. kvinna

kvinna Niet meer actief

Mexicang, ik had in een ander topic gelezen over de website kraamtranen.nl. Die is van een verpleegkundige die al tientallen jaren bezig is vrouwen te begeleiden met PMS, PPD etc. Volgens haar worden veel van de klachten veroorzaakt door een ontregelde hormoonhuishouding. Misschien zou je eens contact met haar kunnen opnemen en vragen of zij misschien iets voor je kan betekenen?

Arual, goedzo! Ben benieuwd naar welke je toegaat en wat de bevindingen daar zijn.

Deel Deze Pagina