Kvinna, dank je wel voor je tip! Ik zal er zeker eens kijken, want ik weet het bijna gewoon zeker. Zoals ik ook bijna zeker weet dat ik een lichte vorm van een pnd heb gehad, maar zo bezig was met andere dingen, dat die dus niet onderkent is en ik daar misschien nog de ellende van heb. Ik heb al een paar keer aangegeven aan de homeopaat dat ik vermoed dat dit de boosdoener is, hormonen en eventueel pnd, maar ook zij heeft hier nog altijd niets voor gegeven.. Arual, super dat je een verwijzing hebt gekregen! Hoop dat je snel terecht kan en dat het ook daadwerkelijk iets voor je doet! Ik heb een vreselijke huisarts, heb spijt dat we overgestapt zijn. We zaten veel verder weg, dat is met een kindje wat toch veel ziek is, niet handig, dus dichterbij. Maar wat een nare vrouw, haar enige woorden zijn vaak "hmm...hmmm....hhmmm..." :x Ze raadde melatonine aan, gewoon maar halen bij de drogist. Ik heb haar gezegd dit te willen proberen, maar dat als het binnen een week niet helpt, dat ik dan gewoon weer terug kom. Maar ik ben ook zover misschien zelf wel weer terug te gaan naar mijn oude huisarts, als dat kan. Dan maar wat verder, maar deze zorg is tien keer niks. Gelukkig gewerkt tot 13u,wil eigenlijk even languit, maar doe het niet, dan is het vanavond zeker drama.
Hoe is het hier? Maar vooral, hoe gaan de nachten? Hier gaan ze bagger, eigenlijk om te janken zo slecht. Gisteren voor 23u in slaap gevallen, 00.50 wakker om te moeten plassen, 1.30 huilde dochterlief vanwege een droom en toen sliep ik daarna vreselijk slecht tot niet. Nu dus als een dweil op de bank, de dag doorkomen...
Misschien heb je, net als zoveel ander mensen in onze westerse samenleving ook wel een (groot) magnesium tekort? Google eens op "slaapproblemen magnesium" en/of "magnesium tekort" en je vind heel veel info.. Hier alvast een link; ABC Gezondheid - Magnesium ontspant en zorgt voor diepe slaap En nog een goede link; SEROTONINE TEKORT S E R O T O N I N E T E K O R T: Magnesium tekort Ik slaap vèèl beter sinds ik magnesium gebruik.. Je kunt ook hormonale en pms klachten krijgen bij een tekort aan magnesium, misschien is dat iets om voor jou te onderzoeken Mexicang? Ook het zenuwstelsel is overalert, wat het "wakker schieten" misschien verklaart.. Zelfs rugproblemen kunnen verminderen met het slikken van magnesium, aangezien het een positieve werking heeft op de botten èn de spieren.. Wat vooral belangrijk is, is dat je calcium/magnesium verhouding in orde is. Calcium zorgt voor het samentrekken van spieren, magnesium juist voor ontspannen.. Calcium halen we juist wel voldoende uit onze voeding, magnesium bij lange na niet. Hierdoor raakt de verhouding zoek en krijg je problemen.. Ik weet dat ik het hier op het forum best vaak heb over het tekort aan magnesium, maar sinds ik me er in verdiept heb (en vooral het feit dat het zo weinig erkent wordt) en er achter ben gekomen hoe ontzettend veel (sluipende) problemen er kunnen ontstaan door een tekort aan dit belangrijke mineraal (er zijn echt ontzettend veel lichaamsfuncties die "aangestuurd" worden door magnesium), wil ik graag deze kennis delen. Het heeft mij en mijn zoon ontzettend geholpen..
Loetje, dank je wel voor de links, ik zal ze zo eens lezen. Ik slik al 3 tabletten magnesium per dag, ik heb ze van het merk NOW en het is magnesium-citraat. Ik heb nog een magnesium-calcium in huis, die zou ik ook eens kunnen proberen, maar een overschot aan magnesium is ook niet de bedoeling, dan loop ik leeg En ja, dat serotinine tekort... weet je, ik denk al jaren dat ik dat heb, maar als ik het aankaart bij een huisarts, kijken ze mij aan alsof ik gek ben... Wat dit betreft sta ik soms met mijn rug tegen de muur, ik weet het namelijk bijna zeker. Ik heb al sinds mijn 7e migraine, wat door serotinine tekort veroorzaakt kan worden. Ik ben gevoelig voor een depressief gevoel, kan dus heel slecht slapen,mij lusteloos voelen enz. Misschien toch nog eens aankaarten bij de homeopaat, waar ik het ook al eens heb gezegd en waar ook niets mee is gedaan. Ik denk erover na om naar een orthomoleculair arts te gaan, misschien kan zij mij eens doormeten en kijken of zij tekorten kan vinden.
@ Mexicang: Ik ben weinig online geweest dit weekend. En heb nu ook geen tijd om uitgebreid te reageren. Zal vanavond even de reacties lezen en antwoorden..
Ja, vervelend is dat, dat veel huisartsen niet buiten hun straatje willen/kunnen kijken.. Dit speelt dus ook bij dat magnesium verhaal, de medische wereld wil er niet erg aan, terwijl er best al gedegen onderzoek naar is gedaan. Helaas laten veel huisartsen het aankomen op een bloedonderzoek, terwijl het tekort hierin niet betrouwbaar is, aangezien magnesium vooral terug te vinden is in het skelet, spieren en cellen.. Maar magnesium slik je dus al (ik slik er ook 2 en ook van NOW). En nee, een overschot is inderdaad niet goed.. Magnesium/calcium verhouding moet in principe 1:2 zijn.. Over seratonine tekort kan ik niet meepraten, daarin heb ik me nooit verdiept....
Bedankt voor de links en het verhaal. Als dat het probleem is, kan het dus makkelijk verholpen worden. Ik zal morgen de links lezen die je in het bericht hebt gestuurd. Nogmaals, dankjewel voor je uitgebreide antwoord.
Hier gaan ze ook niet goed eigenlijk. Ik was dit weekend bij mijn pleegouders en daar heb ik ook mijn eigen matras niet. Ben heel vaak wakker geweest in de nacht. Morgen bellen naar de slaapkliniek om een afspraak te maken. Ik ben benieuwd of zij iets voor mij kunnen doen.
De twee links zijn eigenlijk maar enigszins "voorbeelden". Je kunt het beste zelf eens googlen op magnesium tekort (of "magnesium het vergeten mineraal), dan kom je heel veel interessante informatie tegen.. Heel belangrijk is wel, dat mòcht je een magnesium supplement willen gaan gebruiken, dat je er 1 kiest met een goede verbinding (zoals -citraat -malaat -chelaat, deze worden goed door het lichaam omgenomen) Iig graag gedaan, ik hoop dat ik je misschien een klein beetje heb kunnen helpen met je probleem
Ik heb een afspraak staan voor 25 februari. De kans is aanwezig dat ik dan net geopereerd ben en dan kan ik natuurlijk niet heen. Ik kon ook volgende week dinsdagochtend, maar dan kan ik zelf niet Dus vandaar duurt het nog even.. Ben benieuwd wat ze te zeggen hebben haha
Arual, het gaat hier bagger, werkelijk waar... Had gehoopt dat de dagen van en na de menstruatie wat beter zouden verlopen, maar mooi niet... Vandaag zou nieuw matras en bodem komen, tijdelijk in het oude bed ombouw. Ik had al steeds mijn twijfels, en terecht, het kan dus niet in het bestaande ombouw, we moeten wachten tot nieuwe geleverd wordt... zucht! Dus nog zeker 4 weken op het oude matras, hiep hoi...
Pff, ik slaap ook alweer 3 nachten heel erg slecht. 4/5u wakker worden en dan niet meer inslapen, bleh. Lees net een topic over vit D tekort en dit blijk ik dus te hebben. Toevallig vorige week laten prikken en net de uitslag, is flink verlaagd (33). Weet niet of het al genoemd is, maar dat kan dus kennelijk ook een oorzaak zijn.
Loetje, ik heb me ook weer in magnesium verdiept. Had het jaren geleden ook gedaan, toen vooral omdat ik tijdens het sporten áltijd kramp kreeg. Heb toen ook wat geslikt, maar geen verbinding en dat had fus ook geen effect. Ik neem nu twee dagen twee keer daags een tablet magnesiumcitraat van Orthica en wat voel ik me relaxed. Ik hoef niet meer bewust mijn best te doen om mijn spieren te ontspannen, ga in bed liggen en een kwartier later slaap ik. Ook heb ik een groot litteken op mijn rug, waarbij de spieren zijn doorgesneden en waar bijna altijd spanning op staat (wat een heel nare pijn oplevert) en dat voelt ook veel prettiger aan. Ontspannen schouderspieren: check. Ik had gedacht dat het wel even zou duren voordat je resultaat zou zien, verwachtte dus ook nog niets, maar dit is echt verbazingwekkend. Als dit effect aanhoudt, vind ik het best erg dat ik jarenlang mijn verleden de schuld heb gegeven van het niet kunnen ontspannen, terwijl zo te zien een magnesiumtekort daar ook een aanzienlijke rol in heeft gespeeld. Bizar. Ik hou jullie op de hoogte.
Magnesiumtekort mag niet onderschat worden! Mijn homeopaat en degene die mij masseert benadrukt ook altijd dat ik magnesium in moet nemen. Maar geen 'gewone', inderdaad een verbinding met bv citraat erachter. Mijn pot is alweer bijna leeg, ik slik er drie op een dag, alleen de laatste dagen minder. Ik slik namelijk, om de dagen een beetje normaal door te komen, Vitaal van Bional. En daar zit ook magnesium in, voor.... de ontspanning! Maar om dan 2 van die capsules en 3 magnesium in te nemen... dan loop ik echt leeg hoor! Maar, minder magnesium-citraat merk ik meteen, sneller hoofdpijn, krampen in mijn onderbuik. Vitamine D tekort, ook zoiets... Bijna iedereen schijnt dit te hebben, puur omdat we hier in ons klimaat echt te weinig daglicht en zonlicht krijgen. Ik slikte het wel, maar nadat ik begin december een enorme migraine aanval kreeg, ben ik alles gaan laten, ben nu langzaamaan alles weer aan het opbouwen en innemen. De bedoeling is dat ik dit weekend weer ga beginnen met vitamine D. De verkoopster in de natuurwinkel zei tegen mij dat vitamine D in een hoge dosering absoluut geen overbodige luxe is om te slikken. Gisteravond goed in slaap gevallen, zoals altijd, toen onrustig geslapen tot een uur of 2.30. Daarna ben ik eruit gegaan, om het te doorbreken. Toen rond 2.45 mijn bed weer in en tot een uur of 5.30 redelijk goed geslapen. WIj hebben zo'n wake-up light, die van mijn man gaat om 6u af, maar dan gaat het licht langzaam aan vanaf 5.30. Ik moet toch eens aan hem vragen of hij het licht erbij uit kan laten, want ik word er dus van wakker en daarna slapen ho maar!
Ga morgen reageren op jullie berichten Ik duik zo mijn bed in. Morgen heb ik niks gepland staan. Ben volledig vrij en ik denk dat ik dat dit keer ga benutten. Geen wekker. Ik zie wel wanneer ik uitgeslapen ben...
Doe je goed Arual! Ik heb afgelopen nacht geslapen van 22.30-5.30. Wel iets onrustig, maar wel redelijk goed doorgeslapen! En dat is gewoon lang, 7 uur achter elkaar!! Ga de laatste dagen weer eerder naar bed, we liggen rond 22u in bed, uiterlijk 22.30 het licht uit. Volhouden zal zeuren worden, al weet ik dat ik beter wel regelmaat kan aanhouden.
Ik ken het probleem ook al jaren. Ik neem nu geen slaapmedicatie of pijnstillers meer naar aanleiding van het zwanger worden. Nu heb ik wel mijn i-pod liggen naast bed om wat muziek te luisteren als ik niet kan slapen. Of ik sta op om wat was te plooien en me wat bezig te houden.
Yeah!! 7 uur! Super! Ik lag ong. om 1.45 in bed. De laatste keer dat ik de klok zag was het 3.15, dus denk dat ik rond 3.30 sliep. Om 13.15 werd ik mijn bed uitgebonkt door de muziek van mijn huisgenoot.. :x Daartussendoor ben ik 2x wakker geweest, maar heel kort, want ik weet de tijden niet meer.. Bijna 10 uur geslapen dus. En niet eens uit mezelf wakker geworden. Ach, waarschijnlijk kan ik er nu weer een beetje tegenaan, haha