Slaapproblemen. Wie nog meer? En misschien tips?

Discussie in 'De lounge' gestart door Arual, 12 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Arual

Arual Fanatiek lid

22 mrt 2011
    1.178
    1
    38
    Nederland
    @ Mexicang: Kun je het bed niet alvast weghalen en alleen het matras neerleggen? Dan lig je wel op de grond, maar wel alvast op een beter matras? 4 weken is nog lang!

@Kvinna: Dat is frapant. Ik heb ook overal ontzettend gespannen spieren. Keihard. Ik ga me ook eens inlezen over magnesium. En ik begrijp dat ik dan dus moet kijken naar magnesium met citraat?

Voor vitamine D kan je een bloedtest laten doen toch? Ik denk dat ze bij de slaapkliniek een hele uitgebreide bloedtest gaan doen..

2. kvinna

kvinna Niet meer actief

Lekker, hoor, dat het uitslapen gelukt is.

Vitamine D is zo aan te tonen in het bloed. Idealiter moet die tussen de 80 en 100 zitten. Ik had 51, extra gaan slikken, toen was het 89, maar mijn klachten gingen er helaas niet van weg.
    Magnesiumcitraat schijn je zowat het beste op te nemen. Je hebt ook -malaat en nog zo wat verbindingen. Het blijft hier werken, mits ik het op een lege maag inneem. Ben benieuwd of het voor jou ook iets gaat doen. Alleen die ontspannen spieren leveren al veel energie op en een ononderbroken nacht van acht uur natuurlijk nog veel meer.

3. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Als je magnesium wilt gaan gebruiken is het belangrijk dat de hulpstof eindigt op -aat (dus citraat, melaat of chelaat), dan heb je zeker een goed opneembare in huis.. Ze verkopen dit niet overal, ik weet dat de Etos en Kruitvat geen goede magnesium hebben (al zullen ze zelf zeggen dat dat niet zo is. Maar in geen enkel magnesium preparaat dat zij verkopen zit een goede verbinding, waardoor het niet door het lichaam opgenomen wordt), de DA drogist heeft het wel. Die heeft namelijk magnesium citraat van Solgar..

Mochten ze een bloedtest gaan doen in de slaapkliniek, weet dan dat de magnesium waarde die zich hierin laat zien niet betrouwbaar is. Magnesium wordt opgeslagen in de cellen, botten en spieren. Zou je een betrouwbaar magnesium beeld willen hebben, dan zouden ze een spier biopt moeten nemen..

4. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Wauw, goed om te lezen zeg.. Ik heb er ook zoveel baat bij. Ik had ook heel veel last van kramp. Ik heb een zenuwbeschadiging in mijn rug, waardoor mijn rechterbeen het niet meer doet zoals het moet doen. In dit been heb ik "dove" plekken (zijkant kuit, bovenkant voet en grote teen) en op deze plekken + in mijn enkel had ik de meest gruwelijke krampen.. Sinds ik 's magnesium slik, is dit dus gewoon over:$ Ik neem 3 tabletten (600mg) voor het slapen gaan, hierdoor heb ik een heerlijk diepe slaap (beetje tè diep soms, want moet van heeeeeeel ver komen als in van mijn kinderen me weleens roept 's nachts;) ) Daarbij ben ik energieker, heb veel meer energie en heb overal veel meer zin in.

Mijn zoon concentratie problemen en krijgt ook magnesium en dan nog aangevuld met visolie. Hij is enorm veranderd. Rustiger, gezelliger, makkelijker, minder snel boos en gefrustreerd. Gewoon een ander manneke. Het is natuurlijk geen wondermiddel, maar wel een broodnodig mineraal waar we gewoon veel te kort van binnenkrijgen dmv onze voeding. Er zijn jammer genoeg maar weinig mensen die dit weten...

5. mexicang

mexicang Fanatiek lid

1 okt 2008
    4.345
    85
    48
    Arual, ik heb het er inderdaad over gehad, om mijn nieuwe matras dan op de oude bedbodem te leggen, of nieuwe bodem 'los' in het bed en dan het matras erop. Maar de monteurs hadden allebei zoiets dat dit niet het beste zou zijn. Zij vinden dat ik het bed moet ervaren zoals het moet zijn: goed en in zijn totaal.
    Dus dan nog maar vier weken langer hoor, ik slaap al 3,5 jaar slecht, dus dan kunnen die weken er ook nog wel bij.

Loetje, ja, inderdaad... het is inderdaad jammer dat maar weinig mensen weten wat een voedingssupplement kan doen bij ons.
    Magnesium word niet voor niets ook aangeraden tijdens de zwangerschap voor krampen in de kuiten. Ik heb het geslikt en heb geen enkele kramp gehad!
    Ik ben alleen een 'luie' slikker, ik vergeet het regelmatig. Maar de laatste twee maanden heb ik wel de smaak te pakken.
    Ook vitamine D he? Wordt ook zo onderschat!

Neem jij de 3 tabletten in 1x voor het slapen gaan?
    Ik neem er 2 overdag en 1 voor het slapen, alleen niet direct voor het slapen gaan, maar 30/60 min van tevoren.

6. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Ja, ik neem ze alle 3 tegelijk vlak voordat ik naar boven ga. Ik ben ook een luie slikker en vergeet het vaak ook na verloop van tijd. Maar voordat ik naar bed ga, geef ik de katten eten, rook een sigaretje onder de afzuigkap en slik dan m'n magnesium. Vast ritueeltje, waardoor ik het niet vergeet;) Dit gaat nu al een behoorlijke tijd goed:) De kinderen krijgen hun tablet ook voordat ze naar bed gaan..

En inderdaad, vitamine D. Ik heb het vitamine D topic gelezen en zag dat er ook dààrvan vaak een groot tekort is in het lichaam.. Ook weer een stofje dat je bijna niet met je voeding binnen krijgt en de zon zien we al helemaal te weinig de laatste paar weken;) Misschien handig om dit ook eens na te laten kijken..

Balen van je bed, als je eenmaal zover bent dat je een ander hebt aangeschaft, wil je er eigenlijk ook meteen in liggen hè. Maargoed, nog ff een paar weekies doorbijten en dan hopelijk heerlijk liggen. Wij moeten ook nodig aan een nieuw matras, maar we zullen moeten wachten tot de vakantie centjes er zijn. Tot die tijd ben ik wel bezig met het uitzoeken welk matras we willen, maar vind dit zo moeilijk.. Buiten de zenuwbeschadiging, heb ik ook een vergroeiing in mijn rug (ziekte van Scheuermann) en een goed matras is heel belangrijk. Wij hebben nu van die NASA matrassen en liggen er al weer wat jaartjes op, maar ben daar niet helemaal tevreden over. Ik denk dat mijn voorkeur uitgaat naar pocketvering met een traagschuim afdeklaag, maar weet het nog niet zeker. Wat heb jij voor matras gekocht? (sorry als je het al verteld hebt;) )

7. Arual

Arual Fanatiek lid

22 mrt 2011
    1.178
    1
    38
    Nederland
    Als ik ga starten met magnesium, is dat slim om nog voordat ik naar de slaapkliniek ga te doen? Of dat eerst even afwachten. Het klinkt allemaal zo positief namelijk en dat wil ik zelf ook wel heel graag eens proberen!

8. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Nouja, je kan het alvast proberen toch? Magnesium is niet alleen voor je slaapproblemen, maar ook voor je spierproblemen.. Mocht het helpen, dan kun je dit gewoon vermelden bij de slaapkliniek.

9. Arual

Arual Fanatiek lid

22 mrt 2011
    1.178
    1
    38
    Nederland
    En welke zou ik dan moeten kopen?

10. Arual

Arual Fanatiek lid

22 mrt 2011
    1.178
    1
    38
    Nederland
    Ik ben trouwens nog wakker. Zit totaal niet lekker in mijn vel. En dan is mijn bed totaal niet verleidelijk. Want als ik mijn bed in ga springen mijn gedachten automatisch op 100.000 volt ofzo.. En dat kan ik nu niet gebruiken :(

11. Arual

Arual Fanatiek lid

22 mrt 2011
    1.178
    1
    38
    Nederland
    Ik sliep om half 7 :):$:( Stomme rotgedachten...

12. kvinna

kvinna Niet meer actief

Hè bah, Arual. Nu is er dus even wel een duidelijk aanwijsbare oorzaak. Malen is lastig te stoppen. Je kunt de magnesium allicht een paar dagen proberen, als je dan een paar dagen voor het onderzoek stopt, is het ook zo weer verdwenen.

Mexicang, vervelend van je bed, maar ik zou inderdaad ook wachten tot alles compleet is.

Loetje, 600 mg? Dan kan ik nog even, ik slik nu 250 mg. En het blijft prima gaan. Lekker handje cashewnoten erbij 's avonds, en ZZZZ.

Lastig is dat je hiermee in zo'n vicieuze cirkel komt te zitten: stress (bij mij zeker weten de belangrijkste oorzaak) -> tekort aan magnesium -> meer strss -> meer tekort aan magnesium etc. En maar ontspanningsoefeningen doen, bewuster proberen te leven, proberen je niet te laten opjagen... Nou ja, beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald, zullen we maar zeggen:)

13. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Dat is ook 1 van de redenen dat ik magnesium ben gaan slikken. Ik heb een fikse depressie achter de rug en kan mijn gedachten ook heeeeeeeel moeilijk stoppen.. Ik heb dus erg snel stress in mijn lijf, daarom ook de 600mg. En echt, het piekeren en rondtollen van mijn gedachten is al vèèl minder geworden, ik ben in het geheel gewoon rustiger geworden. Natuurlijk is het niet geheel weg, maar wel zover dat het een verademing is. Ik denk dat ik echt een zwaar tekort had...

Arual, magnesium citraat is prima om te gaan gebruiken..

14. Arual

Arual Fanatiek lid

22 mrt 2011
    1.178
    1
    38
    Nederland
    Hoeveel mg kan ik mee beginnen?

15. mexicang

mexicang Fanatiek lid

1 okt 2008
    4.345
    85
    48
    Arual, je kunt gewoon beginnen met de dosering die op de pot staat aangegeven. Ik slik alleen zeker 1 tablet per dag meer dan aanbevolen. Ik haal denk ik de 600-800mg per dag.

Vannacht weer redelijk bagger geslapen en dus vandaag een off day. Ik ging gisteren later naar bed als anders, vanavond maar weer om 22u plat.

16. Arual

Arual Fanatiek lid

22 mrt 2011
    1.178
    1
    38
    Nederland
    Ik heb ook een off-day.. Wil eigenlijk mijn bed zo nog even weer in, maar ben bang dat het dan vannacht weer hetzelfde gaat..

17. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Dit probleem heb ik ook al een hele tijd :( nu heb ik laatst iets uitgeprobeerd, een soort van zelfhypnose.. Gewoon op youtube " zelfhypnose" zoeken, oordopjes in en in bed gaan liggen. Ik sliep binnen een uur! Omdat ik naar die stem luisterde, had ik minder gedachtes in mn hoofd..

Misschien heb je er iets aan :)

18. Arual

Arual Fanatiek lid

22 mrt 2011
    1.178
    1
    38
    Nederland
    Bedankt voor de tip. Ontspanningsoefeningen is ook zoiets, maar ik kan me dan heel slecht focussen op die stem.. Heb het dus al geprobeerd :)

19. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Herkenbaar, dat heb ik Idd een paar dagen moeten oefenen :) gaat steeds beter!

20. Arual

Arual Fanatiek lid

22 mrt 2011
    1.178
    1
    38
    Nederland
    Bij mij gaat het vaak de eerste nacht goed. En daarna word het weer steeds minder met de oefeningen. Concentratie word dan met de dag slechter.. :)

Deel Deze Pagina