Hoi hoi allemaal, Wij willen ons huis verkopen en naar een groter huis opzoek gaan, om kosten te drukken zitten we erover na te denken om het eerst zelf te koop te zetten, niet geschoten is altijd mis toch!? Nu vraag ik me af of er meer mensen zijn die dit hebben gedaan of geprobeerd hebben? Welke stappen hebben jullie genomen,het taxeren, op welke manieren het huis aangeboden etc etc? En bij succesverhalen, Je heb een koper, hoe gaat het verder vanaf dan? Ik hoor graag van jullie! alvast bedankt Liefs..
Ik heb goede verhalen gehoord over Zelfverkopen. Daar betaal je een klein bedrag en dan helpen ze je op weg. Niet zo duur als een gewone makelaar, maar wel ff die extra hulp op de achtergrond. Er zitten meerdere makelaars achter en als je toch echt een makelaar wilt kan je volgens mij je 'pakket' uitbreiden.
@tess bedankt! die ga ik zeker even onthouden! @roxy . op welke manieren hebben jullie het geprobeert dan? welke acties hebben jullie ondernomen? Alvast bedankt weer
Wij hebben ons appartement midden in de crisis zelf verkocht. Wel een soort van online makelaar voor een klein bedrag. Die kon je danmom advies vragen en standaardmformulieren. We hebben toen voor 2 weken geloof ik ons huis bij de top gezet bij Funda. De volgende dag stond mijn hotmail vol en een dag later was het verkocht. Succes iig.
Wij hebben het op Jaap.nl gezet, speurders, marktplaats... Ik denk dat vooral essentieel is om op Funda terecht te komen. Zelf kijk ik ook vaker daar rond als op Jaap.
Ik zou wel even kijken voor hoeveel je je huis in de verkoop denkt te gaan zetten. Of gewoon makelaars laten langskomen. Die doen gratis taxatie en dan kan je hun kosten vergelijken. Bij een huis onder de 2 ton, scheelt zelfverkoop of een reguliere makelaar niet zo heel veel. Wij hebben er daarom voor gekozen om het niet zelf te doen, maar een makelaar te kiezen. Makelaars hebben zelf een heel netwerk en daar heb je anders geen profijt van.
Knap ook je huis voor de verkoop op. Doe eindelijk de laatste klusjes, schilder dat ene wandje. Ruim veel op. Loop als een koper door je huis.. Verkoopprijs, bekijk de concurrentie. Is het een vergelijkbaar huis, in welke buurt, en wat vragen ze? En hou nog wat onderhandelingsruimte over. 20.000 vd vraagprijs af is in sommige gebieden heel normaal. Desnoods laat je verschillende makelaars komen voor verkooptaxatie. Via funda worden wel de meeste huizen bekeken.
Wij hebben ons huis 1 jaar geleden via een makelaar te koop gehad. In 3 maanden tijd 3 bezichtigingen gehad. maar vond de makelaar laks, liet het huis niet netjes achter, lampen nog aan, achterdeur nog open als ik thuis kwam etc etc. Nu ons huis zelf te koop gezet, staat nu 3 maanden te koop en 4 bezichtigingen gehad. 1 ervan afgelopen week en dat is dus nu afwachten of hun een bod gaan doen Wij staan op jaap.nl, huislijn, funda etc. Ik denk dat je je huis net zo goed zelf kunt verkopen maar inderdaad met een makelaar op de achtergrond. Wij hebben makelaardijwinkel ingeschakeld, en hun zorgen ook dat je op Funda komt. Succes met de verkoop
Hey wat super! bedankt voor jullie reacties, hier hebben wij zeker wat aan! ik bedenk net dat een oude vriend van mijn broer in de makelaardij zat, dus ga hem maar even een berichtje sturen of hij ons kan helpen door het huis te taxeren en op funda te zetten. wat betreft de woning, ik bezit hem nu anderhalf jaar en behalve verven en behangen is er weinig aan verbouwd dus zal de prijs weinig omhoog zijn gegaan. ik geloof wel dat hij makkelijk te verkopen is, vandaar dat we het eerst zelf willen proberen, het is namelijk een starterswoning in perfecte staat, mooie badkamer, autovrije straat, de supermarkt letterlijk 15 meter de deur uit.. nogmaals bedankt voor de tips! we gaan ze zeker gebruiken
Wij hebben het niet gedaan. Ik zou even kijken wat voor huis je hebt en of het gewild is. Ons eerste huis hadden we met gemak zelf verkocht gekregen binnen een week met alleen een zelfgemaakt te koop bord in de tuin. Lag ook in een gunstige prijsklasse. Maar wisten wij toen veel. Dit huis wat we nu hebben zal denk ik niet verkopen zonder makelaar. Het is een object voor de liefhebber... bungalow met stallen op 8500 m2 in het bos. Ligt ook niet in de lagere prijsklasse dus een makelaar is wel handig.
ooeehhhh stallen Ja ik denk wel dat het huis gewild is.. ik heb hem nu net op een lokale site te koop gezet..eens kijken wat dat oplevert een oude vriend een bericht gestuurd die in de makelaardij zat of die in de positie is om hem op funda te krijgen voor me.. Kijk we hebben niet zo heel veel haast.. Maar het is een klein huisje, en we willen graag groter... Dus geen haast ofzo en kijken eerst dit even een paar maandjes aan.. hebben we ook nog wat meer tijd om extra te sparen