na nachtvoeding klaarwakker

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Lisa1986, 29 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lisa1986

Lisa1986 Actief lid

11 apr 2010
    211
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hallo,

Ik heb een zoontje van 6 weken oud. Hij slaapt bij ons op de kamer. Sinds de laatste tijd heeft hij moeite om na de nachtvoeding van ca. 4.00 weer in slaap te vallen. Dat kost me soms wel 4 uren slaap s'nachts.

Hij krijgt om 22.30 zijn laatste fles en slaapt dan meestal gelijk daarna door tot een uur of 4. Dan wordt hij wakker en begint te huilen omdat hij honger heeft.

Eerst verschoon ik hem en daarna geef ik de fles. Laat hem een boertje doen en leg hem dan in bed met zijn speentje. Meestal wacht ik even want vaak poept hij zijn luier vol en kan ik hem weer verschonen. Daarna weer in bed en dan vind hij het nodig steeds zijn speen uit te spugen. Dan ben ik dus uren bezig om die er steeds weer in te stoppen. Doe ik dat niet dan begint hij te huilen tot krijsen aan toe. Laten huilen werkt naar mijn idee ook echt niet, want hij raakt helemaal overstuur. Uiteindelijk wordt hij wel moe en valt hij in slaap maar dan zijn we dus uren verder. Soms is het dan weer tijd voor de ochtendfles en hebben we nog niet geslapen.

Overdag slaapt hij veel. Meestal valt hij snel in slaap na zijn fles en zoniet, overdag hebben we er geen last van.

Dat nachtbraken kost mij en mijn vriend echt onze nachtrust. Heeft iemand hier ervaring mee? En weet iemand wat ik hier aan kan doen.

2. Lisa1986

Lisa1986 Actief lid

11 apr 2010
    211
    0
    16
    NULL
    NULL
    Niemand??

3. marjolijn195

marjolijn195 Actief lid

29 dec 2008
    364
    0
    0
    Papendrecht
    Vervelend hoor! Ik weet hoe je je voelt; hier is mijn zoontje ook weken 's nachts wakker geweest na zijn voeding.
    Er viel ook weinig tegen te doen; meestal ging 1 van ons met hem naar beneden (om m'n dochtertje niet wakker te maken en dan kon 1 van ons ook nog even verder slapen).
    We hebben ook van alles geprobeerd; zo donker mogelijk, niet praten, eerder eruit halen zodat hij geen 'schreeuwende' honger had, enz...
    Uiteindelijk ging het vanzelf over; de periode dat hij wakker bleef werd steeds korter, hij viel dus steeds wat eerder in slaap.
    Dat ging het snelst door even met hem rond te lopen.

Nu gaat het meestal goed; rond 4 uur komt hij voor zijn voeding. Daarna zit hij nog even rechtop vanwege zijn reflux en dan gaat hij z'n wieg weer in. Even ernaast zitten om de speen vast te houden en over z'n wangetje te aaien en dan valt hij in slaap.

Succes ermee en hou vol...het gaat weer over!

4. XmoniqueX

XmoniqueX Bekend lid

1 jan 2011
    945
    0
    0
    Uden
    Ik heb er gelukkig geen ervaring mee. Misschien kun je de eerste keer de luier niet verschonen en pas wachten met verschonen tot hij deze heeft volgepoept. Ik verschoon mijn zoontje 's nachts nooit, tenzij deze natuurlijk volgepoept is. Ik heb ergens gelezen dat dit niet nodig is en dat ze hier te wakker van worden.

5. Lisa1986

Lisa1986 Actief lid

11 apr 2010
    211
    0
    16
    NULL
    NULL
    Daar ben ik nu dus ook achter (niet verschonen). Maar zowieso blijft hij wakker na de fles of ik hem nou wel verschoon of niet. Misschien dat hij dag en nacht nog omdraaid?? Hopelijk wordt het snel minder.

6. marjolijn195

marjolijn195 Actief lid

29 dec 2008
    364
    0
    0
    Papendrecht
    is hij ook 's nachts geboren? dan hoor je namelijk best vaak dat ze in het begin 's nachts veel wakker zijn.
    Het klopt bij mijn zoontje in ieder geval wel!

7. Lisa1986

Lisa1986 Actief lid

11 apr 2010
    211
    0
    16
    NULL
    NULL
    Haha ja om 02.43 :D

8. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Heel herkenbaar ja, mijn dochter was 's nachts ook gewoon net zo lang wakker na een voeding als overdag. Maar dan lag ze meestal gewoon naast mij in bed een beetje te tutten, kusje geven, dommelen en weer wat tutten tot ze weer sliep. Heb je dat al geprobeerd, of hij bij jou op de arm wel doorslaapt?

9. Lisa1986

Lisa1986 Actief lid

11 apr 2010
    211
    0
    16
    NULL
    NULL
    Nee dat ga ik ook maar proberen :D Maar je leest vaak dat ze alleen in slaap moeten vallen en er niet aan moeten wennen om in mamas armen te gaan slapen. Ach, ik probeer alles :D

10. masu

masu VIP lid

5 jan 2010
    7.185
    0
    0
    Brabant
    Ik zag de titel van dit topic en dacht meteen 'dat is voor ons zoooo herkenbaar'!
    Toen mijn dochtertje rond de 6 weken was heeft ze dit ook een tijdje gedaan. Gewoon klaarwakker nadat ze haar flesje had gehad 's nachts en dan waren we (inclusief voedtijd) zo anderhalf a 2 uur bezig om haar weer in slaap te krijgen....heel erg vermoeiend!

Ik weet helaas niet wat je eraan kunt doen. Hier is het vanzelf over gegaan. Het kostte ff flink wat kruim, maar na een tijdje (1 a 2 weken of zo, ik weet 't niet meer precies) ging dat over. Heel snel daarna ging ze 's nachts ook langer doorslapen en kregen wij onze nachtrust weer terug. Dussss ff doorbijten. ;)
    Succes!

11. masu

masu VIP lid

5 jan 2010
    7.185
    0
    0
    Brabant
    Wij legden haar overigens wel gewoon in (haar eigen) bed en dan maar 100x die speen er terug in stoppen....net zolang tot ze weer in slaap viel (en ja, dat duurde toen vaak heeeeel lang).

12. Lisa1986

Lisa1986 Actief lid

11 apr 2010
    211
    0
    16
    NULL
    NULL
    Het gaat de laatste 2 nachten al iets beter met inslapen. Kost nog wel wat tijd maat het wordt al wat minder. Alleen sinds gister huilt hij veel meer. Ook overdag. Dan wordt hij wakker en begint te huilen. Zou hij zijn regeldagen hebben of een sprongetje??

13. momhairy

momhairy Fanatiek lid

13 aug 2007
    2.180
    0
    36
    kapster
    Hadden wij ook! Hij lag ook naast ons maar hij bleef geluid maken en dan huilen enz! We hebben hem toen maar op zijn eigen kamer gelegd en gaat nu veel beter! 9 van de 10 keer slaapt hij gewoon weer snel in en hij slaapt ook veel langer! Lijkt wel of hij het daar veel lekkerder vind haha! Prima!

Deel Deze Pagina