Dag dames, Ik slaap erg moeilijk in, doorslapen is niet zo'n probleem. Als ik kan, doe ik in de middag even een dutje, samen met de kleine man. Nu draai ik ook nog nachtdiensten. Het werken zelf is geen probleem, kan goed wakker blijven en voel me goed. Maar nu ben ik na mijn nachtdienst al na een paar uur klaarwakker, dat kan niet goed gaan natuurlijk. Nu heb ik in het Kruidvat al gekeken naar hulpmiddeltjes bij het slapen, maar niets gevonden dat je mag tijdens zwangerschap. Wel heb ik 'Goede nachtrust thee' van Zonnatura meegenomen en Kamillethee. Iemand hier ervaring mee, mag je dit hebben?
Ik was ook na een paar uur slaap weer snel wakker als ik nachtdienst had. Ik dronk warme melk maar dat hielp niet echt, net als kamille thee. Het is gewoon hormonaal denk ik, dat slechte slapen
Hormonaal denk ik ook.. Voor de zwangerschap sliep ik zelfs beter. Ik hoop dat het werkt, anders stap ik ws uit de nachten en dat wil ik niet
volgens mij hoort het slechte slapen ook wel een beetje bij je termijn. Probeer vol te blijven houden en hopelijk gaat het binnen enkele weken weer beter. Heb je schaapjes tellen al wel eens geprobeerd? Hielp bij mij serieus (nog steeds trouwens) Al hoe wel ik niet van tellen hou en me op mijn ademhaling concentreerd. Het enigste wat ik dan mag denken van mezelf (ga nogal vaak liggen malen in bed) is 'adem in...... adem uit'