Slaapritme 12 maanden kwijt...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door metans, 30 mrt 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. metans

    metans Actief lid

    28 aug 2014
    354
    113
    43
    Vrouw
    Wij zijn al een poosje ons ritme kwijt. Nu weet ik dat dr met 12 maanden slaapregressie is maar pfff. Hij is in de nachten klaarwakker en vanaf half 5 ook. ( wel vrolijk wakker, niet huilend..)

    We hebben een poosje geprobeerd een 2-3-4 ritme werkt hier niet...

    Iemand nog tips? Suggesties?
    Inslapen is hier geen probleem. Ik zelf persoonlijk denk dat 1 slaapje te vroeg is. Wakker maken ochtendslaap is ook niet fijn ivm hij echt chagie is dan
     
  2. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.320
    3.558
    113
    Vermoed wel de slaapregressie ja. Hier ook net last van gehad in combinatie met ziek zijn en tandjes krijgen. Was even pittig en daardoor ook verkeerde slaap associaties aangeleerd.
    Wij hebben wel zoveel mogelijk het ritme aangehouden. Soms wilde het slapen echt niet en kwam ze maar op 1 slaapje uit, dan was het de dag een beetje uitzingen. Wat gebeurd er als je hem gewoon laat liggen, valt hij dan nog weer in slaap?
    Maak je hem overdag wakker uit slaapjes?
    Hier deden we dat s morgens wel eens omdat we bang waren dat ze 's middags anders helemaal niet ging. Maar als we haar ochtendslaap verstoren is het juist alleen maar moeilijker voor dr om s middags nog weer te slapen. Dus nu laten we d'r s morgens in principe gewoon liggen zolang ze wil en accepteren we een kort middagslaapje of soms zelfs geen slaapje, maar dan ligt ze wel gewoon lekker een poos in bed.
    Slaapje rekken tot 12.00 is hier ook nog niet echt ideaal want dan slaapt ze korter dan wanneer ze eerder op bed gaat. Ik accepteer ook maar dat het een beetje een rommelige periode is.
    Van de week wel de verkeerde slaap associaties doorbroken door d'r gecontroleerd te laten huilen en elke 5 minuten terug te gaan. Alle tandjes zijn nu door en ze was helemaal hersteld van verkoudheid/keelontsteking. Dit was maar 1 dag nodig bij 2 slaapjes en nu gaat ze gewoon weer rustig zelf slapen ipv dat we d'r gelijk gingen troosten en dan uiteindelijk in slaap moesten wiegen.
     
  3. metans

    metans Actief lid

    28 aug 2014
    354
    113
    43
    Vrouw
    Ik laat hem wel liggen ga er alleen heen voor zn speen. Opzich zal ik het niet erg vinden om hem te laten kletsen maar hij klets hier de oudste ook wakker... soms maken we hem wakker want we hoopte dan op een langer middagslaapje maar dat werkt ook niet.. waardoor hij nu dus om 18 u op bed ligt.. vind het maar een lastig iets haha
     
    volgoedemoed vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina