wie heeft er succes gehad met consequent wakker maken rond 07:00 u voor n vast ritme?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door petra2278, 16 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. petra2278

petra2278 Fanatiek lid

11 sep 2009
    1.018
    0
    0
    Hoi hoi,
    dit wakker maken doen wij NU namelijk niet, met als gevolg dat onze dochter al dagen op 5 voedingen zit maar de 1e voeding dus een nachtvoeding is...ben ik niet heel blij mee maar ik weet niet of ik er goed aan doe om haar ondanks de nachtvoeding (vanacht om 04:00 u en maar 80 cc) haar toch gewoon om 07:00 u wakker te maken. Nu slaapt ze in alle gevallen toch tot 09:00 u door. Ook als ze om 05:00 of 03:30 u komt wordt ze om 09:00 u wakker..
    het lijkt wel alsof het haar nog niet lukt 1 lange ruk van 8 uur zonder voeding te maken...balen natuurlijk maar ja, ze is nog jong natuurlijk en ze geven zelf aan wat ze nodig hebben...maar toch ben ik benieuwd wie er baat heeft gehad bij het een beetje sturen...

's middags slaapt ze heel diep en maken we haar niet wakker voor een voeding (uit t oogpunt: dan zal ze ook wel geen trek hebben)
    zo is het ritme hier al een paar dagen:

- nachtvoeding tussen 03:30 en 05:00
    - 09:00
    - 13:00
    - 18:30
    - 22:30

wat zou jij doen?

de reden dat ik graag zou hebben dat ze rond 06:00/07:00 u voor haar eerste voeding komt, is dat ik zelf zo slecht slaap na de nachtvoeding...of te wel: ik kom niet meer in slaap. Ik lig de hele tijd te wachten of ik haar nog hoor (want ze slaapt niet altijd direct lekker verder na de fles) en tegen de tijd dat ik wel wegdut moet mijn man er al weer uit (05:45u)...

2. Son1980

Son1980 Bekend lid

2 jun 2012
    689
    1
    0
    Ik lees mee!!

3. Eylem

Eylem Niet meer actief

Joh van een kindje van 6 weken ga je toch niet verwachten dat ze 8 uur achter elkaar slaapt? Ik vind dat ze het super doet! Op die leeftijd kwam mijn jongste elke 2 uur, ja, ook 's nachts....

Lekker meegaan in haar ritme en die nachtvoeding gewoon geven, niet van alles gaan forceren of willen afdwingen.

4. 3Hearts1lOve

3Hearts1lOve Actief lid

19 jan 2012
    137
    0
    0
    Thuismama
    Kerkrade Limburg
    Gewoon haar eigen ritme laten bepalen! Ik wil niet bot overkomen, maar dit hoord toch wel bij het mama zijn. Vooral als ze nog zo jong zijn, moet je je aan je kind aanpassen en niet andersom ;) Ze doet het trouwens al heel goed ;)

5. miepje77

miepje77 Fanatiek lid

25 mei 2008
    1.883
    469
    83
    Niet wakker maken. Ze doet het toch goed zo. 6 wkn is nog zo klein. Vaak veranderen ze regelmatig nog van ritme. Zelf ben ik van voeden en slapen op verzoek. Ze komen als ze wat ouder zijn, vanzelf wel in een ritme. Maar goed ik denk dat ieder kindje en ouder weer anders zijn. Hier ben ik wel vlak ( ongeveer een weekje) voor dat ik weer moest gaan werken na mijn verlof alvast een soort ritme in gaan voeren. Op tijd uit bedje en een voeding geven.

6. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Helemaal mee eens... Schrik er een beetje van, 1 nachtvoeding met 6 weken is toch super netjes!

7. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Knap dat ze zo vroeg al op 5 voedingen zit hoor! Onze oudste was ook 6/7 weken en onze jongste 10 weken, maar heb altijd begrepen dat dit vroeg is.

Ze gaat nog wel een tijdje op deze 5 voedingen zitten, kan me voorstellen dat je het ritme iets wil verschuiven. Ik heb het idee dat ze haar dag- en nachtritme heeft omgedraaid, omdat ze overdag zo diep slaapt en 's nachts niet meteen verder slaapt. Is ze lang wakker rondom de fles van 18:30? En die van 22:30?

Ik zou beginnen met haar 's middags toch wakker maken. Anders krijg je die 5 voedingen er ook niet in ;) mik op 07:00 - 11:00 - 15:00 - 19:00 en 23:00.

Wakker maken 's ochtends zou ik zelf nooit doen, maar kan de keren dat onze peuter later is wakker geworden dan 7 op 2 handen tellen ;)

Wat ik meestal deed als 1 van m'n meiden te vroeg kwam voor een voeding is haar bij me in bed nemen in de ochtend. Zo sliep zij sneller en kon ik ook nog even mijn ogen dichtdoen.

8. petra2278

petra2278 Fanatiek lid

11 sep 2009
    1.018
    0
    0
    Hoi, dat is ook wat we doen nu, juist ook omdat ze nog jong is en t zelf wel aangeeft.

ik weet ook dat de BV-mama's vaak nog 8 x voeden maar dat is dan ook niet te vergelijken met KV. (hoewel, toen ik nog BV gaf kwam ze 6xper dag).

ik ben alleen benieuwd of iemand succes heeft gehad met het sturen van het ritme.

9. 3Hearts1lOve

3Hearts1lOve Actief lid

19 jan 2012
    137
    0
    0
    Thuismama
    Kerkrade Limburg
    En dat ritme komt inderdaad helemaal vanzelf als ze ouder wordt :) En dit is nog niks ;) x

10. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    ik zou het ehct nog afwachten hoor, ze doet het super goed..komt vanzelf

11. Jansje85

Jansje85 Lid

25 apr 2012
    40
    3
    8
    NULL
    NULL
    Beetje domme vraag misschien. Maar waarom zal ze wel doorslapen als je haar om 7u wakker maakt?
    Hoewel jij waarschijnlijk moe bent door slaapgebrek, doet die kleine meid het m.i. best goed. Het is maar net wat je gewend bent, mijn kinderen waren vrij laat met doorslapen.

12. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Als je baby al op 5 voedingen zit en je het zo kunt sturen dat je overdag 5 voedingen kunt geven, hoeft je baby 's nachts niet meer te komen ;)

13. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

#13 Cygnet2, 16 sep 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 16 sep 2012
    Wij hebben onze kinderen altijd om 8:00 wakker gemaakt, elke dag OOK in het weekend en zijn daar pas mee gestopt toen het ochtendslaapje verviel (14-15 maanden).

doorslapen: 6,5 week en 7,2 week (van 23:00 - 8:00)
    Klokjerond: 15 weken en 18 weken (20:00 - 8:00)

Met borstvoeding eerste weken: 7-8 voedingen per etmaal waarvan minimaal 6 tussen 8:00 - 23:00. Ik liet er 3-3,5 uur tussen maar niet meer. Latere voedingstijden: 8:00 - 11:00 - 15:00 - 19:30 - 23:00 (ongeveer.. bij dochter lag het iets verder uit elkaar).

Het zijn beide zeer goeie slapers en nog altijd kunnen wij redelijk lang slapen. Onze zoon is 4 en gaat om 19:00 naar bed (slaapt rond 20:00) en wordt tussen 7:00 - 7:30 wakker. Ik verwacht dat hij eerder in slaap zal vallen en iets later wakker zal worden vanaf morgen (school).
    Dochter (28 mnd) wordt tussen 7:30 en 8:00 wakker en slaapt nog altijd 's middags (2-2,5 uur)

Een routine begint wat mij betreft met een vast moment in de ochtend. Vanaf daar zie je het wel weer.. go with the flow maar de dag op hetzelfde moment beginnen, helpt enorm.

14. anouk79

anouk79 Fanatiek lid

13 jan 2011
    2.308
    0
    36
    Opticien.
    Zuid-Holland
    Ritme komt idd vanzelf wel. Ons meisje lekker haar voeding gegeven als ze er snachts om vroeg en dat werd vanzelf later. Tot ze op een gegeven moment doorsliep tot 9.00 uur en ben toen pas beetje bij beetje het ritme gaan bepalen, dit was met 8 weekjes of zo en sinds 16 weken ongeveer zit ze volledig aan de fv en maak ik haar wel om 7.00 uur wakker en is haar "schema" ,
    7.00-11.00-15.00-19.00-23.00.

15. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.064
    1.296
    113
    Nederland
    Wij hebben nooit met een ritme gewerkt.. Het loopt zoals het loopt. Nu hebben wij maar 1 kindje en jij 3, dus snap dat een ritme prettig is. Maar je kindje is 6 weken, laat het ritme los. Dat komt vanzelf...

Ze doet het netjes met 1 nacht voeding, super toch!
    Zoals ik al zei, wij hebben nooit met een schema gewerkt. Als we moeten werken, dan wordt hij wakker van mijn wekker ( rond 07.00) maar rond tussen 5 en 6 wordt hij wakker voor een fles. Dan leg ik m nog even terug in bed totdat mijn wekker gaat. Hebben we vrij...prima, dan slaapt hij tot een uur of 8 a 9! Vind mama helemaal niet erg :)

16. petra2278

petra2278 Fanatiek lid

11 sep 2009
    1.018
    0
    0
    dank je;)

s avonds na 18:30u slaapt ze niet of een kort dutje in de draagzak. ze is nu erg onrustig maar met speentje dut ze toch n beetje in.
    na de late fles slaapt ze wel direct...dus t omkeren dag-nacht is t niet denk ik...

17. suze30

suze30 Fanatiek lid

7 jul 2009
    2.188
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hier waren we de eerste dagen in het zh en daar kregen ze standaard om de 4 uur een voeding (kv) als ze langer sliepen werden ze wakker gemaakt, nu was het wel zo dat we in het zh moesten blijven ivm het in de gaten houden van de bloedsuikerspiegel van de kids, daarom moesten ze ook om de 4u drinken, dus als we naar huis gingen ( na2 dgn) zaten ze al op een ritme van om de 4 uur drinken met 1 nachtvoeding, die er dan na een aantal weken vanaf ging

18. suze30

suze30 Fanatiek lid

7 jul 2009
    2.188
    1
    0
    NULL
    NULL
    En ik moest ze wel rond 7u/ half 8 wakker maken omdat ze mee naar school moesten;)

19. Mary1981

Mary1981 Bekend lid

8 jan 2009
    772
    0
    16
    Ik zorg ook dat er overdag nooit langer dan 4 uur tussen de voedingen zit en maak haar dan echt wakker overdag. Als is dit bijna nooit nodig. Haar laatste fles s avonds is extra groot. Met succes want hierdoor slaapt onze vijf weken oude dochter maar liefst negen uur aan een stuk en zitten we in een veel beter ritme nu. Na haar ochtendvoeding slaapt ze overigens direct weer in maar meldt zich dan vier uur later wel weer.

Als ze s middags niet wakker wil worden is het dan een idee om haar iets minder voeding te geven om 13 uur zodat ze zich wellicht wel meldt?

Ben er ook van overtuigd hoor dat het ritme wel komt, maar het is voor jezelf zo fijn..

20. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Hm nee, lastig dan!

Ik zou het gewoon eens proberen! Zelfs als je hier ervaringen vindt, je weet toch nooit of het werkt voor jullie kindje totdat je het hebt geprobeerd :)

Deel Deze Pagina