Slaapritme 2 jaar

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by Caro31, Dec 22, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

Nov 11, 2007
    2,501
    2
    38
    Zou kunnen Blackie. Hij had er duidelijk wel last van vanmorgen, want 2x in een halfuur een volle luier. Hij kwijlt ook best veel de laatste tijd, dus misschien heeft hij ook wel last van doorkomende kiezen.

2. Sandana

Sandana VIP lid

Jan 9, 2012
    5,682
    5
    38
    Female
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Hier gaat ze om 19 uur het bed in en slaapt dan tot ergens tussen 7 en 8:30 uur. Normaal gaat ze vlot slapen, maar ze heeft momenten dat ze nog een uur speelt. En nu is ze ook nog wakker (21:15 uur), maar ze is nu ook ziek. Slapen was nooit een probleem, ze werd wakker en kon dan nog makkelijk 1-1,5 uur spelen in bed. Maar sinds ze ziek is wordt ze vaker huilend wakker.

Overdag slaapt ze nog een 2-3 uur, soms langer.

3. misa

misa Niet meer actief

Oja, het huilen bij het wakker worden is vaak een teken dat ze niet goed uitgerust zijn. Dus ik zou denken dat je twijfel gevoel over zijn slaapritme klopt.

Dat vroeger naar bed doen zou ik zeker proberen en ook echt wel zeker twee weken volhouden voor je er een beetje goed zicht op krijgt.
    Overdag zou ik het slaaje niet langer dan 2,5 uur katen zijn. (Allemaal tips die wij gehad hebben met onze moelijke slaper).

4. 2jees

2jees Niet meer actief

Onze dochter wordt over een paar weken twee, ze slaapt van 19.00 tot 8uur momenteel. Een paar maand gelden wilde ze s middags niet meer slapen, sindsdien slaapt ze s nachts door en een uur langer. Ook wel lekker! Dus 'te jong' zeg ik niet snel meer.

5. Snoeki

Snoeki Fanatiek lid

Jan 30, 2014
    2,334
    258
    83
    Is dat echt zo dat ze niet uitgerust zijn als ze huilend wakker worden? Onze dochter heeft dat namelijk al sinds de geboorte is nu 2 jaar en 3 mnd en nooit een lange slaper geweest altijd vroeg wakker.

Wat zouden we daar aan kunnen doen dan? Tip zijn welkom....

Ik lees dat jij er wel verstand van hebt misa. :p

Hier gaat ze rond 19:00 19:30 naar bed dit gaat niet eerder ivm werk.

6. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

Dec 22, 2011
    2,011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden
    Ik ben dolblii als mijn dochter 12 uur per dag slaapt!!
    S nachts meestal 10 uurtjes en overdag ene uur. That it!

7. Ona

Ona Fanatiek lid

May 8, 2011
    1,469
    1
    36
    Hier een bizar ritme maar het werkt (voor m'n dochter voor ons niet zo). Ze slaapt van 21.00 tot 8.00 en 's middags van 14.00 t/m 16.00/16.30. We proberen haar nu te wekken om 16.00 met een uitloop naar uiterlijk 16.30 anders wordt het echt na 22.00 dat ze naar bed gaat. Mediterrane tijden en geen stille avonden voor ons. Wel goed doorslapen en lekker uitslapen. Ik zeg: we hebben een deal. ;)

8. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

Nov 11, 2007
    2,501
    2
    38
    Situatie in de afgelopen periode is dat hij minimaal 1 - 4 keer per nacht wakker wordt! Hoeveel uren slaap hij 's nachts nu krijgt, geen idee! Ik denk dat nog steeds rond de 10 uur is. Maar het ritme van slapen van 20.00 - 6.00 is ver te zoeken momenteel. Ik denk nu toch wel dat deze rommelige periode te maken heeft met het overgaan naar een ander slaapritme en hij over niet al te lange tijd overdag niet meer gaat slapen. Maar probeer het middagslaapje er nog wel in te houden eerst, want hij is natuurlijk moe na zo'n gebroken nacht. Lastig hoor en vooral: vermoeiend!!!!

Share This Page