Ik ben wel eens benieuwd naar hoeveel tijd jullie op een dag besteden aan interactie met je baby (zoals praten, voorlezen, spelen, op schoot, knuffelen...). Buiten de voedingen om dan . Hier heb ik meestal 's ochtend een uurtje met ze om lekker te babbelen en knuffelen, 's middags slapen ze nog veel maar als ze wakker zijn dan weer half uurtje en eind van de middag/begin van de avond vaak ook weer een uurtje en mijn man dan vaak ook.
Gemiddeld 3-4 uur per dag😁. Nu kan het nog dus daar geniet ik van. Soms heb ik ook wel eens een dag geen zin om 3 uur te spelen hoor hahah.
buiten de voedingen zo'n 6-8 uur interactie. Hij slaapt zo'n 13/14u en hij speelt wel eens 2x een half uurtje in de box alleen. Maar voor de rest is het interactie met mij, met papa of broer/zus/oma's/etc.
Ze heeft 2 baby's van 6 maanden, ik gok zo dat die naast mama ook heel veel interactie met elkaar hebben, bijv in de box of rollend op de grond Daarnaast is het maar de vraag wat de 'rest van de tijd' is? Voor 4 flessen per dag + 2x bijvoeding x half uur X 2 kinderen = 6uur per dag kwijt aan voedingen. Als ze daarnaast overdag nog zo'n 4 uur slapen is dat al 10uur. Ik vraag me af hoeveel tijd andere baby's wakker zijn om daarnaast nog 6uur per dag te spelen met ouders. Gezonde slaap voor een baby van 6mnd is 14-16uur per dag namelijk.
Hier ook, van mij mag ze best wat meer slapen dan dat uurtje op de dag, dus eigenlijk noodgewongen de hele dag met haar bezig. Wel gezellig de hele dag lachen samen