Oorklachten dreumes

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Chica82, 28 jan 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chica82

Chica82 Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.387
    74
    48
    Amsterdam
    MIjn meisje boft niet deze maand (2 topics geopend over nare klachten).

ZE had voor kerst een oorontsteking, vocht is toen niet geconstateerd maar wel roodheid en anderhalve week aanhoudende koorts. Na antibiotica ging dit over, koorts zakte.

Helaas vrij snel toch weer slechte nachten. Als ik over slechte nachten spreek bedoel ik niet de gebruikelijke paar keer wakker worden maar echt elk uur wakker worden.

Vervolgens een loopoor, niet heel veel kwam eruit (zoontje had letterlijk een snottebel toen hij dit ooit had) maar bij haar een beetje.

Een week daarna haar oortjes laten nakijken bij de KNO arts, weer geen vocht geconstateerd. Ze blijft slecht slapen, sinds kerst wil ze niet eten (niet uit opstandigheid maar vooral vloeibare makkelijk kauwbare dingen gaan erin zoals soep en fruit, pap met moeite), echte eetlust lijkt er ook niet te zijn want de pap moeten we echt enorm veel afleiden zodat ze het eet.

Nu weer een second opinion gevraagd na afschuwelijke nachten waarbij ze elke 20 min wakker werd en weer geen vocht geconstateerd, maar wel weer een beetje rood. Arts laat de keuze bij mij buisjes of niet. Hij durft niet te garanderen dat de slechte nachten en eetlust hieraan te wijten zijn.

Iemand ervaring met oortjes? Ik herken dit niet bij mijn jongens bij doorkomende kiesjes of tandjes..

2. DR87

DR87 Fanatiek lid

2 mei 2016
    1.134
    434
    83
    Toevallig heeft mijn zoontje afgelopen week buisjes gekregen. Hij is net 5 jaar, maar heeft al van baby af aan regelmatig oorontstekingen gehad. De laatste maanden was het om de haverklap en kon zijn lichaam het niet zelf meer oplossen, waardoor 3 keer antibiotica in korte tijd. We hadden eigenlijk veel eerder naar de kno moeten gaan.. bij hem zagen ze wel vocht achter het oor, dus het was een duidelijke zaak. Maar ik had graag eerder de buisjes gehad. Het is een hele kleine ingreep en het kan zoveel leed besparen. Dus als jouw kindje regelmatig last van oortjes heeft zou ik het zeker overwegen. Geen garantie idd dat het slapen en eten beter gaat, maar wat ontstekingen minder scheelt wel..

3. Chica82

Chica82 Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.387
    74
    48
    Amsterdam
    Even de foto's erbij v haar loopoor 2 weken geleden. Is dit echt een loopoor? Want dan twijfel ik eigenlijk niet meer of oortjes de oorzaak zijn van de nachtelijke onrust

Bijgevoegde bestanden:

4. Chica82

Chica82 Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.387
    74
    48
    Amsterdam
    Ja en vooral wil je niet dat ze pijn hebben .. dank voor je reactie

5. Burb1988

Burb1988 Fanatiek lid

5 mei 2014
    1.974
    1.599
    113
    Hier een dreumes van 14 maanden.
    Heel erg verkouden...rochelen en koorts...naar de arts geweest. Dubbele oorontsteking. Geen oorpijn symptomen of slechte nachten. Dit was 2 maanden geleden.

Nu afgelopen maandag...koorts..rochelen en verkouden. 1 ontstoken oor....ze bleef zich ziek voelen woensdag weer terug...weer beide oren.
    Maar idd geen slechte nachten. Geen oortjes waar ze aanzit.

Per kind verschilt het dus echt

6. Burb1988

Burb1988 Fanatiek lid

5 mei 2014
    1.974
    1.599
    113
    Dokter had het hier ook over kiezen. 1 is erdoor..maar haar mond zit vol bobbels..dus ik ben benieuwd

7. Annefien

Annefien Bekend lid

4 jan 2021
    596
    359
    63
    Vrouw
    Ons zoontje, nu 3,5 heeft ook heel veel last van zijn oren gehad, regelmatig bij de huisarts laten controleren, wel vaak rood, maar slechts 1 keer echt oorontsteking wat is opengebroken tot een loopoor. Dat loopoor was echt veel meer dan de foto’s die je gedeeld hebt, maar misschien dat het bij minder uitvloeing ook al een loopoor is, dat weet ik niet.

Wij kregen van de huisarts het advies om ibuprofen te gebruiken als paracetamol niet voldoende werkt, volgens hem werkt dat soms net wat beter bij oorpijn.

8. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.314
    17.216
    113
    Inmiddels 4 van de 5 kinderen aan de buisjes (gehad). Alleen de middelste lijkt de dans te ontspringen.

De oudste 2 hebben achteraf onnodig vaak oorontstekingen gehad. Ze hadden vaak te weinig klachten om huisarts te bellen. Maar daardoor wel beide logopedie nodig gehad.
    Met de jongste 2 alerter geweest waardoor ze sneller buisjes kregen. Jongste heeft maar 1x ab gehad, rest was ook te weinig klachten ervoor waardoor ik niet belde. Maar met grote regelmaat slechte nacht, wat verhoging en dan binnen 36u een mega vies oor waarna de verhoging wegging en nachten weer beter. Dat icm 3 kinderen die al (meerdere keren) buisjes hebben gehad mocht ik van de kno ook kiezen maar leek het hem wel verstandig om ook buisjes te plaatsen.
    Nu is ze verkouden met verhoging, eerste x na de buisjes. Benieuwd wat d'r oortjes nu doen...

Ik zou zeggen als je merkt dat het d'r oortjes zijn: buisjes. Kleine ingreep met hier grote verschillen

9. Chica82

Chica82 Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.387
    74
    48
    Amsterdam
    Wat een herkenning mijn 2e en 3e ook paar keer loopoor, oorontsteking, en inderdaad beiden spraakproblemen, logopedie.

Ja ik ga het doen, vocht is nog niet geconstateerd maar wel telkens hoor ik "beetje rood"

10. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.314
    17.216
    113
    Beetje rood, nog niet ontstoken.
    Beetje vocht, niet ontstoken

Shit, dubbele ontsteking :rolleyes:

Bij de 3e 4x gehoortest gedaan in 1,5 jaar tijd. Telkens "net niet voldoende" "beetje vocht". Spraak is niet top. En nu haalde ze laatste x wel de gehoortest. Had ook andere arts bij haar. Als ik onze vaste kno had had ze na de 1e x kno waarschijnlijk al buisjes gehad (daarvoor 2x schoolarts)

11. Dikkiedik123

Dikkiedik123 Actief lid

4 feb 2019
    427
    338
    63
    Vrouw
    Onze jongste (van eind mei 2020) is de hele zomer bezig geweest met haar oren. Steeds een cyclus van een week of 3-4 met beetje rode oortjes, iets meer rode oortjes of ineens een dubbele oorontsteking. Vreselijk slechte nachten voor weken / maanden gehad en een prikkelbaar meisje overdag. Soms gingen ze zonder antibiotica weg, maar ze heeft ook 4-5 kuren nodig gehad. Huisarts pakte het snel op, naar kno geweest, die zag ook weinig vocht. In overleg heb ik aangedrongen op buisjes mede gezien de slechte nachten. Ze heeft ze in oktober gehad, was toen net geen 1,5 en het heeft geweldig gewerkt. Ze heeft 1 keer kort na plaatsen een mega loop oor gehad, daarna geen ontstekingen meer. Ik ben sindsdien dan ook niet meer bij de huisarts geweest voor haar oren. Ze is goed gaan slapen en veel vrolijker overdag geworden. De kno arts die haar geholpen heeft zei uiteindelijk dat er veel vocht achter haar trommelvliezen zat.

12. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.507
    8.435
    113
    Ik kon altijd ruiken dat het een loopoor was, hele specifieke stank :|

Dus als ze wat last van haar oren had, of als ik vermoedde dat het haar oren waren rook ik altijd even. Klopte altijd.

Deel Deze Pagina