Fles duurt een eeuwigheid, tips?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door TiToTam, 23 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. TiToTam

TiToTam Bekend lid

8 feb 2017
    699
    400
    63
    Vrouw
    Onze jongste frummel is nu 8 weken en elke fles is een strijd die rustig 3 kwartier tot een uur kan duren. Hij wriemelt, duwt de speen eruit, sabbelt wat, laat de rest uit zn mond lopen... Overdag leg ik hem steeds vaker tussendoor even weg, om het dan later weer op te pakken, maar ‘s nachts heb ik daar niet zoveel trek in. Maar nu zit ik ook alweer bijna een uur en die fles is nog steeds niet leeg. Maar eerder stoppen is ook geen optie want dan komt ie zich later weer melden (binnen het uur) dat ie honger heeft. We hebben nu een heel fijn ritme, 8.00 wakker maken, elke 3-4 uur een fles en rond 20.00 de nacht in, 23.00 nog wakker maken. Maar of het nu de eerste of de laatste fles is, alles duurt even lang. In een prikkelvrijere ruimte zitten al geprobeerd. hebben Dr Brown, al Difraxspenen op gehad, maar dat was niks. Grotere maat speen erop nu zorgt dat er nog meer voeding langs zn mond loopt. Kleinere flesjes heeft nauwelijks nut, dan ben ik helemaal alleen maar aan het voeden en dat vind ik geen haalbare optie met nog een peuter die nu dus al regelmatig een tijd moet wachten. Dus.. Iemand nog een andere tip?

2. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.965
    15.008
    113
    Heb je de kersspeen van kruidvat eigen merk al geprobeerd? Die zit precies tussen twee flows in van dr brown. Kriebelen achter t kaakbot op de kin deden wij meestal voornamelijk om dr wakker te houden. Maar drinken was hier niet echt een issue, eerder dat ze continue wilde drinken...(verborgen reflux). Je kleine kan zn zuigbehoefte naast de fles ook kwijt op speen oid? Want vanuit je kleine is t typisch baby gedrag. Beetje "spelen", slokje drinken, ff rustig aan, ff "spelen", weer een slokje. Lekker relaxed (vanuit baby oogpunt)

Leuk en normaal als je m om zou binden en de bv centrale exclusief beschikbaar op eigen gebruik maar met flesjes en onze manier van leven wat onpractisch.

3. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

27 sep 2014
    3.645
    1.251
    113
    randstad
    Wij stopten na een half uur. Voedden wel op verzoek dus mocht gewoon wanneer ze wel weer kwam maar moesten haar eigenlijk altijd wakker maken.

4. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Heeft hij misschien spruw waardoor hij zo moeilijk met de fles doet?

5. TiToTam

TiToTam Bekend lid

8 feb 2017
    699
    400
    63
    Vrouw
    Bedankt voor de reacties!

@Vero0504 nog niet geprobeerd, vroeg me idd af of er een speen tussen zou zitten. En die past wel op Dr Brown? Dan ga ik die eens halen. Hij heeft wel een speentje maar die pakt ie nauwelijks, alleen om in slaap te vallen. Mooi omschreven trouwens over die natuurlijke behoefte, daar had ik nog niet bij stil gestaan! De oudste dronk juist te snel dus daar ben ik een tijd nog met de prematuurspeen in de weer geweest.

@elsie89 doe ik idd overdag ook, dan maak ik wel een hele fles en dan zet ik hem na een tijdje weg in een maatbeker met warm water zodat ie wel warm blijft. Want koud vindt meneer ook niet zo lekker. En dan meldt ie zich vaak binnen het uur voor de rest. Maar dat vind ik in de nacht eigenlijk geen optie... Dan ben ik zo 2 uur met m bezig inclusief wachten tot ie zich weer meldt, dan slaap ik ook niet.

@Snoopy1979 hij doet dit al vanaf 4 weken, ook cb zag niks in zn mond dus denk van niet....

6. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.965
    15.008
    113
    Als je de standaard (smalle) hebt wel ik heb m hier namelijk ook op de fles gehad. En ander alternatief is die 1-2-3 kersvormige van kruidvat maar ik zat daar altijd mee te ....

Misschien is de vorm fopspeen niet goed. Dr zijn genoeg die t hele schap uit ellende geprobeerd hebben of het was geen spenen kind of met veel pijn en moeite vonden ze er 1 soort die wel ging. Hier gebruiken we sinds t begin de difrax natural maar andere kindjes ander voorkeuren. Maar als hij speen niks vindt en ook zn duim niet wil oid dan is dit geklooi met drinken denk ik de zuig/sabbelbehoefte.

7. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

Slaapt hij 9 uur zonder wakker te worden in de nacht?
    Misschien probeert hij dat gedeelte overdag ‘in te halen’ door veel kleine flesjes te vragen.
    BV kindjes hebben ook zogenoemde regeldagen en het zou mij niks verbazen als sommige fv kindjes dat ook nog (van nature) kunnen doen om de productie op te krikken, aangezien er ook fv kindjes zijn die clusteren.

8. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Hier precies hetzelfde verhaal, onze kleintjes schelen 2 dagen zo te zien!
    Wij gebruiken dr brown flessen. Overdag zijn we nu begonnen met de nr 2 en s nachts de nr 1 (anders sijpelt alles er naast). Zaligmakend is het nog niet, maar het gaat wel al beter gelukkig.

Onze peuter helpt graag mee gelukkig

9. TiToTam

TiToTam Bekend lid

8 feb 2017
    699
    400
    63
    Vrouw
    @Adrianne hij maakt idd lange nachten en vind het daarom ook totaal geen punt dat ie overdag kort op elkaar komt. Maar als elke fles een uur duurt en hij 2 uur later alweer wil, ben ik alleen maar aan het voeden. En dat vind ik ook lastig naar m’n oudste toe, die wil ik ook aandacht geven. En mezelf bij voorkeur ook nog ergens..

@pietje1987 we hebben hier nu idd standaard de fase 2 erop zitten maar dat gaat te snel (want er sijpelt idd nog van alles langs) en nog steeds langzaam :rolleyes:

@Vero0504 ik ga die speen eens halen. En heb nog wel wat andere fopspenen liggen, zal eens kijken of die beter bevallen. Hij sabbelt wel vaker op zn knuistjes als ie eenmaal zn tut kwijt is in bed maar goed om in gedachte te houden dat ie zn zuigbehoefte zo bevredigt. Daarom had ik in eerste instantie ook de prematuurspeen erop zitten maar daarmee duurt het dus helemaal een eeuwigheid :oops:

10. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Ben overigens wel een beetje jaloers op jullie nachten hoor! Ik moet er tussen 23:00 en 07:00/08:00 vaak nog wel twee keer uit voor voeding van drie kwartier:rolleyes:

11. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.571
    3.507
    113
    Bij onze jongste duurde het ook altijd zo lang, wij hadden alle soorten flessen en spenen al geprobeerd. Ook de dr Brown (die bij de andere 2 heel fijn was). Toen werd mij de MAM fles geadviseerd. En mw dronk ineens in 20 minuten haar fles leeg.

12. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

27 sep 2014
    3.645
    1.251
    113
    randstad
    Ja wij stopten dus na een half uur en gingen weer slapen en wachten tot ze zich weer meldde of max 3 uur. (Meestal dus wakker maken)

13. littlemunchkin

littlemunchkin Fanatiek lid

12 mei 2015
    1.811
    1.004
    113
    Hoeveel en hoe vaak geef je? Voedt je therapeutisch?

14. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Maak je overdag ook elke keer wakker voor een fles, of is het op zijn verzoek?

15. TiToTam

TiToTam Bekend lid

8 feb 2017
    699
    400
    63
    Vrouw
    @littlemunchkin & @Biny hij krijgt momenteel 5 flessen van 150+5, op zijn verzoek. Hij liet nl. steeds meer tijd tussen de avond/nachtvoedingen waardoor hij nu een lange nacht maakt en de 6e en 7e fles liet vervallen. Daarom heb ik de fles opgehoogd, om te zorgen dat hij toch genoeg binnenkrijgt (heb best een flinke baby, vorige week bij het cb 61cm en 5,4 kilo met 7 weken) maar als ie er na 120+4 mee stopt vind ik dat ook prima, net als dat ik nog meer bij maak als ie nog niet genoeg heeft naderhand. Ik maak overdag wakker na 4 uur, omdat ik liever heb dat hij zijn lange slaap in de nacht maakt. Dat werkt goed, overdag komt ie nu ongeveer om de 2 tot 3,5 uur en hoef momenteel eigenlijk niet wakker te maken. Komt nu grofweg neer op 8.30 - 11.30/12.00 - 15.00 - 18.30 en dan wakker maken voor de avondfles of hij wordt zelf wakker tussen 21.30 en 23.00. Voed inderdaad therapeutisch maar hij hapt rommelig aan, laat ook vaak de speen weer uit z'n mond glijden. Maar daarna dus wel huilen omdat ie nog wel honger heeft...

16. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Is er ook gekeken naar het tongriempje/lipbandje?

littlemunchkin vindt dit leuk.
  17. littlemunchkin

12 mei 2015
    1.811
    1.004
    113
    Lipbandje of tongriempje kunnen idd ook dit soort problemen geven.
    Prelogopedie al geprobeerd? Dat is ook voor problemen bij drinken uit een fles. Gek genoeg kan ook een lactatiekundige hulp bieden. Ze zijn er primair voor problemen rondom borstvoeding maar ook voor problemen bij drinken uit een fles kunnen ze wat.

18. TiToTam

TiToTam Bekend lid

8 feb 2017
    699
    400
    63
    Vrouw
    Kan dit ook op latere leeftijd problemen geven? De eerste weken ging het nl wel goed. Kan de huisarts dat checken? Lactatiekundige zal ik ook eens gaan bekijken.

19. babbel1983

babbel1983 Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.338
    302
    83
    Qua speen zit de Difrax maat S ook tussen speen 1 en 2 in qua maat. Misschien dat dat nog helpt?

20. littlemunchkin

12 mei 2015
    1.811
    1.004
    113
    Ja, mijn dochter hapte goed en dronk super ondanks dat ze twijfelden. Met 8 weken is hasr tongriempje alsnog geklieft. Huisarts weet daar weinig van, je bent daarvoor beter af bij een lactatiekundige.

TiToTam vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina