Nu dit weer !

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Corrievan, 6 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Corrievan

Corrievan Actief lid

26 sep 2007
    139
    0
    0
    Eefje is gelukkig van haar krampjes af. Was heel heftig. Heb nu een poedertje voor de darmflora en ze is bij de ostheopaat geweest. Af en toe nog eens een krampje, maar daar kunnen wij mee leven.

Na de darmkrampjes is ze opeens heel erg met haar handjes bezig. Die stopt ze achter in haar keel en is heel de dag jengelig en huilerig.
    Ze heeft het ook vaak moeilijk... traantjes in haar oogjes en flink slikken.
    Dan haal ik haar overeind en komt er doorzihtig spuug uit. Zoals zij reageert zou ik denken aan maagzuur.

Ook spuugt ze wat meer en slikt ze dit weer in.

Als je haar plat neerlegt begint ze te huilen en als je haar overeind houdt dan is ze rustig. Maar wel ontzettend moe en wordt uiteindelijk huilerig omdatr ze volgens mij zo moe is.

Ze heeft verschikkelijk veel de hik. Altijd 1 x tussen de voedingen en soms wel 2x.

Ik gebruik al Friso Comfort en hou haar vrij lang overeind na de voeding.

Wie herkent dit en wat kan je er tegen doen ?

Nu is ze krampjes vrij en heeft ze dit weer en het lijkt dat ze veel last heeft van haar keeltje, omdat ze elke keer met haar handje achter in het mondje gaat zitten met huilen.

Ze heeft vandaag ongeveer 5x 10 minuten + 1 x 45 minuten geslapen.
    sávonds en s'nachts slaapt ze wel door, maar volgens mij door waarschijnlijk pijn komt ze overdag slaap tekort.

2. Majel24

Majel24 Fanatiek lid

21 mei 2007
    2.779
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Bemmel
    Luc had ook veel last van maagzuur.
    Als hij in zijn bedje lag hoorde je hem constant slikken. Hij wilde dan ook niet graag liggen.
    We hebben het matrasje iets schuin gelegd en ik ben nutriton gaan geven.
    Dit maakt de voeding dikker en kan het niet zo makkelijk meer omhoog komen.
    Dit heeft bij Luc heel erg geholpen en heeft hier nu volgens mij geen last meer van.
    Verder zijn we hem met een pacco doek in gaan bakeren omdat hij daardoor en door de krampjes niet aan zijn rust toekwam. Doe dit sinds gisteren en het lijkt goed te werken.

3. Corrievan

Corrievan Actief lid

26 sep 2007
    139
    0
    0
    Ik heb nu ook onder het matras een kussen gelegd. Maar vindt dit wel eng hoor ! Ben veel te bang als ze haar beentjes optrek, dat ze dan onder de dekens terecht komt.

Ik ga morgen na het CB en hoop dat ze misschien tot een oplossing komen.

Met mij gaat het helaas ook niet zo goed, dus zit er een beetje doorheen.

4. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.232
    7.278
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik denk dat dat met die handjes weinig te maken heeft met het spugen. Hier namelijk hetzelfde, ook spuugt Eva meer, maar ze lijkt er geen last van te hebben. Is vaak dik wit of doorzichtig slijm. Ik zie haar ook vaker slikken. De hik lijkt hier juist minder te worden.

Maar Eva is sinds een week ook heel druk met haar handjes bezig. Stopt ze regelmatig ook achter in haar keel, waardoor ze gaat kokhalzen en soms spuugt. Ze moeten natuurlijk ook nog ontdekken wat ze met die handjes kunnen doen en dat helemaal in de mond niet handig is ;).

5. Majel24

Majel24 Fanatiek lid

21 mei 2007
    2.779
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Bemmel
    Als je het bedje dan iets korter opmaakt? Dan kan dat als het goed is niet meer.

Kan me voorstellen dat als je niet lekker in je vel zit je dit er niet zo goed meer bij kan hebben.
    Weet wel hoe je je voelt hier is het ook een periode een stuk minder geweest. Ben blij dat het nu met luc beter gaat. Ik merk bij mezelf dat dat ook een heleboel scheelt.
    Als je je hart eens moet luchten mag je altijd pb'en als je wil.
    Heel veel sterkte in ieder geval.

6. fioontje

fioontje Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    lars had ook heel vaak de hik, in de buik al en nu nog best vaak, maar hij heeft er verder geen last van. volgens het cb was dat opzich niet zo erg, ze zeiden dat dat kwam door het groeien van het middenrif. hij spuugt overigens bijna nooit.

7. laatje

laatje Fanatiek lid

5 nov 2006
    1.058
    0
    0
    Schoonhoven
    Ik heb op CB het volgende gehoord over handjes in de mond. Baby's hebben bij de geboorte hun kokhalsreflex voor in de mond zitten. Door met hun handjes in hun mond te zitten gaan ze als eerst ontdekken wat ze allemaal met hun handjes / mond kunnen doen. En als tweede oefenen ze zo om hun kokhalsreflex verder achter in de keel te brengen. Dit maakt het eten van vast voedsel wat gemakkelijker. Als kokhalsreflex voor in de mond blijft, gaat ze sneller spugen bij vast voedsel. Zo heb ik het gehoord van arts op CB.

Deel Deze Pagina