Buikslaper met gezicht in matras

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Lente2013, 6 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lente2013

Lente2013 Actief lid

21 feb 2013
    130
    0
    16
    #1 Lente2013, 6 okt 2013
    Laatst bewerkt: 6 okt 2013
    Mijn zoontje van acht maanden draait snachts steeds op zijn buik.
    De fysio adviseerde hem toch terug te draaien, dus deden we dat ook.
    De laatste tijd draait hij echter direct weer terug. Ik wil hem dan ook best laten liggen, maar hij gaat dus met zijn gezicht recht naar beneden liggen, met zijn neus in het matras dus.

Iemand tips wat hier aan te doen? Want terugdraaien heeft dus geen enkele zin.

2. Annette123

Annette123 Niet meer actief

Ik heb hier sowieso een aerosleep matras voor het geval dat ze met haar gezicht in het matras ligt.

3. mamavjulia

mamavjulia Fanatiek lid

13 jan 2012
    1.194
    0
    0
    Ik zou zeggen een airo sleep. dan kan hij gewoon met het gezichtje naar beneden liggen zonder verstikkingsgevaar. Of je koopt een zij slaper zon schuimrubbertje waar je je baby op zijn zij in legt dan kan hij ook niet omdraaien.

4. Allistair

Allistair Bekend lid

8 jun 2010
    979
    0
    0
    Een Aerosleep is een optie of zo'n matje met een sensor die de ademhaling in de gaten houdt. Een Snoozzz kan ook helpen bij het niet meer omdraaien.

5. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Op 8 maanden vind ik terugdraaien zo zielig... Dan hebben ze toch echt al een voorkeur voor hoe ze slapen, denk ik dan. Hier was dat toch zo. Ik zou denken, gewoon laten liggen. En ben je er niet gerust in: aerosleep inderdaad.

6. Senna84

Senna84 Actief lid

11 jan 2012
    443
    0
    0
    onze fysio was altijd heel duidelijk; als ze zelf kunnen draaien dan mogen ze ook gewoon op de buik slapen. Waarom geeft jouw fysio aan van niet? Is daar een reden voor?

Hier ook een aero sleep met gewoon hoeslaken niet een speciale ofzo, werkt prima. Wij hebben een camera dus zijn dan onze kruimel het ook zo nu en dan doet, let maar eens op dat doen ze vaak even en als het ze te benauwd wordt draaien ze net iets weg (lijkt vaak of ze nog met hun neus in het matras liggen maar is niet zo) zodat ze genoeg lucht kunnen krijgen.

Groetjes!

7. Roosje83

Roosje83 Fanatiek lid

4 jun 2012
    2.195
    11
    38
    NULL
    NULL
    Hier ook een buikslaapster, ze rolde met 5 maanden al zelf beide kanten op. En om dan nog terug te draaien vond ik zo zielig, en denk ook dat je dan bezig blijft. Mij moeten ze ook niet steeds op de rug leggen:p

We hebben wel een aerosleep dus dat scheelt denk ik wel.

8. Pumbaa

Pumbaa Niet meer actief

Mijn kleintje deed dat ook en al vrij vlot, ik had de aerosleep die we natuurlijk eerst even zelf testen en dat werkt goed. Inmiddels ligt ze sinds deze week in een peuterbedje zonder aerosleep en moet zeggen dat ik dat wel eng vind maar neem aan dat ze wel kan wegdraaien mocht ze het benauwd hebben.

9. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Met 8 maanden zou ik echt niet meer terug gaan draaien...
    Dan zijn ze toch al lang sterk genoeg om hun hoofd te draaien?? Tenzij er iets is met zijn motoriek oid natuurlijk. Maar aangezien hij zich zo snel om draait lijkt me dat niet...

Vraag me ook af waarom de fysio dat adviseert?

10. soeza

soeza Niet meer actief

Onze dochter van 3 maanden is ook een buikslaper... Ik hoef haar ook echt niet op haar rug te leggen want dan schreeuwt ze moord en brand :) maar ze draait haar hoofd heel netjes, dus ik laat het maar zo.

Deel Deze Pagina