Tot aan de 5 maanden sliep onze meid heel erg goed, zowel overdag als s'avonds. Overdag deed ze 3 slaapjes van 3 uur - 2,5 uur - 2,5 uur, en de nachten slaapt ze van 20.00 t/m 6.30/7.00 uur. Maar sinds ze het draaien, voeten in de mond, wrikken en friemelen en nog veel meer heeft ontdekt, vind madam dat ze geen tijd/zin heeft om te slapen overdag . Ze slaapt nu 1,5/2 uur - 45 minuten - 1,5 uur. Dat lijkt mij ineens veels te weinig. Ze wordt er niet minder vrolijk van, en ik vind het ook niet zo'n probleem dat ze zo lang wakker is. Maar is die overstap van zoveel uur naar zo weinig uur niet erg?
Ik heb er geen verstand van, maar hij lijkt mij een logische dat ze op een gegeven moment gewoon iets minder lang gaan slapen omdat ze ouder worden? Zo als er ook een slaapje weg zal vallen op den duur toch? Mijn zoontje van 3 en halve maand slaap trouwens minder als jou dochter voorheen deed: 1 uur, 2 uur, 1 uur en af en toe nog een mini dutje van 20 minuutjes of half uurtje ergens tussendoor... Zou me er niet druk om maken als ze verder gewoon wakker en vrolijk is, ze zal het gewoon niet mee rnodig hebben denk ik
Ik vind het niet weinig maar veel. Hoeveel slaapt ze 's nachts? Net zoveel? Dan slaapt ze in totaal in principe voldoende hoor
Vind het wel netjes eigenlijk. Zijn soms ook fases. Misschien dat ze over een paar weken wel weer langer slaapt tussen de middag.
s'avonds slaapt ze wel goed: van 20.00 uut t/m 6.30-7.00 uur, met een voeding om 22.00 uur. Dus ze zit wel goed met het aantal slaapuren, maar omdat het overdag ineens naar zo weinig is gegaan, vroeg ik me af of dat kwaad kan.
Zolang ze vrolijk is, slaapt ze voldoende En dan kan het idd geen kwaad als het ineens zoveel minder is geworden. Ze sliep trouwens wel vrij veel, dus kan me wel voorstellen dat het voor jezelf even flink omschakelen is
Volgens mij is het echt ruim voldoende, kijk gewoon naar je kindje. Is dat tevreden, dan is er toch niks aan de hand. Mijn dochtertje slaapt anderhalf uur 's morgens en 2 uur 's middags. Dit is ook meer dan voldoende voor haar. gr Suzanne
Mijn zoontje is ietsje ouder dan jouw dochter, maar die doet al heel lang geen 3 slaapjes meer op een dag. Hij zit nu al een tijdje op 2 x 2 uur. Dus misschien is jouw dochter op dit moment bezig om een ander slaapritme te ontwikkelen...?