Slaapritme overdag bij 6.5 maand

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Blijdorp, 10 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamamijn

Mamamijn Fanatiek lid

14 feb 2013
    1.043
    365
    83
    Vrouw
    Grappig had even m'n boekje erbij gepakt van baby's in een droomritme lees ik net dat je een consult hebt bij de auteur van het boek. Heb je het boek zelf ook? Ik heb er bij m'n oudste veel aan gehad en nu met m'n kleine meisje ook weer handige tips van. Ben benieuwd naar je consult met haar.

2. Blijdorp

Blijdorp Niet meer actief

We krijgen het boek bij het consult. Na de No cry sleep solution had ik ff geen vertrouwen meer in boeken. Heel goed boek maar ook in een woord te vatten: moedergevoel. Hoop dat t dit keer anders is :)

Mamamijn vindt dit leuk.
  3. Blijdorp

Oh N heeft nu een nieuw ding: 's avonds wordt ze ineens na een uur slapen hard huilend wakker... Geen idee waarom en dit deed ze nooit eerder. Moet echt een tijdje rondlopen, wiegen en zingen voor ze stil is.
    Iemand hier ook ervaring mee?
    Heb het idee dat het samenhangt met allemaal dingen die ze probeert overdag: steeds hardere en hogere geluidjes proberen, proberen te kruipen (wat niet lukt en waar ze boos om wordt).

4. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.965
    15.006
    113
    Je kan dr altijd nog een knisperboekje mee naar bed geven (en later afpakken). Of een beetje rommelen op de gang.

5. Blijdorp

@Mamamijn vandaag het consult binnen. Had ik het boek maar gekocht... Het consult draait puur op schema's (die volgens mij ook in het boek staan? 90min en 2-3-3-3 / 2-3-4), volhouden en gewenning...

6. Mamamijn

Mamamijn Fanatiek lid

14 feb 2013
    1.043
    365
    83
    Vrouw
    Oké dus het consult was niet heel vernieuwender dan het boek? Heb je het boek nu erbij gedaan? Hier houd ik idd ook altijd aan: wakker worden, luier verschonen, voeden, spelen en bij de eerste vermoeidheid signalen maar minsten binnen 90 min weer wakker in bed. De wakker tijd wordt steeds wat langer. Soms is ze 75 min wakker soms 90. Ik moet haar soms nog wel iets helpen met in slaap komen, lees even ssssh zeggen of iets m'n hand op haar borst leggen. Laat haar max 3-5 huilen om in slaap te komen maar vaak hoor je aan het huiltje wel als ze moe zijn. Ik heb wel veel houvast aan deze schema's en voor m'n meisje en mij werkt het goed.

7. Blijdorp

Het boek zat bij het consult dat is onderweg hierheen.
    We moeten inderdaad iets meer sturen op de wakkertijden, maar verder heb ik echt niks nieuws geleerd ervan :(

Deel Deze Pagina